Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Kompakt SUV 7 millió alatt? A SsangYong Korando ezt is megoldja!

Kompakt SUV 7 millió alatt? A SsangYong Korando ezt is megoldja!

Ma már igazi slágertermékeknek számítanak a hobbiterepjárók. A nagyméretű négykerekűek azonban sok esetben igen magas árral párosulnak. Az itthon még különleges márkának számító SsangYong gondolt egy merészet, és ezt a problémát áthidalva, nyitott azon vásárlók irányába, akik régóta vágynak egy saját SUV-ra, alacsony költségvetéssel. Megszületett tehát a SsangYong Korando, mi pedig kipróbáltuk.

A Korando neve a „Korean can do” vagyis a koreai meg tudja csinálni szavak összefonódásából jött létre. Azt kell mondanom, kifejezetten találó lett az elnevezés, mivel valóban így van. Remek autót sikerült összerakniuk. A közepes méretű – 4450 mm hosszú – kompakt SUV hozzánk 1.5-ös, prémium kivitelben, automata váltóval és elsőkerék meghajtással érkezett. Első ránézésre minden igényt kielégít, amit egy ilyen autóval szemben elvárunk. Hatalmas, kényelmes, és persze biztonságos.

Tökéletes összhang a SsangYong Korando megjelenésében

A fehér szín eddigi tesztjeim során – legyen szó bármilyen felszereltségű négykerekűről – a prémium, elegáns érzést keltette bennem, de a SsangYong esetében egészen mást, afféle visszafogott stílust éreztem. Nem hivalkodó, nem akar kitűnni, sokkal inkább egy szerethető társként akar a mindennapjaink részévé válni. A semleges fehér szín mellett azért a gyártó további hat színt kínál felár ellenében. Így egy narancs metál színnel a Korando akár pályázhatna a vagány nagyautók címére is.

A szögletes külső akár unalmasnak is tűnhetne, de a kitűnően összhangba hozott króm és műanyag felületeknek köszönhetően mégis inkább a marcona jelzővel látnám el. A LED-es első és hátsó menetfény, a hűtőrácson elhelyezkedő márkajelzés, a 19” Diamond könnyűfém keréktárcsa, a diffúzor alatt megbúvó kipufogó, de még az index lámpa is tökéletes összhangot alkot. A csomagtér automatikusan – az autó belsejéből is – nyitható, mérete pedig pont elegendő a maga 407 literével. De nagyobb csomagok esetén 1104 literesre bővíthető.

Kiemelném a padlótér alatti tárolórekeszt, amely mélységének köszönhetően kényelmes pakolási lehetőséget biztosít. Az 1870 mm széles, 1620 mm magas Korando nem akar a túlcicomázott, hipermodern külsővel kínált autók nyomdokába lépni, de hatalmas méretével, letisztult formáival méltó versenytársa az SUV csoport szereplőinek.

A következő oldalon megmutatjuk, hogy néz ki belülről a Korando!

Stílusos belső

A SsangYong Korando belseje igazodik külsejéhez. Elegáns, mégsem tolakodó. A műanyag, a zongoralakk és az ezüst kombinációja az autó szinte minden pontján megjelenik. Nem éreztem túlzónak – utastársaim viszont kifejezetten sokallták – szemben a pohártartókkal, amelyek indokolatlanul sok helyen megtalálhatóak a Korandoban.

Az ülések kényelmesek, teljes egészében magunkra szabhatóak, a fejtámlát kivéve. Többed magammal próbáltuk előre és hátra mozgatni, de sajnos kudarcot vallottunk. A kényelmet és prémium élményt tovább garantálja a hűthető és fűthető ülés, a bőrkárpit, az elektromos kézifék, az oldalanként szabályozható klíma, a középen elhelyezkedő 8”-os multimédia rendszer, a gyémánthatásra hajazó vezetésmód választó.

Az én két kedvencem a Korandóban

Az egyik az automata váltó. A hatalmas kapcsoló ugyan sokak számára visszatetsző lehet, mégis annyira elegáns a külleme, hogy számomra kifejezett ékköve lett a belső térnek. Második kedvencem az LCD műszeregység. Annyi dizájn közül választhatunk, hogy szinte lehetetlen felsorolni. A térképtől kezdve, a rádión át, egészen az autó műszaki állapotáig – sőt akár mindezeket egyszerre – szinte bármit megjeleníthetünk. Mivel én a telefonomon is hetente változtatom a hátteret, ez a funkció igazi kánaán volt számomra.

Praktikus és logikus lett a SsangYong terepjáró belső tere

A vezetéstámogató gombok az autó bal oldalán helyezkednek el, és egyértelműen jelzik a vezető számára mit jelentenek. A klímát szintén manuálisan tudjuk irányítani, és egy pöccintéssel azonnal ki is tudjuk kapcsolni. A középen elhelyezkedő érintőképernyős konzolt hasonlóan könnyedén tudjuk irányítani, és bár nem bővelkedik túl sok menüponttal, ennek hiányát egyáltalán nem érezni.

A tolatókamera kitűnő minőségű képet ad, és éjszakai is megfelelően működik. A hátsó ülés környékén kifejezetten nagy a lábtér, így a család is kényelmesen elfér. A Korando belseje praktikus, kényelmes, könnyen megszokható és nem mellesleg logikusan felépített. A gondos odafigyelés szinte minden egyes részletben megfigyelhető, és olcsóság helyett valóban jó minőséget kapunk.

A cikk a Korando vezetéstámogató asszisztenseinek bemutatásával a következő oldalon folytatódik. 

Szól, ha elindul a kocsisor

A SsangYong Korando alacsonyabb ára ellenére nem szűkölködik a vezetéstámogató rendszerekben sem. Az általunk tesztelt felszereltségben megtalálható volt többek között az adaptív sebességtartó automatika, a holttérfigyelő rendszer, a parkolóhely elhagyást figyelő rendszer, illetve a sávttartó asszisztens is. Utóbbi nagy meglepetésemre tökéletesen teljesítette szolgálatát. Először hangjelzéssel figyelmeztet, majd ezt követően tényleg nagyon finoman vezet vissza minket a helyes útra. A felfestések azonban itt is szükségesek voltak, hogy hibátlanul figyelmeztessen a rendszer.

Egy másik meglepetés volt a tolatás közben segédkező keresztforgalom figyelő, ami szintén kitűnően működött. De az én egyik személyes kis kedvencem a kocsisor indulására figyelmeztető rendszer volt. Minden alkalommal, amikor előttem elindult a kocsisor – és én éppen a tájban gyönyörködtem – a Korando tette a dolgát és hanggal, valamint a műszerfalon megjelenő üzenettel jelezte, hogy ideje visszacsöppennem az araszoló autósok népes táborába. Biztonságban tehát egyértelműen a prémium autók sorába tartozik ez az SUV. Ha pedig az iménti felszereltség nem lenne elég, számos továbbit is kérhetünk, mint például az éberségfigyelő, vagy éppen a követési távolságra figyelmeztetés.

Hangos motor és index

A 163 lőerős, 280 Nm nyomatékkal rendelkező Korando hatalmas mérete ellenére egyáltalán nem lomha. Kifejezetten örültem, hogy egy ekkora autóhoz nem a mostanában egyre divatosabb 1000 köbcentis motort társították. Azt azonban fontosnak tartom megjegyezni, hogy az álló helyzetből történő elindulás esetén a motor elég hangos, és kevés helyzetet leszámítva bizony 3000-es fordulatig fel is pörög. Vezetés közben tökéletesen kilátni minden irányban, és annak ellenére, hogy kifogástalanul csillapítja az út egyenetlenségeit, mégsem érződik sterilnek az egész. Az asszisztenciák jól működnek, néha picit túl érzékenyen és hangosan, de mégsem annyira, minta az index visszajelző. Valami miatt ugyanis a megszokott, halk pittyegés a Korando esetében kifejezetten hangos. Egy idő után biztosan megszokható, de picit furcsa és bosszantó tud lenni egy korai reggelen.

És hogy mindez mennyibe kerül? Kiderül a következő oldalon!

SsangYong Korando: a kevesebb néha több

A teszt során 7,8-8,3 literes átlagfogyasztást sikerült kihoznom a gyártó által ígért 7,1-es átlaghoz képest, mégis úgy vélem, hogy ez nagyon jónak számít egy ekkora autóhoz képest. Az emelkedőket szépen vette, és soha egy percre sem torpant meg. Észrevétlenül kapcsol a fokozatok között, gyönyörűen veszi a kanyarokat és a kormányzása is kitűnő. A SsangYong Korando persze nem tökéletes, de nagyon sokat kellene gondolkodnom azon, hogy mi miatt maradna le drágább versenytársaitól. Ahogy a mondás tartja: a kevesebb néha több. Ez pedig igaz a Korandora is, hiszen a kedvezőbb ár miatt, nem kell lemondanunk az olykor extrának számító felszereltségekről. A Korando ugyan külsejével nem varázsolt el, de valami miatt mégis belopta magát a szívembe.

A SsangYong Korando elérhető még 1.6-os, 136 lóerős kivitelben, dízeles változatban. Az általunk kipróbált Prémium felszereltségű autó 8 499 000 forintos alapárról indul, ám Eco kivitelben már 6 299 000 forintért hazavihetjük. A két szélső kategória között található a Style felszereltség 6 899 000 forinttól, valamint a Clever 7 599 000 forinttól. És most jöjjön még pár kép:

Korábban a koreai márka másik modelljét, a Tivolit is leteszteltük: a jól felszerelt kis SUV gazdagon el van látva biztonsági és kényelmi funkciókkal, igazán tetszetős kis darab.