Nem kis feltűnést keltettünk az utakon az Opel Mokka egyik legújabb modelljével, ami valljuk be, valóban ütősre sikerült. A második generációs Mokkát 2020 végén mutatták be itthon, hozzánk egy 130 lóerős (230 Nm), 1.2 turbó benzinmotoros, 8 fokozatú automata váltós, fehér-fekete-piros színű modell került. Bár csak egy hétvégére sikerült megszereznünk, de igyekeztünk kihasználtni ezt a két napot, és egészen Tihanyig vezettünk vele.
Wow, ezt aztán az autó!
Csak akkor hívtam fel a barátnőmet, amikor már leparkoltam a házuk előtt, így az Opel Mokka ott állt, amikor ő megérkezett. Felcsillant a szeme, amikor meglátta, és csak ennyit mondott: „Wow, ez aztán az autó!”. (Tudtad, hogy a nőknek nagyon fontos az autó dizájnja? És hogy még mi befolyásolja őket a választásban, itt olvashatod el:Hogyan vásárol egy nő autót? Neki sem csak a szín számít!)
Az Opel formatervezői nem bízták a véletlenre a sikert, és olyat alkottak, ami valóban szemet gyönyörködtető. Az Opel Mokka modern és letisztult vonalvezetése tökéletesen megfelel a legújabb trendeknek. Ugyanakkor az autó dinamikus és sportos formát kapott, amely irányvonal mindig közel áll a szívemhez. (Éppen ezért szerettem az Opel Corsa GS Line-t is: Opel Corsa GS Line: egy vagány és sportos kisautó)
Bár először kicsit csalódott voltam, amikor kiderült, hogy nem egy vadító Matcha zöld modellt vihetünk el tesztelni. De aztán gyorsan beleszerettem ebbe a játékos, ugyanakkor vagány fehér-fekete-piros színkombinációba.
A piros kiegészítők nemcsak az Opel Mokka külsején bukkannak fel, hanem az utastérben is visszaköszön ez az árnyalat, a műszerfalon és az üléseken. Feldobja a fekete belsőt, sportossá, merésszé varázsolja azt. Ez a piros külső-belső kiegészítés a GS Line felszereltség része. Akárcsak például a fekete alukerekek, a fekete tető, a sötétített ablakok, vagy az alu sportpedálok.
Valamennyi Opel Mokka LED fényszórót kap, hátulra pedig ultravékony LED lámpát. Ugyancsak mindegyik hajtáslánchoz (benzines, dízel, elektormos) jár a könnyűfém kerék (16, 17, 18 colos méretek), a teljesen digitális műszerfal, a bőrkormány, a klíma és az elektormos kézifék. Ez utóbbival egyre több új autóban találkozom, és azt hiszem, itt az ideje felvennem a kedvenceim listájára.
A következő oldalon beleshetsz az Opel Mokka belsejébe.
Digitalizált, vagány belsőtér
Amikor beültem az autóba, rögtön feltűnt, hogy az érintőképernyős multimédia kijelző (és az egész körülötte lévő panel) nem a műszerfallal van egy síkban, hanem a vezető felé fordul. Szerintem ez szuper ötlet, mivel így könnyebben elérhető minden információ vezetés közben, kevésbé kell elfordítani a tekintetemet az útról. Igaz, az utasom kicsit kirekesztve érezheti magát az elfordított pozíció miatt, de azért ő is tudja használni a kijelzőt (ami 7 és 10 colos kivitelben érhető el).
Itt lehet kezelni többek között a navigációt, a rádiót, itt csatlakoztatható és tükrözhető a mobiltelefon (Apple CarPlay és Android Auto), itt nézhetjük és változtathatjuk meg az autó különféle beállításait. Ezek a funkciók szerencsére a kijelző alatti fizikai gombokkal is gyorsan elérhetők. És a klíma beállítására is van lehetőség a kicsit lentebb került kapcsolókkal. Annak pedig kifejezetten örültem, hogy az Opel Mokka első ülései fűthetők voltak, jól jött ez a kis plusz meleg a hűvös tavaszi reggelen.
Az Opel Mokka multikormánya mögötti 12 colos Pure Panel műszerfal pedig teljesen digitális, és személyre szabható. Azokat az infókat jelenítheted meg rajta, amiket te szeretnél látni.
A digitális vezetőtérbe nem is passzolna egy sebességváltó vagy egy kézifék-kar, ugye? Ne is keresd őket, hiszen mindkét funkció kapcsológombokat kapott. Az automata váltó egy kis tologatható króm kapcsolóval működik, a kézifék pedig egyszerűen egy gombnyomással húzható be. Elinduláskor ki sem kell engedni, mert ha D (Drive) pozícióba teszed a váltót, és rálépsz a gázra, magától kiold a fék. (És hogy melyik a jobb, a kézi vagy az automata váltó, arról itt olvashatsz: Kézi vagy automata váltó: melyiket érdemes választani?)
A következő oldalon eláruljuk az Opel Mokka induló árát is.
Vigyázott rám az Opel Mokka
Egy külső-belső alapos dizájnváltáson átesett modell esetében elengedhetetlen, hogy a legfontosabb vezetésbiztonsági és -támogató asszisztenciák ne kerüljenek bele. Ma már szinte kötelező a legújabb modellekbe ezeket beleépíteni. Bevallom, nagyon megszoktam őket, és ha egy régebbi autót vezetek, szinte már hiányolom is a legtöbbet közülük.
Ilyen például a tolatókamera és -radar, amely az Opel Mokka Elegance felszereltségétől az alaptartozék része. Ugyanígy kedvencem az aktív sávtartó (az Edition belépő szinttől jár), amelynek köszönhetően az autó ügyesen követi az út vonalát akár a kormány elengedése mellett is. Egyszer-egyszer jól jött az automata vészfék is, amikor például kicsit későn kezdtem el fékezni az előttem hirtelen megálló kocsisor mögött. Viszont hiányoltam a holttérfigyelőt (ez a legmagasabb, Ultimate felszereltséghez jár), helyette viszont volt Sport üzemmód, amelybe kapcsolva igen jól érezhettük az Opel Mokka turbómotorának erejét.
A márka azt hirdeti a Mokkáról, hogy a modell tudja a kettes szintű önvezetést. Ennek lényege többek között az adaptív sebességtartás, amikor az autó automatikusan gyorsít és fékez, és mindig állandó távolságot tart az előttem haladó járműtől. Ide tartozik a már említett sávtartás, automatikus vészfékezés és a külön kérhető parkolóasszisztens. Ez nagyon hasznos funkció, néha szoktam használni, ha éppen van az adott tesztautóban. Ilyenkor a rendszer segít parkolóhelyet találni, majd magától beteszi az autót a kiválaszott helyre. Nekem a kormányt sem kell fognom.
Kellene nekem az új Opel Mokka?
Naná, hogy repdesnénk örömömben, ha megkapnám a szülinapomra! Na jó, ezt senki se vegye komolyan…bár ki tudja….soha ne mondd, hogy soha!
De csakis a sportos GS Line felszereltséggel, ebben a színkombinációban (végül jobban megtetszett, mint a zöld), és ha nem elektromos motorral, akkor az erősebb, 130 lóerős turbó benzinessel. Lehet ugyanis kapni 100 lóerős turbó benzinmotorral is. Dízel változatban 110 lóerőre képes az új Mokka, míg a teljesen elektromos Mokka-e 136 lóerős. A Mokka-e egy 50 kWh-s akkumulátort rejt egyébként és hivatalosan 324 km-es hatótávra képes teljes töltöttség mellett. Bővebb infót itt találsz róla: Szikrázik a feszültség az elektromos energiával teli új Opel Mokka körül
Olvasd el többi Opel-tesztünket is, mutatjuk, mennyire jöttek be nekünk az egyes modellek:
- Új Opel Corsa: 3 nő tesztelte, majd elmondta a véleményét
- Itt az új elektromos Opel Corsa! Berlinben vezettük, és megszerettük
- Opel Grandland X Hybrid4: lenyűgözött a benne rejlő 300 lóerő!
- Ági, a méhek és egy fehér Opel Combo Cargo különleges kapcsolata
- Opel Insignia Exclusive: elkényeztet, ha nem vigyázol