A Kia Motors bemutatta a Rio negyedik generációjának megújult, felfrissített változatát. Az új Rio „nagyautós” biztonsági megoldásokkal és infotainment rendszerrel érkezik. A korábbinál hatékonyabb hajtásláncokat kínál – köztük a Kia első benzines, hibrid 48V-os rendszerét, amely a márka szintén új ‘clutch-by-wire’ (elektronikus működtetésű tengelykapcsoló) intelligens kézi sebességváltójával dolgozik együtt.
Az új Rio hajtásláncai
Új EcoDynamics+ benzines lágyhibrid intelligens kézi sebességváltóval a Rio az első Kia, amely benzines lágyhibrid (MHEV) hajtással érkezik. Az új hajtáslánc része a márka vadonatúj ‘Smartstream’ 1,0 literes T-GDi (turbós, közvetlen befecskendezéses) benzinmotorja, a Kia 48V-os MHEV rendszerével, a maximális üzemanyag hatékonyság érdekében elektronikus nyomatékszabályozással és regeneratív fékrendszerrel. Az új Smartstream motor teljesítménye megegyezik a korábbiéval – 100 és 120 lóerős lehet -, de a 120 lőerős nyomatéka 16%-kal nagyobb, mint korábban volt (200 Nm).
Összességében az új, EcoDynamics+ hajtáslánc 8,1 és 10,7%-kal csökkenti a Rio CO2-emisszióját (NEDC, vegyes érték), és az új erőforrás mind a 100, mind a 120 lóerős változatban elérhető hozzá. A 48V-os hajtásláncokat Drive Mode Select menetkapcsoló egészíti ki, és a vezetők szükség szerint választhatnak az ’Eco’, a ’Sport’ és a ’Normal’ üzemmód között.
A cikk a következő oldalon folytatódik.