Kia Rio GT-Line teszt

A Kia Rio GT-Line egy olyan autó, amivel kapcsolatban próbáltam elfogulatlan lenni, de nem ment. Az első percben levett a lábamról, nincs mit ezen szépíteni. Kerestem a negatívumot, de meg kell mondjam, nem nagyon találtam. Az elmúlt évek SUV dömpingjében nagyon üde színfolt a Kia városi autója, amire őszinte leszek, eddig nem figyeltem fel. Kategóriájában tökéletesen hozza azt, amit elvárunk tőle, sőt még annál is többet. Mutatjuk, miért is dobbant nagyot a Kia Rio GT-Line a női szíveken.

Külsőre nagyon ott van a Kia Rio GT-Line

A Kia Rio 2017 óta készül ezzel a formatervvel. A modell 2020 tavaszán kapott egy sportos faceliftet, amivel a jövőben még jobban megerősítheti pozícióját a B-kategóriás szegmensben. A frissítés azonban nemcsak külső-belső csinosítgatást takar, hanem technikait is.

piros kia rioA dél-koreai márka exkluzív megjelenésű modellje egyértelműen kitűnik a hétköznapi kisautók közül. Mindezt a sportos és elegáns kiegészítőknek köszönhetjük: a lökhárítóra széles hűtőrács, valamint egyedi, jégkockákra emlékeztető LED-es ködlámpák kerültek, ami határozottan jól áll ennek a kocsinak. Ugyanígy a sötétített tetőablak. A sötét kontúrok és a fekete betétek raliautós hatást keltenek, ahogyan a karosszéria alján lévő spoilerek is. A 17 colos alufémfelnik és a fekete visszapillantó tükör házak viszont inkább az elegáns oldalt erősítik, akárcsak a sötétített ablakok. A duplacsöves kipufogó pedig felteszi a pontot az i-re és kész is a dögösen elegáns csajos autó. Különösen ebben a piros színben, amiben volt szerencsém kipróbálni.

Hátul is kényelmes a Kia Rio

Bár a karosszériáját úgy tervezték meg, hogy minél kisebb légellenállással rendelkezzen, ennek ellenére az 1,72 méter széles, 4 méter hosszú és 1,45 méter magas Rio mégsem a „mélyen ülős autók” táborát erősíti. Elől a padlószintje ugyanis gyakorlatilag egy szintben van a küszöbbel, a lábtér és a fejtér is nagy.

Kia Rio GT-Line
Méretéhez képest a hátsó traktus is elég tágas

Városban használva rendkívül kényelmes kis autónak bizonyult. A nyomógombos motorindításnak, az automataváltónak, valamint a tolatókamerának köszönhetően gyerekjáték vele az elindulás. Helykínálat terén a hátsó üléssornál sem lehet panasz az autóra. Kategóriájában egyértelműen a kényelmesebb modellek közé sorolható a hátul rendelkezésre álló láb- és fejtér szempontjából.

A következő oldalon a Kia Rio GT-Line belsejét is megismerheted.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3