A Bugatti bejelentette, hogy a tavaly októberben bemutatott koncepciójuk, a Bolide, némi változtatással ugyan, de hamarosan gyártósorra kerül. A szuperkönnyű hiperautóból mindössze 40 darab fog készülni, ami természetesen kizárólag a Bugatti milliárdos törzsvásárlók privilégiuma lesz. Az egyik potenciális ügyfél: Cristiano Ronaldo és a 3 milliárdos Bugatti Centodieci története
A 4 millió eurós Bolide első darabjai 2024-ben érkeznek
A Chiron drámaian átépített karosszériájával a franciák tavaly októberben egy elképesztő hiperautóval sokkolták a rajongókat. A Bolide-koncepciónál a franciák mindent feláldoztak az aerodinamika oltárán, amiből egy szuperkönnyű – mindössze 1240 kg – 1850 lóerős bestia született. Nem meglepő, hát, hogy a Bugatti Bolide-ot nevéből adódóan – a bolide franciául versenyautót jelent – kizárólag versenypályára tervezték.
Érdekesség, hogy a Bugatti egyáltalán nem szándékozta gyártásba küldeni a Bolide-ot, hiszen ki akarna egy kvázi vezethetetlen autót magának. Nos, kiderült, hogy sokan, legalábbis a Bugatti exkluzív ügyfélkörének egy jó része. És, ha már van rá igény akkor a „pénz beszél” örök elvből kiindulva a Bugattinál úgy gondolták, hogy üsse kő, gyártanak belőle egy limitált szériát.
Az eredeti koncepción azért finomhangoltak kicsit a molsheimiek, mielőtt gyártásba küldenék a szörnyet. A koncepció hatalmas teljesítményét részben a 110-es oktánszámú benzinnek köszönhette, ám ezt praktikus okok miatt a szériamodellnél a kereskedelmileg könnyebben hozzájutható 98-as oktánszámúra cserélték. Ennek okán a Bugatti 8,0 literes W16-os motorját 1850-ről 1600 lóerőre és 1600 Nm nyomatékra mérsékelték. A gyártó közleménye szerint az új modell a tanulmánytól valamivel nehezebb, 1451 kg lesz, amivel még így is felülmúlja minden eddigi Bugatti modell teljesítmény-súly arányát. Tipp: 13 millió dolláros Bugatti La Voiture Noire-ból lett a karácsonyi ajándék
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Agresszív aerodinamika
A hivatalos képek szerint a Bolide szériaváltozata megtartja az eredeti agresszívan aerodinamikus formáit, ezt leszámítva csupán kisebb változtatásokat eszközöltek rajta. Az utasterét azonban mindeddig nem mutatták be. A Bolide-ot egyébként úgy tervezték, hogy az FIA minden biztonsági szabványának megfeleljen, így például lesz benne egy hatpontos biztonsági heveder és egy automatikus tűzoltó rendszer is.
A Bugatti legújabb hiperautója bár közúti használatra alkalmatlan, azért gondolt azokra az ügyfelekre, akik nem csak csodálni szeretnék a fenevadat, hanem vezetni is. Ezért a francia gyártó a Lamborghinihez hasonlóan exkluzív versenynapokat fog tartani a Bolide-tulajdonosoknak a világ legegzotikusabb versenypályáin, ahol kedvükre használhatják majd méregdrága hiperautójukat. Tipp: Lamborghini Essenza, a 600 milliós autó, amit még vezetni sem lehet?
A Bolide egyébként a márka egyik utolsó benzines modellje lehet, ugyanis a horvát Rimac irányítása alá kerülő Bugatti jelentős átszervezés előtt áll, ami azt jelenti, hogy a jövőben kizárólag elektromos sportautók fejlesztésére fognak fókuszálni. A Bugatti-Rimac egyesüléséről ebben a cikkünkben fogalalkoztunk részletesebben: Micsoda bejelentés! A horvát Rimac céggel egyesül a Bugatti
Ha a Bolide-hoz hasonló hiper- és szuperautókról olvasnál kattints az alábbi cikkek valamelyikére:
- Hiperautó 400 km/h végsebességgel. Bevállalnád?
- Aston Martin Valhalla, a 950 lóerős hibrid szuperautó
- Egy ismeretlen japán cég legyártotta a legjobb gyorsulású elektromos autót
- Itt az első magyar-brit szuperautó, a többszáz lóerős Kincsem Hyper GT!
Forrás: Car and Driver, képek: Bugatti