Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Nissan X-Trail: miért lehet jó egy nagy, fekete SUV egy nőnek? Teszteltük!

Nissan X-Trail: miért lehet jó egy nagy, fekete SUV egy nőnek? Teszteltük!

Nem éppen tipikus női autó a Nissan X-Trail, amelyet megpillantva először kicsit hátra is hőköltem, hogy te jó ég, mekkora ez a kocsi! Valóban nem egy kis városi autó ez az SUV. Ezért egyből azon kezdtem el aggódni, hogyan fogok vele parkolni Budapest belvárosában, mivel a Nissan-szalon után a 7. kerületbe kellett mennem. De végül ezt is megoldottam! Hogy miért jó választás nőknek egy SUV? Eláruljuk: 5 dolog, amiért a SUV a tökéletes női autó!

Számít a méret?

Ám nemcsak a Nissan X-Trail mérete, hanem a színe is elbizonytalanított, mivel a fekete nem tartozik a kedvenceim közé. Jobban szeretem a vidám, élénk árnyalatokat – nemcsak ruhában, hanem autóban is. De aztán ahogy jobban szemügyre vettem, már nem is találtam olyan félelmetesnek. Az autón több helyen is megjelenő krómelemek, végigfutó krómcsíkok feldobják a sötét fényezést, egyfajta eleganciát, egy kis könnyedséget kölcsönözve neki.

Méretei azonban mindenképpen tekintélyparancsolóak. A 3. generációs, megújult X-Trail 21 cm-es hasmagassága és 171 cm-es magassága (szokatlan, ha egy autó jóval magasabb nálam, és nem tudok felette átszólni a másik oldalon állónak), méretes szélessége és hosszúsága (182 cm, 469 cm), valamint 19 colos kerekei felkeltették a többi autós figyelmét. Néhányan, gondolom, mosolyogtak magukban, hogy minek egy ekkora kocsi egy kicsi nőnek…

Arra azonban valószínűleg nem gondoltak, hogy akár családi autóként is használhatja egy nő. Jól elférnek benne a gyerekek, tucatnyi kis tároló van az utastérben, méretes a csomagtartó. Sőt, akár hétüléses verzióban (plusz 300 ezer forintért) is hazavihető az új Nissan X-Trail. Amire kérhető a 2,5 millió forintos állami támogatás. Ugye, így már érthető, hogy miért vezethet egy kis nő egy ekkora nagy, fekete autót? Na jó, a színválasztásba én biztosan beleszólnék, és ha a miénk lenne, akkor tutira nem fekete lenne! Hanem például vörös, élénk kék, gyöngyházfehér, esetleg oliva zöld.

Tudtad, hogy az autód színe sok mindent elárul rólad? Nézd meg, hogy a te kocsid színe vajon mennyire passzol hozzád: Piros, fehér vagy zöld? Mutatjuk, mit árul el rólad az autód színe

A következő oldalon eláruljuk, milyen motorral érkezik az új X-Trail.

Nissan X-Trail: gyerek- és anyabarát autó

Az autó méretei miatt a városba nem nagyon merészkedtem be vele. A szűk utcákban ugyanis, ahol mind a két oldalon parkoltak az autók, kicsit félve vezettem, mert úgy éreztem, mindjárt letöröm egy másik kocsi tükrét. Éppen ezért levittük inkább vidékre, ahova szerintem amúgy is jobban való a Nissan X-Trail. Különösen az általunk tesztelt összkerékmeghajtású változat, amely hóban-sárban is a segítségünkre lehet. Sajnos azonban éppen mostanában vezette ki a Nissan a kínálatából a négykerék-meghajtású, 150 lóerős, 1.7 turbó dízel Nissan X-Trail modellt. Bár azt ígérik, hogy 2022-ben ismét elérhető lesz a 4×4-es változat. Így ha most egy új X-Trailre vágysz, akkor egyelőre 160 lóerős, 1.3 turbó benzinmotorral tudod megvenni, amit kérhetsz automata vagy 6 sebességes kézi váltóval.

Négy felszereltségi szint közül választhatsz (Visia, Acenta, N-Connect, Tekna), és természetesen egyéb extrákat is belepakolhatsz az autóba. A legmagasabb, Tekna felszereltségű Nissan X-Trail tesztmodellbe került például egy gyönyörű nagy, elektromosan nyitható panorámatető, amitől kellemesen világos lett az utastér. Az ülések barna-fekete bőrborítást és fűtést (elől-hátul) kaptak, a kormány is fűthető (női kezek kedvence). A csomagtérajtó láblendítéssel is nyitható (csomagokkal teli kéz esetén nagyon jól jön) és gombnyomással csukható, a kétoldali klíma veszekedésektől ment meg. Ezek nekem fontos kényelmi szempontok, szeretem őket.

Ugyanígy szeretem az elektromosan állítható első üléseket, a hátsó ülések előre tolásával és ledöntésével növelhető csomagteret (nagybevásárláshoz elengedhetetlen) és a viszonylag méretes könyöktámaszt a két első ülés között. Ez utóbbi egy nagyobb tárolót rejt, ami előtt két pohártartó kapott helyet. Mindig van mit ezekbe pakolni. Természetesen USB-csatlakozó is került az autóba (hátulra sajnos nem, pedig a gyerekek is gyakran használják), bár jobban örültem volna a vezeték nélküli töltőnek. Na, de ne legyünk telhetetlenek!

A magas hasmagassággal eleinte nem tudtam mit kezdeni, kicsit kényelmetlennek éreztem a ki- és beszállást. De ha például kisgyereket kell betenni hátul a gyerekülésbe, valószínűleg sokkal kényelmesebb beemelni ebbe az autóba, mint egy alacsonyabb kocsiba, ahol erősen le kell hajolni. És persze terepen sokkal biztonságosabb a Nissan X-Trail, kisebb eséllyel akadsz fent egy buckán, vagy bármi máson. A városi fekvőrendőrökről pedig ne is beszéljünk…

Tesztünk a következő oldalon folytatódik.

Megnyugodtam, hogy benne vannak a kedvenc biztonsági asszisztenciáim

A Nissan X-Trail intelligens vezetéstámogató rendszerei segítenek abban, hogy mindig biztosnágban tudd magad az autóban. Hozzánk a legmagasabb, Tekna felszeretésgű modell került, de már a legalacsonyabb szinthez is alapfelszereltségként jár többek között a visszagurulás-gátló és a sebességtartó automatika sebeséghatárolóval. A visszagurulás-gátló nélkül nem is tudom, mit kezdenék, ha például egy mélygarázsból kellene kijönnöm, és több autó is állna előttem az emelkedőn.

A tesztmodellbe került emellett többek között holttér-figyelő, közúti tábla felismerő, sávtartó asszisztens, intelligens vészfékezési asszisztens, kisodródást jelző sávelhagyásjelzés, intelligens parkolóasszisztens. Ezek mind jól jöttek nekem. Persze meg kell szokni, hogy olykor csipog valami az autóban, de ha tudod, hogy épp mire figyelmeztet a rendszer, akkor nem ijedsz meg. Sőt, kimondottan örülsz neki, hogy próbál rád vigyázni a kocsi.

Hogy éppen melyik asszisztencia aktív, azt láthatod a műszerfalon, a két analóg kijelző közötti digitális kijelzőn. Itt természetesen váltogathatod a megjelenítendő infókat, attól függően, hogy éppen mire vagy kíváncsi. A 7 colos érintőképernyős kijelzőn is sok mindent tudsz állítani, itt van például a navigáció, a média, a telefon funkciók. Android Auto és Apple CarPlay telefontükrözés azonban nincs a Nissan X-Trail modellekben, van viszont 360 fokos kamera, ami nekem mindig jól jön tolatáskor, parkoláskor.

Sajnos azonban elég kicsinek találom az érintőképernyő méretét egy ekkora autóhoz. Bőven lett volna hely egy nagyobb kijelzőnek is a kocsiban. És hát a grafikája…azon is lenne mit javítani, a mai dizájn irányvonalaknak megfelelően alakítani. Szerencsére azonban a 4×4-es modellek kivezetésével egyidőben egy új, nagyobb kijelző kerül az X-Trailekbe, kaptuk a hírt ma. Bárcsak minden kívánságom így teljesülne!

Lapozz, és megtudod az új Nissan X-Trail induló árát!

Nissan X-Trail: kinek való?

Na, de nem is emiatt lehet szeretni a Nissan X-Trailt. Aki egy nagyobb, kényelmes, sok rakodóhellyel bíró, számos biztonsági asszisztenciával felszerelt, erőt sugárzó családi autóra vágyik, annak jó választás lehet. Főleg ha sokat jár vidékre, és kevesebbet a sűrű városi forgalomban. Mi egész jól megúsztuk a fogyasztást kb. 7,5-8 literrel, ami egy több, mint másfél tonnás autóhoz nem is olyan rossz érték. Bár elég lomhának éreztem, sokszor nehézkesen gyorsult, 0-ról 100-on több, mint 12 másodperc alatt van.

Kár, hogy megszűnik az összkerékmeghajtású modell, a vidéki élethez éppen emiatt passzolna a leginkább. De ha újat nem is, használt Nissan X-Trailt lehet majd azért 4×4-es verzióban is kapni.

A Nissan X-Trail induló ára 8 380 000 forint (benzinmotor, 160 LE, sötét vörös szín, Visia felszereltség), a családi, hétüléses verzió állami támogatással pedig már 5 999 000 forintért hazavihető.

Tudtad, hogy a Nissan kizárólag nekünk, magyaroknak készített egy limitált szériát három különböző modellből? A Nissan X-Trial is köztük van, nézd meg itt: Imádja a magyarokat a Nissan – a különleges limitált kiadás csak nekünk készült el