Mindenki ismer egy bizonyos „öcsit”. Az „öcsi” általában kisebb fiútestvért jelent, de némi pejoratív értelemben vidám, huncut felnőtt emberekre is ráaggatható becenév. Egy öcsi az én képzetemben a nagyobb „bátyó” mellett általában kicsit élénkebb, próbál korát és termetét meghazudtolóan a nagyok közt bizonyítani, néha rendetlenkedik, de mindezzel együtt nagyon szerethető. De hogy kerül ez az okfejtés most ide? A BMW nagyobb tesójának, az M440i-nek a tesztjét követően került hozzánk a megújult BMW 230i coupé és ami a tapasztalataimat összegzi: ez egy igazi Öcsi, a szó legjobb és legvirgoncabb értelmében!

Piros póló, sportcipő

Jól áll neki a tűzpiros szín. Tovább perzseli a sportos vonalakat, amelyek játékosan futnak végig a karosszérián. A lámpák talán tudatosan kicsit eltérnek az eddigi BMW hagyományoktól, olyan mintha az autó egy videójátékból tévedt volna a közútra. A pixeles felépítés mellett a klasszikus coupé vonalvezetést megtartva lett nagyon modern az összkép. A 19-es felnik nagyon illenek az autóhoz.

M-es (méretű) kényelem

Jól rímel a külsőhöz a konyak színű, M-sport kiegészítőkkel feldobott belső tér. Az elképesztően kényelmes M-es sportülések jó tartást adnak az elöl ülőknek, hátul azért kisebb a hely benne, mint egy 4-es BMW modellben, de nem volt lehetetlen feladat a gyerekülést betenni és rövidebb úton itt felnőttként helyet foglalni. Még digitálisan állítható légkondi is jár a hátsó utasoknak, szóval nem vicc, a BMW számított hátul emberekre.

A frissített BMW 230i coupé is megkapta az ívelt, teljesen digitális első műszeregységet, amelyen szépen és gyorsan fut minden funkció. A kormány megfelelően vaskos, sportos vezetői pozíció alakítható ki az autóban. Minden gomb, kallantyú masszív hatást kelt. Sportos autóhoz mérten jól pakolható, mind az ajtókban mint a középkonzolon jó méretű tárolókat találunk és a csomagtér is meglepően nagy. Elhúzható napfénytető adja meg a feelinget, a napfény mellett pedig még valami beszűrődhet: némi igazi, BMW-s motorhang!

Csapatás, indul!

De lássuk milyen vele csapatni, mert ennek az autónak pont ez a lényege. A BMW a 230i modelljében meghagyta a kizárólagos hátsó kerék hajtást. Ez azért nagyon jó, mert aki kicsit is szeretné átélni a régi BMW-k vezetési élményét ezzel az autóval igazán megteheti. A motor egy 2 literes turbós, 245 lóerős benzines erőforrás, amely 5,9 másodperc alatt röpíti 100 km/h sebességre az autót.

Nem csak az értékek sportosak, a körítés is. Meglepően jó hangja van négyhengeres motornak, mély, öblös orgánumban duruzsol mind a 2 kipufogó. Sport módban még erőteljesebb a szólam és közvetlenebb a gázreakció. Nem érzem gyengének, még a nagytesó M440i-ből kiszállva sem, mert az inkább egy grand tourismo-s irányban sportos utazóautó, ez meg ugye Öcsi, aki sokkal virgoncabb és ez a méretének valamint játékosra rajzolt fizimiskájának köszönhetően igencsak jól áll neki.

A kistesóhoz illik még kipörgő hátsókerékkel megindulni egy felhajtón, keresztbe tenni egy néptelen parkolóban és élvezni, ahogy minden nagyobb gázfröccsnél úgy mozog a feneke, mintha buborékok csiklandoznák. Eszméletlenül jó ezt a minden pillanatban élő, fickándozó kis kölyök BMW-t terelgetni, játszani, bolondozni vele. Néha megkergetni, hogy érces hangján odamorduljon és gyorsulni vele egy akkorát, hogy sok „nagyfiú” tág pupillákkal bámul csak utána… Megvadul ha akarod, de egy határozott kormánymozdulattal visszateszed a helyére, az ívre. Az ereje nem uralhatatlan, de észnél kell lenned, hisz te vagy a felnőtt: igen, ezt az autót még vezetned kell, a szó legnemesebb értelmében! Aztán a szigor addig tart, amíg ki nem hozza az eleven kisgyereket belőled, elengeded a gyeplőt Sport + módban: vágyod vele az újabb kanyart: betámaszt, nem esik le az ívről, koncentrál, hiszen Ő a nagyokkal versenyzik és nagyon akar győzni, nem ismer lehetetlent…

Ebben az autóban úgy éreztem tudom élvezni a vezetést és újra gyermeki autómámorban fürdeti meg a lelkem. Bolondoztunk szerpentinen, a Balaton környékén, de az autópálya is jól állt neki, egész nagyfiús komolysággal, stabilan bírta a gyűrődést. Persze ha azt akarod minden izgalom nélkül rezzenéstelen módon is el tud vinni A-ból B-be, de minek tennéd, ha közben kalandokat élhetsz át ezzel a tökéletesre csiszolt játékszerrel.

Mennyibe kerül ez az önfeledt autózás?

A BMW a sok sportos mód ellenére sem büntetett az étvágyával: 7-8 liter között el lehet járni vele. Talán az egyetlen negatívum a kissé feszes futómű, ami úthibákon azért érezhetően halad át. Ez ugyanakkor nem az autó, hanem ahogy a neve is mutatja: az út hibája.

A BMW 230i coupé tesztautó ára 20 millió alatt pár százezer forinttal állt meg. Ebben már benne van a „M” sportcsomag, kiválóan és gyorsan kapcsolgató automata váltó, napfénytető, sport ülések és sok más extra. A BMW 220i coupé kétliteres 184 lóerős benzines motorral már 16.766.000 Ft-tól indulóan partner lehet a mókában, bár ezt az M csomagot ki nem hagynám belőle. A pénzünkért viszont egy igazi boldog élményautót kapunk, ami a mindennapi használathoz is teljesen jól alkalmazkodik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •