Varga Szilvia Edit mediátor, házassági tanácsadó, önismereti coach és empatikus kommunikáció szakértő. Munkája során azokat a nőket támogatja, akik tudatos, erős és nőies nőként szeretnének élni, méghozzá úgy, hogy ehhez ne kelljen semmilyen tipikus elvárásnak, szereotípiának megfelelniük. Ülésein találkozott már olyan hölgyekkel is, akik félnek a vezetéstől, Szilvi pedig hiteles tanácsot tud adni: 15 éve volt egy nagyobb balesete, ez azonban nem tántorította el a vezetéstől. Korábban egy Audi 3-ast vezetett, most pedig egy Toyota Yaris büszke tulajdonosa. De ült már Chevrolet Camaro, Kia Stinger GT, sőt, egy Tesla volánjánál is. Ezt se hagyd ki: Melindának nem tetszett a Lexus NX jókislányos fehér színe, ezért átfóliáztatta
Miért épp Toyota Yaris? Elég merész váltás egy Audi után…
A Yaris előtt 15 évig egy A3-as 2.0 turbo dízel Audim volt. Bevallom, nem volt könnyű eladni. Nem ragaszkodom túlzottan tárgyakhoz, de az Audi nagyon a szívemhez nőtt. Ugyanakkor sajnos egyre több problémája lett, így nem kockáztattam, hogy egyszer az út szélén lerobbanok vele. Az új autónál fontos szempont volt, hogy benzines legyen, de szempont volt az alacsony szervizköltség és az is, hogy sok évig rá tudjam bízni magunkat. Meg persze az is, hogy kényelmesen elférjünk benne akár mind a négyen.
Persze, a dizájn sem volt utolsó szempont. Mindent összevetve a Toyota Yaris tökéletes választás lett. A legmagasabb felszereltségű modellt vettem meg, amely egy 110 lóerős lendületes, jól gyorsuló kisautó. Épp azt szeretem a legjobban benne, hogy meglepően jól gyorsul. Meglepően, mert amikor az emberek elképzelnek egy tipikus sofőrt, aki Yaris-t vezet, akkor egy lassan és ügyetlenül vezető, női sofőrre gondolnak. Én azonban sokszor rácáfoltam már erre!
Melyek a kedvenc felszereltségi elemeid és vezetési asszisztenciáid a Yarisban?
Még sosem volt olyan autóm, aminek lett volna tolatókamerája, szerencsére a Toyota Yaris ezt is tudja. Mivel leginkább tolatva szeretek parkolni, ezért ez az egyik kedvenc vezetéstámogató segédem. A másik az automata reflektor le- és felkapcsoló funkció, amely érzékeli a szembejövő forgalmat. A Bluetooth kihangosító is rendkívül praktikus. Mind közül viszont az abszolút kedvenc a kulcs nélküli nyitás és indítás. Végre vége a táskában idegesen turkáló és válogatott szitkokat elmormoló korszaknak, mikor teli kézzel kutattam a slusszkulcs után, percekig eredménytelenül.
A Yaris vásárlása során fontos volt számodra a szín?
Igen. Fontos számomra, hogy milyen színű az autó, van ugyanis olyan szín, amely nem tetszik autóban. De nem a színe miatt döntöttem a Toyota Yaris mellett. Ennek ellenére szeretem a gyönyörű sötétkék színét a fekete kiegészítő elemekkel. Tipp: A Kia robotkutyás Super Bowl-reklámja elrabolta a szívünket – Videó!
A következő oldalon kiderül, miért vezetett Szilvi egy héten át egy Teslát, és mit szeretett benne a legjobban.
Számodra mitől lesz jó egy autó?
Nagyon szeretek gyorsan vezetni és a lendület is fontos. Ez azt jelenti, hogy ha meg kell előzni valakit rövid úton, akkor képes legyen „kilőni” az autó. Sokat vezetek, sokat utazunk, messze az iskola, a családom, ezért el kell férnünk benne négyen, plusz még a francia buldog kiskutyánknak is. És ne csak elférjünk, hanem kényelmesen utazhassunk is benne akár 200 km-t egyhuzamban. A csomagtér mérete is fontos épp a sok utazás miatt. Természetesen az sem mindegy, milyen a külső és belső kialakítása.
Szeretsz vezetni?
Imádok vezetni! Alig vártam, hogy betöltsem a 16. évem, hogy elkezdhessem az elméleti tananyagot, majd 17 évesen elkezdhessek vezetni. Azóta, azaz több, mint két évtizede folyamatosan vezetek, napi szinten. A vezetés a sebességet, a szabadságot, a lendületet jelenti nekem.
Gyakorlatilag naponta ülök a Toyota Yaris volánja mögé, de minimum heti ötször. A szokásos feladatokra használom, iskolába viszem a lányom, munkába megyek vele, ügyintézésre, kirándulásra, családlátogatásra is autóval megyek. Belföldön sokat utazunk, amikor tehetjük, ekkor is autóval megyünk.
Említetted, hogy több különleges autót is vezettél már.
A férjemmel mindketten nagy autóbolondok vagyunk, és sokáig autós élményt ajándékoztunk egymásnak születésnapra, névnapra, évfordulóra. Aztán egyszer úgy döntött a párom, hogy legyen egy nagyobb dobásunk, és ne csak pár perces vagy egynapos élményt ajándékozzunk egymásnak, hanem béreljünk ki egy hétre egy vagány modellt, amit mi vezethetünk. Így lett 2018-ban a miénk egy hétre egy 340 lóerős Chevrolet Camaro. Tavaly egy 370 lóerős, 8 fokozatú automata váltóval felszerelt Kia Stinger GT-vel jártuk az utakat, idén pedig egy 772 lóerős Tesla Model S lehetett a miénk.
Ilyenkor hova mentek az autóval? Mindketten vezetitek?
Igen, mindketten vezetjük, igyekszünk testvériesen elosztani az autóval töltött időt. Akár munkába is azzal megyünk ilyenkor, de kirándulni is, illetve olyan utakra, ahol kisebb a forgalom és kipróbálhatjuk az autó erejét, gyorsulását. Persze a megengedett sebességkorlátok betartásával.
Az eddigiek közül melyik tetszett a legjobban?
Nehéz választani, de talán a legvagányabb a Chevrolet volt. A hangját imádtam, viszont a Tesla gyorsulása felülmúlhatatlan. 3 másodperc alatt gyorsult 100-ra, szó szerint belenyomva minket az ülésbe.
A következő oldalon Szilvi elárulja, hogy mit gondol a női sofőrökről és rázós balesetéről is mesél.
Munkád során találkozol olyan helyzetekkel, fordulnak hozzád nők olyan problémával, amely a vezetéshez köthető?
Volt már olyan eset, amikor a vezetéstől való félelemmel kerestek meg. Korábbi baleset miatt tartottak a hölgyek attól, hogy újra kormányhoz üljenek. Azzal az esettel sűrűbben találkozom, amikor a női vezetőkkel szembeni előítéletekből adódó konfliktusok kezelésében, megoldásában kérnek segítséget tőlem. Általában persze ez nem egy olyan önálló téma, ami miatt megkeresnek például a Facebook-csoportomban, hanem más konfliktus típusokkal együtt ez is felmerül, mint probléma.
Szerinted másképp vezetnek a nők, mint a férfiak?
Igen, úgy gondolom, hogy körültekintőbben, biztonságosabban vezetnek a nők általában. Aki tapasztalt sofőr és szeret vezetni, az, ki merem mondani, hogy jobban vezet, mint férfitársai, mert egyszerre van meg a technikai tudása, gyakorlata és a koncentráltabb figyelme, elővigyázatossága.
Te milyen sofőrnek tartod magadat?
Nagyon jó sofőr vagyok, ezt a Toyota Yaris vezetőjeként is mondhatom. Több százezer, sőt talán millió kilométert vezettem már, sokféle autóban, belföldön, külföldön, számtalan terepen, nagyvárosban, faluban… Gyors a reakcióm, rengeteg balesetveszélyes helyzetben voltam már és kerültem el a balesetet. Gyorsan, lendületesen, de körültekintően vezetek, erre is alkalmas a Toyota Yaris.
Annak ellenére sem lettem bátortalan, hogy 15 éve volt egy nagyobb balesetem, önhibámon kívül. Az autópályán sötétben történt előttem egy karambol és a visszamaradt roncs kivilágítatlanul a belső sávban maradt, én pedig beleszaladtam 130-as tempóval. Szerencsére megőriztem a lélekjelenlétemet és az utolsó pillanatban félrehúztam annyira a kormányt, hogy az autóm oldalával találtam el a roncsot, és megtartottam utána egyenesben az autót, így nem pördültem, borultam fel. Az autó totálkár lett, de mi négyen pár kis karcolással megúsztuk.
Ha tetszett ez a cikkünk, akkor az alábbiakat se hagyd ki:
- Mautner Zsófi megmutatja, mi a közös a Kia XCeedben és a koreai konyhában
- Ági, a méhek és egy fehér Opel Combo Cargo különleges kapcsolata
- 5 agár és 177 lóerő – Egy Audi A4 Avant kalandos élete
- Novák Katalin: egy robusztus autót vezet, de az álma egy nőies kocsi
- Új “szívet” kapott Aritól a 231 lóerős, jobbkormányos Mazda RX8