Visszatért a retro buborékautó, és ezúttal van egy társa is. A svájci fejlesztésű Microlino prototípusát először a 2016-os Genfi Autószalonon mutatták be. Az akkori modell az 1950-es buborékautó, az BMW Isetta mintájára készült. A tervek alapján az első Microlino miniautó 2019-ben jelent volna meg, azonban az eredeti ajtók nem feleltek meg bizonyos biztonsági előírásoknak, így azokat és az autó szerkezetét újra kellett dolgozni. A képek alapján az újratervezett városi elektromos autó dizájnja még az eredetinél is jobb lett.
Microlino, a városi elektromos (mese)autó
Így született meg a Microlino 2.0, ami ívelt vonalainak és élénk színeinek köszönhetően valósággal olyan, minta egy rajzfilmből ugrott volna ki. A legszembetűnőbb változás, hogy az autó első (és egyetlen) ajtajáról eltűnt a töltőcsatlakozó és a kilincs, helyette egy hosszú lámpacsík jelent meg, amitől letisztultabbnak és elegánsabbnak hat az összkép. A Microlino 11 kW-os motorral, 100 Nm-es nyomatékkal ez a kis elektromos autó akár a 90 km/órás sebességet is elérheti. Vásárláskor két akkumulátor-opció (8 vagy 14.4 kWh) közül választhatunk, ezek 125 vagy 200 km-es hatótávot eredményeznek.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Microletta, az elektromos Vespa
Még egy újdonság, hogy a Microlino mellé érkezik a kistestvér, egy elektromos robogó formájában. A 3 kW teljesítményű, akár 80 km/órás sebességet elérő háromkerekű városi motor a Microletta nevet kapta. A robogó kettő darab akkumulátorral érkezik és akár a 100 km-es hatótávot is elérheti. Az akksik ráadásul kivehetők, így azokat otthon is tölthetjük. A gyártó szerint az ára 4900 euró körül lesz, arról azonban nem szól a fáma, hogy a Microletta mikor kerül gyártásra. A hivatalos oldalon viszont a Microlinohoz hasonlóan, ezt is minden kötelezettség nélkül előre le lehet foglalni.
Stílusos miniautó kedvező áron
Az új, továbbfejlesztett Microlino a 2020-as Genfi Autószalonon mutatkozott volna be, ám azt a koronavírus miatt az utolsó pillanatban le kellett fújni, így még nem világos, hol lesz a hivatalos bemutatója. Az új tervek alapján az autót gyártó Micro Mobility Systems a sorozatgyártást 2021-re tolta, de az eredeti 12 ezer eurós (kb. 4 millió forint) ár változatlan. Egyre több miniautó jelenik meg a piacon, azonban árban úgy látszik, eddig a Citroën Ami verhetetlen, a francia gyártó új elektromos autója átszámítva „mindössze” kétmillió forint lesz.
Forrás: Elektrek, Microlino