A Mercedes-Benz SL innovációs történelme
A Mercedes-Benz 300 SL későbbi történelme számos további mérföldkőben bővelkedett. 1963-ban megérkezett a Pagoda. A sikerszériát az R 107-es kódnéven futó harmadik generáció követte, amely 1971-ben mutatkozott be. A V8-as motorral is elérhető típus 18 évig futott a gyártósoron, és a kupé verzióval együtt összesen közel 300 ezer példányban került forgalomba.
1989-ben újabb csúcstechnikával folytatódott a modellsorozat gyártása. Az R 129-es sorozat mérföldkőnek számított a biztonság terén: a bukókeret 0,3 másodperc alatt aktiválódott. Az R 129-et követte a 7,3 literes V12-es motorral szerelt SL 73 AMG. 525 lóerős teljesítménye olyan mérföldkő volt, amelyre manapság is felkapják a fejüket.
Az ügyfelek álma valóra válik
Az R 230-as széria igyekezett felvenni a versenyt elődjeivel, és sikerült is neki valóra váltani az ügyfelek álmát. A mindössze 16 másodperc alatt nyitható keménytető ugyanis egyesítette a kupé és a kabrió műfajt. Az ötödik generációs Mercedes-Benz SL modellek közül pedig kiemelkedett az SL 65 AMG Black Series, amely 670 lóerős teljesítményével új dimenziókban mozgott.
A 2012-ben bemutatkozó R 231-es típus az első nagyszériás sorozatgyártású autó volt, teljesen alumínium karosszériával. A 140 kilogrammos súlycsökkentése révén a torziós merevség 20 százalékot javult. A sikerszéria az idei évben is folytatódik: hamarosan a nagyközönség is megismerheti az új, R 232-es SL modellt.
További szuperautókról szóló cikket is olvasnál? Olvasd el korábbi írásunkat: Gondoltad volna, hogy ezeket a szuperautókat közúti használatra tervezték?