Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Az új Opel Mokka trendi és sportos dizájnt kapott, majd elrabolta a...

Az új Opel Mokka trendi és sportos dizájnt kapott, majd elrabolta a szívemet

Nem kis feltűnést keltettünk az utakon az Opel Mokka egyik legújabb modelljével, ami valljuk be, valóban ütősre sikerült. A második generációs Mokkát 2020 végén mutatták be itthon, hozzánk egy 130 lóerős (230 Nm), 1.2 turbó benzinmotoros, 8 fokozatú automata váltós, fehér-fekete-piros színű modell került. Bár csak egy hétvégére sikerült megszereznünk, de igyekeztünk kihasználtni ezt a két napot, és egészen Tihanyig vezettünk vele.

Wow, ezt aztán az autó!

Csak akkor hívtam fel a barátnőmet, amikor már leparkoltam a házuk előtt, így az Opel Mokka ott állt, amikor ő megérkezett. Felcsillant a szeme, amikor meglátta, és csak ennyit mondott: „Wow, ez aztán az autó!”. (Tudtad, hogy a nőknek nagyon fontos az autó dizájnja? És hogy még mi befolyásolja őket a választásban, itt olvashatod el:Hogyan vásárol egy nő autót? Neki sem csak a szín számít!)

Az ultravékony hátsó LED lámpák fokozzák az autó dinamikus megjelenését

Az Opel formatervezői nem bízták a véletlenre a sikert, és olyat alkottak, ami valóban szemet gyönyörködtető. Az Opel Mokka modern és letisztult vonalvezetése tökéletesen megfelel a legújabb trendeknek. Ugyanakkor az autó dinamikus és sportos formát kapott, amely irányvonal mindig közel áll a szívemhez. (Éppen ezért szerettem az Opel Corsa GS Line-t is: Opel Corsa GS Line: egy vagány és sportos kisautó)

Bár először kicsit csalódott voltam, amikor kiderült, hogy nem egy vadító Matcha zöld modellt vihetünk el tesztelni. De aztán gyorsan beleszerettem ebbe a játékos, ugyanakkor vagány fehér-fekete-piros színkombinációba.

A piros díszítőelemek a felniken is megjelennek

A piros kiegészítők nemcsak az Opel Mokka külsején bukkannak fel, hanem az utastérben is visszaköszön ez az árnyalat, a műszerfalon és az üléseken. Feldobja a fekete belsőt, sportossá, merésszé varázsolja azt. Ez a piros külső-belső kiegészítés a GS Line felszereltség része. Akárcsak például a fekete alukerekek, a fekete tető, a sötétített ablakok, vagy az alu sportpedálok.

Valamennyi Opel Mokka LED fényszórót kap, hátulra pedig ultravékony LED lámpát. Ugyancsak mindegyik hajtáslánchoz (benzines, dízel, elektormos) jár a könnyűfém kerék (16, 17, 18 colos méretek), a teljesen digitális műszerfal, a bőrkormány, a klíma és az elektormos kézifék. Ez utóbbival egyre több új autóban találkozom, és azt hiszem, itt az ideje felvennem a kedvenceim listájára.

A LED fényszórók valamennyi felszereltségi szinthez alapból járnak

A következő oldalon beleshetsz az Opel Mokka belsejébe.

Digitalizált, vagány belsőtér

A fűthető kormány plusz 50 ezer forintért kérhető

Amikor beültem az autóba, rögtön feltűnt, hogy az érintőképernyős multimédia kijelző (és az egész körülötte lévő panel) nem a műszerfallal van egy síkban, hanem a vezető felé fordul. Szerintem ez szuper ötlet, mivel így könnyebben elérhető minden információ vezetés közben, kevésbé kell elfordítani a tekintetemet az útról. Igaz, az utasom kicsit kirekesztve érezheti magát az elfordított pozíció miatt, de azért ő is tudja használni a kijelzőt (ami 7 és 10 colos kivitelben érhető el).

Itt lehet kezelni többek között a navigációt, a rádiót, itt csatlakoztatható és tükrözhető a mobiltelefon (Apple CarPlay és Android Auto), itt nézhetjük és változtathatjuk meg az autó különféle beállításait. Ezek a funkciók szerencsére a kijelző alatti fizikai gombokkal is gyorsan elérhetők. És a klíma beállítására is van lehetőség a kicsit lentebb került kapcsolókkal. Annak pedig kifejezetten örültem, hogy az Opel Mokka első ülései fűthetők voltak, jól jött ez a kis plusz meleg a hűvös tavaszi reggelen.

Az első két ülés 6-6 irányba állítható
A GS Line felszereltség része a fekete/piros szövet és bőrhatású üléshuzat

Az Opel Mokka multikormánya mögötti 12 colos Pure Panel műszerfal pedig teljesen digitális, és személyre szabható. Azokat az infókat jelenítheted meg rajta, amiket te szeretnél látni.

A digitális vezetőtérbe nem is passzolna egy sebességváltó vagy egy kézifék-kar, ugye? Ne is keresd őket, hiszen mindkét funkció kapcsológombokat kapott. Az automata váltó egy kis tologatható króm kapcsolóval működik, a kézifék pedig egyszerűen egy gombnyomással húzható be. Elinduláskor ki sem kell engedni, mert ha D (Drive) pozícióba teszed a váltót, és rálépsz a gázra, magától kiold a fék. (És hogy melyik a jobb, a kézi vagy az automata váltó, arról itt olvashatsz: Kézi vagy automata váltó: melyiket érdemes választani?)

A középkonzolon található az automata váltó, a vezetési mód kapcsoló és az elektromos kézifék kapcsolója

A következő oldalon eláruljuk az Opel Mokka induló árát is.

Vigyázott rám az Opel Mokka

Egy külső-belső alapos dizájnváltáson átesett modell esetében elengedhetetlen, hogy a legfontosabb vezetésbiztonsági és -támogató asszisztenciák ne kerüljenek bele. Ma már szinte kötelező a legújabb modellekbe ezeket beleépíteni. Bevallom, nagyon megszoktam őket, és ha egy régebbi autót vezetek, szinte már hiányolom is a legtöbbet közülük.

A vezetőt szinte körbe öleli a digitális műszerfal

Ilyen például a tolatókamera és -radar, amely az Opel Mokka Elegance felszereltségétől az alaptartozék része. Ugyanígy kedvencem az aktív sávtartó (az Edition belépő szinttől jár), amelynek köszönhetően az autó ügyesen követi az út vonalát akár a kormány elengedése mellett is. Egyszer-egyszer jól jött az automata vészfék is, amikor például kicsit későn kezdtem el fékezni az előttem hirtelen megálló kocsisor mögött. Viszont hiányoltam a holttérfigyelőt (ez a legmagasabb, Ultimate felszereltséghez jár), helyette viszont volt Sport üzemmód, amelybe kapcsolva igen jól érezhettük az Opel Mokka turbómotorának erejét.

A Mokka méretei: 1534 mm magas, 4151 mm hosszú, 1791 mm széles (tükrök nélkül)

A márka azt hirdeti a Mokkáról, hogy a modell tudja a kettes szintű önvezetést. Ennek lényege többek között az adaptív sebességtartás, amikor az autó automatikusan gyorsít és fékez, és mindig állandó távolságot tart az előttem haladó járműtől. Ide tartozik a már említett sávtartás, automatikus vészfékezés és a külön kérhető parkolóasszisztens. Ez nagyon hasznos funkció, néha szoktam használni, ha éppen van az adott tesztautóban. Ilyenkor a rendszer segít parkolóhelyet találni, majd magától beteszi az autót a kiválaszott helyre. Nekem a kormányt sem kell fognom.

Kellene nekem az új Opel Mokka?

Naná, hogy repdesnénk örömömben, ha megkapnám a szülinapomra! Na jó, ezt senki se vegye komolyan…bár ki tudja….soha ne mondd, hogy soha!

A fekete logó szinte teljesen beleolvad a fekete orr-részbe

De csakis a sportos GS Line felszereltséggel, ebben a színkombinációban (végül jobban megtetszett, mint a zöld), és ha nem elektromos motorral, akkor az erősebb, 130 lóerős turbó benzinessel. Lehet ugyanis kapni 100 lóerős turbó benzinmotorral is. Dízel változatban 110 lóerőre képes az új Mokka, míg a teljesen elektromos Mokka-e 136 lóerős. A Mokka-e egy 50 kWh-s akkumulátort rejt egyébként és hivatalosan 324 km-es hatótávra képes teljes töltöttség mellett. Bővebb infót itt találsz róla: Szikrázik a feszültség az elektromos energiával teli új Opel Mokka körül

A előző széria „puffancs” formája 2021-re letisztultabb, lendületesebb dizájnt kapott

Olvasd el többi Opel-tesztünket is, mutatjuk, mennyire jöttek be nekünk az egyes modellek: