Az Opel Manta a 70-es és 80-as évek népszerű német sportmodellje volt, amely még az Egyesült Államokat is meghódította. A legendás sportkupé most 33 év után elektromos autóként tér vissza.
Open Manta GSe ElektroMod
Az Opel Mantát több mint 50 évvel ezelőtt, 1970-ben négyhengeres benzinmotorral dobták piacra. A modell végül két generációt élt meg, gyártása 1988-ban fejeződött be. Pályafutása alatt a Manta igazi Opel sikersztori lett, amely még az USA-ba is eljutott, ahol olyan amerikai izomautók versenytársa lehetett, mint a Ford Capri. Sőt, a Manta még nagyobb sikereket is elért a versenypályákon. Ma sajnos nagyon nehéz eredeti, jó állapotban lévő Mantát találni,éppen emiatt az egyik legkeresettebb és legdrágább modellek a gyűjtők körében. Tudtad, hogy Harrison Ford is odáig van a régi autókért? Harrison Ford autói között oldtimer Jaguar és Tesla is van, nézd meg az elképesztő gyűjteményét!
A most bemutatott új Opel Manta GSe ElektroMOD a régi és az új világot ötvözi: megvan benne a stílusikon klasszikus megjelenése és a fenntartható autózás legkorszerűbb technológiája. A Manta az Opel első elektromos MOD-ja, ami a technikai és stílusbeli módosításokat, valamint a modern fenntartható életmódot jelenti. (A MOD szó a modern újragondolásra utal.). Ha bizonytalan vagy az elektromos autózással kapcsolatban, akkor mi segítünk: Elektromos autó a vágyad, de bizonytalan vagy a működtetését illetően? Válaszolunk a kérdéseidre!
Az Opel most éppen azt teszi a Mantával, amit a legnagyobb autórajongók tesznek a klasszikus modellekkel: modern technológiával és új, ám az eredetihez hű dizájnnal úgynevezett RestoModdá alakítja.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
147 lóerő, 4 sebességes kézi váltó – de akár automataként is vezetheted
Az eredeti Manta négyhengeres motorját most egy 108 kW-os 147 lóerős teljesítményű villanymotor váltja. A 2021-es elektromos Manta álló helyzetből 255 Nm maximális nyomatékot nyújt, ez az erő mindig a hátsó kerekekre kerül. A vezetőé a választás, hogy manuálisan használja az eredeti négyfokozatú sebességváltót, vagy egyszerűen négyesbe teszi, amitől automataként működik az elektromos modell.
A lítium-ion akkumulátor kapacitása 31 kWh, ami átlagosan 200 kilométer hatótávolságot tesz lehetővé. Csakúgy, mint az Opel Corsa-e és az Opel Mokka-e esetében, a Manta GSe is képes visszanyerni a fékenergiát és tárolni azt az akkumulátorban. A 9,0 kW-os fedélzeti háromfázisú AC töltővel kevesebb mint 4 óra alatt újra teletölthető az akkumulátor. Az elektormos Corsát mi is kipróbáltuk: Itt az új elektromos Opel Corsa! Berlinben vezettük, és megszerettük
Kontrasztos, puritán belső
Ami a belsőt illeti, a hetvenes évek stílusa megmaradt, az utastér teljesen letisztult, sallangmentes. Ennek fényében a matt szürke dominál, amit itt-ott a sárga elemek dobnak fel. A mennyezetet finom Alcantara borítja, ami tökéletesen egészíti ki az új Opel Manta GSe ElektroMOD stílusos hangulatát.
A két integrált, vezetőorientált, 12 és 10 hüvelykes képernyő fontos információkat mutat az autóval kapcsolatban, például a töltés állapotát és a hatótávolságot. A zene a legendás Marshall erősítőmárka Bluetooth-dobozán keresztül érkezik, ami tovább hangsúlyozza a modern és klasszikus jegyek találkozását.
Bár a Manta egyelőre csupán egy koncepcióautó, a márka vezérigazgatója, Michael Lohscheller nem zárta ki a modell visszahozását. A Business Insidernek adott interjújából kiderült, hogy a tanulmány bemutatását alapos piackutatás követi, aminek a végén eldőlhet a Manta jövője.
Ha többet szeretnél megtudni a legújabb Opel modellekről, kattints az alábbi linkekre:
- A tűzpiros és igen ritka Opel Adam egy életre magához láncolta Petrát
- Az új Opel Mokka trendi és sportos dizájnt kapott, majd elrabolta a szívemet
- Itt az új elektromos Opel Corsa! Berlinben vezettük, és megszerettük
Forrás: opel.com