autó fóliázás autófóliázás
(Fotó: PR)

Mindannyian ismerjük azt az érzést, amikor a dugóban ülve várjuk, hogy megmozduljon a végtelen kocsisor, vagy éppen a piros lámpánál vesztegelünk gyalogosként, hogy átkelhessünk az úttesten. Ilyenkor figyelmünket könnyedén megragadhatják a mellettünk pihenő vagy szinte égi jelként elhaladó, fóliázott céges autók, amelyek épp megoldást nyújthatnak egy általunk keresett problémára. Legyen szó ajándékötletről vagy szakember kereséséről, egy feltűnő reklámautó garantáltan megragadja a figyelmünket. Olvass tovább, és megtudhatod, miért éri meg a fóliázás.

Tűnj ki a tömegből!

Életünk nagy részét töltjük utazással, tömegközlekedéssel, akár a munkahelyre, akár bevásárolni vagy éppen haza igyekszünk. Utunk során rengeteg járművel találkozunk, amelyek a gondolatainkba merülve aligha ragadják meg a figyelmünket. Ha azonban egy ritka, extravagáns kinézetű vagy egy lenyűgöző grafikai elemekkel ellátott, autófóliázás segítségével díszített négykerekű jön velünk szembe, garantáltan odapillantunk.

Ezt kihasználva rengeteg embert érhetünk el még akkor is, ha a jármű csak egy forgalmas út melletti parkolóban pihen. A legelőnyösebb tulajdonsága, hogy a fóliázás után az autó még hosszú évekig „teszi a dolgát” anélkül, hogy különösebb gondoskodást, figyelmet igényelne.

Miért presztízs a fóliázott céges autó?

A vállalatok éppen azért ragaszkodnak a hirdetések ezen különleges formájához, mert a lehető legszélesebb és legváltozatosabb célcsoportot érhetik el segítségükkel. A figyelem vizuális megragadása az egyik legrégebbi és legsikeresebb marketingeszköz, éppen ezért elengedhetetlen az esztétikus, harmonikus és márkahű dizájn kialakítása.

autófóliázás fehér kisbusz teherautó
Ne hagyd üresen! Ennél a fehér üres felületnél mennyivel hasznosabb lenne a cégedet hirdető felirat (Fotó: rawpixel.com/Unsplash)

A világ legnagyobb márkái mind-mind olyan logót, betűtípust és színeket alkalmaznak tudatosan, hogy azok azonnal felismerhetőek és megjegyezhetőek legyenek. Éppen ezért a változatos hirdetési felületek mindegyikén érdemes valamilyen egységes grafikai elemet alkalmazni. A fóliázott autó sok mindenről árulkodhat amellett, hogy egy profi és bizakodó vállalat képét kelti a kiváló grafikai elemekkel. Az autón elhelyezhetünk szöveget a kínált termékekről, szolgáltatásokról, sőt feltüntethetjük az üzlet címét vagy telephelyét, valamint a nyitvatartás időt is. Ezek mind-mind elengedhetetlen információk ahhoz, hogy a vevő elérhesse a vállalatot.

Az autófóliázás egyik legnagyobb előnye, hogy rendkívül költséghatékony. Egy plakát kihelyezéséhez komoly bérleti díjat kell megfizetni, amely csak bizonyos időtartamra szól. Ehhez képest a fóliázás egyszeri műveletet és költséget jelent, amely akár 5 éven át is hibátlan állapotban fennmaradhat a járművön.

Hogyan érdemes belevágni a fóliázásba?

Ahhoz, hogy a végeredmény pontosan olyan látványos és szép legyen, mint amilyennek elképzeljük, elengedhetetlen a profi szakemberekkel való együttműködés. Elsősorban fontos az autó alapos felmérése, amely által a megadott paraméterekre szabható a grafika.
Ajánlott mérlegelni, hogy mik azok az információk, grafikai elemek vagy fotók, amelyeket meg szeretnél jeleníteni az autón. Ehhez bátran kérheted marketinges segítségét, aki a vállalkozásod profilja alapján segít, mit érdemes kiemelni, és milyen célcsoport megközelítésére érdemes szabni a grafikát.

Ezután mindenképpen érdemes konzultálni egy grafikussal. A grafikus segíthet a dizájn megalkotásában, egységesítésében, és nem utolsó sorban olyan méretre szabja a mintát, amilyen tökéletesen megegyezik az autóéval. Ezt megfelelő képszerkesztési és grafikusi ismeretek nélkül szinte lehetetlen egyedül megalkotni. Éppen ezért érdemes ezt az egyszeri költséget belekalkulálni a kiadások közé a tökéletes végeredmény érdekében.

Az autófóliázás tehát egy nagyon szerencsés marketing lépés, amely kis befektetéssel hosszú távon is számos potenciális vásárlót hozhat. A legnagyobb előnye, hogy nem „erőszakos”, hiszen nem fizetett internetes hirdetésekkel vagy szórólapokkal bombázza a vevőket. Ehelyett ártalmatlan, indirekt hirdetésként sokkal közvetlenebbnek tűnnek, amely barátságos benyomást kelthet az érdeklődőkben.

Támogatott tartalom.

Az alábbi cikkek is érdekelhetnek: