Bugatti La Voiture Noire
Bugatti La Voiture Noire Molsheim főterén

A karácsonyi vásárok, a koronavírus-járvány miatt a világ számos városában, így a Franciaország észak-keleti csücskében található Molsheimben is elmaradtak. A francia autógyártó a maga módján próbálta kárpótolni a helyieket.

Nem mindennapi karácsonyi dekoráció

1909-ben, az akkor még Németországhoz tartozó Molsheimben alapította meg Ettore Bugatti saját nevével fémjelezett vállalatát. A város azóta is otthona és székhelye a világ legismertebb szuperluxusautóit gyártó Bugatti márkának. Nem meglepő módon az alig 10 ezer lelket számláló város legnagyobb nevezetessége maga az autómárka. Található itt Bugatti múzeum, Bugatti hotel, de évente rendeznek Bugatti fesztivált is itt.

bugatti La Voiture Noire

A koronavírus-járvány miatt idén Molsheimnek mellőznie kell a karácsonyi vásárokat, ezért a Bugatti, hogy visszaadhasson a városnak és a közösségnek, úgy döntött, nem mindennapi karácsonyi ajándékkal lepi meg a helyieket. Így kerülhetett a város egyik gyönyörűen kivilágított terének közepére egy üvegdobozba zárt autókülönlegesség, a Bugatti La Voiture Noire. “Hálásak vagyunk a Bugattinak ezért a csodálatos ajándékért, amelyet a város kapott karácsonyra. Így a város minden lakójának megadatik majd a lehetőség, hogy megcsodálja a világhírű remekművet, a La Voiture Noire-t, amelyre maga Ettore Bugatti is méltán lehetne büszke” – mondta Laurent Furst, Molsheim polgármestere.

“Habár semmi sem pótolhatja a molsheimi karácsonyi vásár egyedi hangulatát, reményeink szerint a La Voiture Noire, ha csak egy kis időre is, de képes örömöt okozni az embereknek ezekben a nehéz időkben” – hangsúlyozta Christophe Piochon, a cég gyártásért felelős igazgatója.

bugatti La Voiture Noire

Bugatti La Voiture Noire, azaz a fekete autó

A Bugatti La Voiture Noire március végéig lesz kiállítva Molsheim főterén. Az autó egyébként csak a kiállítási prototípusa annak a La Voiture Noire-nak, amelyet tavaly a Genfi Autószalonon mutattak be, a cég 110 éves évfordulójára. Az autót magát a Jean Bugatti által tervezett legendás Type 57 SC Atlantic ihlette, amelynek sajnálatos módon a II. világháború alatt veszett nyoma.

Az eredeti La Voiture Noire 11 millió euróért talált gazdára 2019-ben, ezzel a világ legdrágább autójaként kelt el. (Egyesek szerint a márka egyik törzsvásárlója, Cristiano Ronaldo vette meg.) Jelenleg a világ legdrágább autója egyébként szintén egy Bugatti, méghozzá a Centodieci, amelyből mindössze 10 darab fog készülni, ezek egyike már szinte biztos, hogy Cristiano Ronaldóhoz fog kerülni.

franciaország molsheim

Ezzel a gyönyörű Bugatti La Voiture Noire-ral szeretnénk minden kedves olvasónknak kellemes karácsony ünnepeket kívánni! Reméljük minél több autós ajándék került a fa alá.

Forrás/Fotók: Bugatti