A Porsche és a Rimac tegnap hatalmas show keretén belül jelentette be a nagy hírt: ezentúl egy cégben egyesül a Bugatti Automobiles és a Rimac Automobili. A Bugatti több mint két évtized után így elhagyja a Volkswagen konszernt, és a Porsche tulajdonába kerül. Ezt se hagyd ki: Rimac C_Two: A Porsche közreműködésével érkezik az első horvát elektromos szuperautó
Kezdjük szokni: Bugatti-Rimac
A Porsche megállapodást írt alá az elektromos járművekre szakosodott horvát Rimac-kal egy új közös vállalat létesítéséről, ami a Bugatti-Rimac nevet kapta. Az új cégben a Rimac 55 százalékos, a Porsche 45 százalékos részesedéssel rendelkezik majd. A tranzakcióra a negyedik negyedévben kerül sor. Az új vállalat, aminek vezérigazgatója maga Mate Rimac, egyesíti a Bugatti szuperautó-üzletágban szerzett tapasztalatait a Rimac az elektromobilitás terén szerzett innovációs kapacitásával.
A Bugatti-Rimac egyesülésnek a tervek szerint 430 alkalmazottja lesz, ebből 300 a Rimac központjában, Zágrábban, 130 pedig a Bugatti franciaországi manufaktúrájában, Molsheimben. A két cég továbbra is függetlenül működik majd egymástól. Az együttműködés első új modellje a belsőégésű motoros Bugatti Chiron, valamint a teljesen elektromos Rimac Nevera lesz.
Egy 14. századi erőd tetején volt a show
A szervezők megadták a módját a nagy bejelentésnek, az esemény színhelye ugyanis a történelmi Lovrijenac erőd volt, amely Dubrovnik óvárosán kívül egy 37 méter magas sziklatömbön fekszik. A tenger fölé magasodó építmény tetejére ráadásul helikopterek szállították a nem mindennapi sajtótájékoztatón megjelenő három szuperautót, a Porsche Taycant, a Rimac Neverát és a Bugatti Chiront. Az eseményt erre a linkre kattintva nézheted meg.
Ez is érdekelhet: Gondoltad volna, hogy ezeket a szuperautókat közúti használatra tervezték?
A következő oldalon többet is megtudhatsz a Rimac első nagy dobásáról, a Neveráról.
Rimac Nevera, az 1914 lőerős hiperautó
A Rimac Automobili egy horvát autóipari fejlesztő cég, amelyet 2009-ben Mate Rimac alapított Sveta Nedeljában, a cég fő profilja nagy teljesítményű elektromos sportautók fejlesztése. A Porsche már három éve folytat együttműködést a horvát vállalattal, kezdeti 10 százalékos részesedését tavaly 24 százalékra növelte.
A cég első nagy dobása a korábban Rimac C_Two-nak hívott tanulmányautó, amiből megszületett a cég első sorozatgyártásra szánt hiperautója, a nemrég bemutatott Nevera. A Nevera 1914 lóerővel és 2360 Nm nyomatékkal rendelkező elektromos autó amiből 150 darabot fognak gyártani. Tipp: Egy ismeretlen japán cég legyártotta a legjobb gyorsulású elektromos autót
Ami a teljesítményét illeti, a Rimac Nevera egy igazi szörny! Az elektromos autó 1914 lóerős, 2360 Nm nyomatékot képes rászabadítani az aszfaltra, 1.85 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra, a végsebessége pedig 415 km/h. WLTP szerint mért hatótávja 550 km. Nem túlzás azt állítani, hogy a horvátok megalkották az elektromos autózás egyik etalonját.
A Bugatti modellpalettája középtávon teljesen elektromos modellekkel, a köztes időben pedig hibrid-elektromos modellekkel bővül majd a bejelentés szerint. A Bugatti éves gyártási volumene nem éri el a száz példányt, a cég mégis nyereségesen termelt az elmúlt években – mutatott rá Blume. A vállalat egyedi példányokat is gyárt. Nemrégiben például egy megrendelő nettó 11 millió eurót fizetett a „La Voiture Noire” egyedi példányért.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek:
- Manny Khoshbin megállíthatatlan: itt a Hermès Bugatti!
- Cristiano Ronaldo és a 3 milliárdos Bugatti Centodieci története
- Budapestre érkezett az életnagyságú LEGO Bugatti Chiron modell
- Jön a minden eddiginél olcsóbb Porsche Taycan
Forrás: Híradó/MTI