Mindig is fontos volt számára a fenntarthatóság, ezért mindennapjaiban is megpróbál úgy élni, hogy minél többet tehessen környezete védelméért. Ádám Boglárka talán nem is doglozhatna emiatt jobb helyen, mint az elektormos autókat üzemeltető GreenGo közösségi autómegosztónál. Tipp: Mutatjuk, hogy kinek éri meg saját autó helyett carsharingre váltania
Mióta dolgozol a GreenGo-nál?
Lassan két éve, az első másfél évben marketing vezetőként, októbertől pedig cégvezetőként dolgozom itt. Régóta ezelőtt megfogalmazódott bennem a környezetvédelem fontossága. Tudatosan olyan munkalehetőséget, pozíciót kerestem, ahol ez a fajta gondolkodás akár közösségformáló erővé is válhat. A GreenGo-nál pedig megtaláltam azt, amit kerestem, a kollégákkal együtt a fenntartható jövőt építjük.
A környezetvédelem milyen szerepet játszik az életedben?
Sajnos, ami számomra, és sokunk számára evidenciának tűnik, az másoknak még mindig meglepő lehet, mivel a környezettudatosság nem hatja át napjaink társadalmát. Legyen szó az otthoni szelektív hulladékgyűjtésről, vagy netán arról, hogy mit tüzelünk el a kandallóban egy hűvös tavaszi estén.
Az én életemben alapvető, hogy szelektíven gyűjtjük a szemetet. Emellett sokszor járjuk például a környéken az erdőket, a családdal együtt szedjük a szemetet, komposztálunk, madarat etetünk, próbálunk a lehető legkisebb ökológiai lábnyommal élni. Hiszem azt, hogy a változás az egyénben kezdődik. Kis lépésekkel kell indulnunk, de ha mindenki szépen lassan, akár egy centivel előrébb lép, akkor talán van esély avilágszintű változásra.
Mit gondolsz, miért van jóval kevesebb nő, mint férfi a GreenGo felhasználói között?
Azt gondolom, hogy nagy általánosságban a nők kevésbé nyitottak az új technológiák irányába. Itt a GreenGo, egy applikációval kell nyitni, zárni az autót, a kocsi automata és elektromos. Ha valaki nem járatos például az automata váltós autók vezetésében, akkor ez egy belépési gát, nem szívesen próbálkoznak a kipróbálásával élesben, Budapest útjain.
Neked mi volt az első benyomásod a GreenGo elektromos autóiról?
Bevallom, én is tartottam kicsit tőle az első utam előtt – annak ellenére, hogy nem állnak tőlem távol a technikai újdonságok. Aztán beültem egybe. Ez volt az első automata váltós élményem, de két perc múlva már nevetve gurultam az autóval. „Tényleg ettől tartottam én? Hát ez olyan egyszerű, mintha egy dodzsemet vezetnék!” – mondtam nevetve magamban akkor.
Visszatérve az előző kérdésre, szerintem az első kipróbálás gátján a nők nehezebben esnek át, ám utána, miután megtapasztalták az egészet, a fogyasztói szokásaik ugyanúgy alakulnak, mint a férfiaknak, és megtalálják a szolgáltatás helyét a mindennapjaikban. Tudtad? Lecseréli autóit a GreenGo, Budapest mellett már vidékre is autózhatunk
Interjúnk a következő oldalon folytatódik, ahol Boglárka arról is mesél, hogy miért kellene lemondanunk a birtoklási vágyainkról.
Hogyan lehetne több nővel megismertetni a GreenGo szolgáltatásait? Máshogy kell esetleg őket megszólítani?
Nem szeretek általánosítani, nem hiszem, hogy kommunikációban nagy különbségre lenne szükség nők és férfiak között. Esetleg annyi tapasztalható, hogy a férfiakat inkább érdekli egy új dolog kipróbálása, az újdonság hatása, ez a nőknél inkább – még mindig nagy általánosságban beszélek – visszatartó erőként hat. Tehát, a férfiak felé inkább az újdonság hatását, a nők felé inkább a szolgáltatás egyszerű használatát érdemes kiemelni.
Mi az, amin szerinted változtatni kellene az autómegosztók megítélését illetően?
A legnagyobb probléma jelenleg, hogy egy olyan világban nőttünk fel, ami a birtoklásról szólt, sőt a birtoklás valamilyen szinten státuszt is jelentett. Milyen autód van? Milyen értékű javakkal rendelkezel? Itt a világnézeten, a hozzáálláson kell változtatnunk. Miért legyen saját autód, ha az az élete 96-98 százalékában csak áll, és várja a következő utadat? Minek vegyél meg egy drága sarokcsiszolót, ha csak (jó esetben) kétévente egyszer használod és közben csak a fészerben porosodik?
Mi lehet a megoldás?
Át kell állítani az emberek fejében, hogy bizonyos javakat felesleges birtokolni, ha nincsenek mindennapos használatban. Ha csak akkor használod, amikor valóban szükséged van rá, akkor máris sokat tettél a fenntarthatóságért – mind gazdasági, mind társadalmi, mind pedig környezetvédelmi szempontból. Én azt javaslom mindenkinek, hogy próbáljuk meg elengedni a görcsös birtoklási vágy terhét, mert a közösségi megosztás szemlélete amellett, hogy környezettudatos, költséghatékony és felszabadító is egyben. Talán, ha mondhatok ilyet, ebben a hozzáállásbeli változásban a nők nyitottabbak.
Vannak, lesznek olyan szolgáltatások, amelyek kifejezetten a nőket célozzák meg?
Nem szeretnék különbséget tenni női és férfi vezetők között. A szolgáltatás mindenkinek ugyanannyira egyszerűen használható, az autók könnyen vezethetők, a kompakt méretük miatt ideálisak a városi cirkálásra, parkolni is nagyon egyszerűen lehet velük. Ezek az előnyök mindenkinek szólnak. Sok fejlesztésen dolgozunk, ezek célja nemtől függetlenül az, hogy a szolgáltatásunk még kényelmesebb legyen, még több fogyasztói igényt kielégítsen, egyre jobban valós alternatívája lehessen a saját autó kiváltásának.
További cikkek, amik tetszeni fognak:
- A Porsche csinos értékesítőjének a Taycan a kedvence, de a női autóvásárlók mást visznek
- Az Audi magyar tervezőnője Hot Wheels videóival robbant be az internetre
- Milliók rajonganak a brazil kamionos bombázóért
- Férfi navigátorral vág neki a 2022-es szezonnak Vogel Adrienn
- Fiatal női autóversenyzők, akik szembenéznek a sztereotípiákkal
- Újabb területeken érhető el Budapesten a GreenGo