Kezdőlap Autók Az én autóm A Volkswagen Lupo minden porcikáját a saját ízlése szerint alakította át Melinda

A Volkswagen Lupo minden porcikáját a saját ízlése szerint alakította át Melinda

Melinda három évig alakította a VW Lupót, ezzel egy gyerekkori álma vált valóra

Melinda egy vérbeli autós csaj, már gyerekkorában sem a szokványos tinimagazinok érdekelték, hanem az autós újságok. A 32 éves családanya és autórajongó immár négy éve egy Volkswagen Lupo boldog tulajdonosa, amelyet saját maga alakított át és tett teljesen egyedivé. Egyebek mellett a különleges autójáról, az autók és a vezetés iránti szerelméről, valamint az autós találkozók révén szerzett élményeiről kérdeztük. Tipp: Zséda: Azt a derűt adja nekem a MINI Countryman, mint amikor egy delfinre nézek!

Mesélj magadról, mivel foglalkozol?

Koncsik Melinda vagyok, 32 éves és a világ legszebb foglalkozását űzöm jelenleg, családanya vagyok. Nagykőrösön élek a párommal és kislányommal. Párommal 2018-ban alapítottunk egy autós csapatot Hungarian Fanatic Cars néven, amit azóta is a csapattársakkal működtetünk. Szezonban többnyire a hétvégék az autótalálkozókról szólnak, próbálok minél több helyen megjelenni. Egy fajta hobbiként élem meg ezt.

Akkor mondhatjuk, hogy autós csajnak tartod magad?

A pink méhsejtes dizájn igazán egyedivé varázsolja a VW Lupót

Már kislányként sem a babák foglalkoztattak, inkább matchboxok és dömperek sorakoztak a szobámban, a kor előhaladtával pedig csak felerősödött bennem az autók iránti szeretetem. Tinédzserként a Bravo magazinok helyett is különböző autós újságokat lapozgattam. A ’90-es években például a közkedvelt Turbo rágóból az autós képeket gyűjtöttem nagy előszeretettel. Igen, azt hiszem, bátran kijelenthetjük, hogy autós csaj vagyok.

Miért éppen a Volkswagen Lupo rabolta el a szívedet?

Maga a típus már tini koromban – amikor először láttam magyar utakon – felkeltette a figyelmemet, de ekkor még jogsim sem volt. Az évek során aztán többször visszakacsintgattam a típusra, de az élet mindig mást hozott. Amikor lehetőségem volt, mindig raktam félre a keresetemből, gyűjtögettem szorgosan, hogy minél közelebb kerüljek a célom eléréséhez. Aztán 2017-ben Ausztriában a Wörthersee Treffenen volt szerencsém testközelből látni néhány csodálatosan átépített Lupót. Megtetszett a gömbölyű formája, az autó kiállása, összességében úgy mindene. Akkor döntöttem el, hogy nem halogatom tovább a dolgot, hiszen nagyon szerettem volna már egy ilyen autót.

Hogyan jutottál hozzá a Lupódhoz?

Melinda és a méhsejtes Volkswagen Lupo

A Treffenről hazaérve nekiestem a keresgélésnek, szerencsémre gyorsan megtaláltam a hőn áhított autót. Mai napig emlékszem arra az izgatottságra, amit akkor éreztem. Azonnal felvettem a kapcsolatot az eladóval, akitől hatalmas öröm volt hallani, hogy: „Igen, meg van még az autó!” A hirdetésben szereplő képek alapján a ráadás egy ABT hátsó lökhárító volt a hozzá tartozó ABT kipufogóval, ami még jobban felfűtött. Az adásvétel lebonyolítása után öröm és boldogság járt át, egyrészt azért, mert megvalósult egy álmom, másrészt mert, hát, mégis csak ez volt az első autóm. Amint beleültem, éreztem, hogy ő az „igazi.” A fejemben csak úgy cikáztak az ötletek, hogy mit és hogyan fogok majd rajta módosítani. Ezt se hagyd ki: Új “szívet” kapott Aritól a 231 lóerős, jobbkormányos Mazda RX8

Ha érdekel, hogyan nyerte el jelenlegi állapotát a Volkswagen Lupo, kattints a következő oldalra.

Miért döntöttél a teljes átalakítás mellett?

Melinda saját kézzel fóliázta át az autó számos elemét

Maga az a tény, hogy nem szeretem a gyári autókat, már arra késztetett, hogy valami egyedit hozzak ki a Lupóból. Eleinte pinkre festett VW emblémát, meg fix 40/40-es ültetést kapott és gyöngyház pink 15” BBS felniken gurult. Majd elkezdtem a belső térben az egyes elemeket Swarovski kristályokkal kirakni, az imént említett ültetést pedig felváltotta egy TA Technix gewinde. 2019 elején kapott egy üvegszálas első lökhárítót és orvosolva lettek az egyes hibák. A javított elemeket gyári színre fényeztettük, kapott egy teljes polírt, és készen állt a szezonra.

Barátunkat, Gergőt kértük fel, hogy tervezzen valami ütős dekort az autómra. A dizájn végső változata végül tökéletesen megegyezett azzal, amit én megálmodtam, nagyon elégedett voltam és vagyok is. Ezután elkezdődött az autó karosszériájának matt feketére fóliázása, majd felkerült a pink méhsejt dekoráció. Többnapos művelet volt, ami gyerek mellett nem ment könnyen, de szerencsére volt segítségem. Új külsőhöz új felni dukál, így vásároltam egy 16”-os Japan Racing JR14 típusút, amit saját magam fóliáztam. Az utastérben a szövet üléseket szürke bőrözött ülésekre cseréltük, a műszerfalon a középkonzol is kapott a pink fóliából, hogy meglegyen az egység a kül- és beltér között.

A külső mellett az autó teljesítményén is alakítottál?

A motorhoz nem nyúltunk, az maradt a gyári 75 lovas, 1.4 16v benzinmotor. A könnyű, kis kasztnihoz ideális, igazi méregzsák. Sok márkatárssal ellentétben nincs panaszom a motorra sem, végsebessége 182 km/h, ha akarom, szedi a lábát, többnyire viszont városi közlekedésre használom és autótalálkozókra járok vele, így a célnak több, mint megfelelő.

Mennyi ideig tartott elérni a Lupo mostani állapotát, és mit szeretsz rajta a legjobban?

A formás popsi

Az autóm jelenlegi állapotát 2020 tavaszára értem el, közel három év alatt. A legtöbb módosítást magam végeztem el rajta. Így még jobban igazi kincs lett számomra, tudván, hogy mennyire megdolgoztam érte. Hogy mit szeretek benne? Mindent. De talán legjobban a nagy formás fenekét.

Mi volt a legnagyobb kihívás az átalakításában? Van még megvalósítatlan terved?

Egyértelműen az első lökhárítóm volt a legnagyobb kihívás. Háromszor téptem le hisztisen a fóliát, mire sikerült. Sajnos vagy sem, ha egy cél megvalósításáról van szó, akkor nagyon eltökélt vagyok. Nem vagyok a megfutamodás híve.

Megvalósítatlan terv nincs, amit eddig a fejembe vettem, azt megcsináltam, de vannak már terveim a jövőt illetően. Kell is, hogy legyen, mert egy-két szezon után már unalmassá válik az autó kinézete. Tervben van egy új karosszéria fóliázás egy kicsit extrémebb színnel vagy mintával, illetve a felnik cseréje is szóba jött, de foglalkoztat most egy komolyabb multimédiás fejegység is. Minden más az igényeimre van alakítva, azokhoz már nem nyúlnék. Ez is érdekelhet: Ő itt Babydoll, a rózsaszínbe öltöztetett fekete Volkswagen New Beetle

Melinda és a Volkswagen Lupo idén mérföldkőhöz értek, tudd meg, mi volt ez a következő oldalon.

Párod és kislányod mit szól az autódhoz?

Anyja lánya. Melinda és Mira le sem tagadhatnák rokoni kapcsolatukat

A párom szerintem nagyon büszke rám, illetve arra, hogy évekkel ezelőtt volt egy elképzelésem és sikerült megvalósítanom. Segítőkész, bármi kérdés vagy ötlet merül fel bennem, hozzá bármikor fordulhatok, ellát jó tanácsokkal vagy éppen visszaránt a valóságba, mert hajlamos vagyok elkalandozni. Ő most éppen egy Škoda Octaviát épít, egyben az a családi verda is. A kislányom is imádja az autókat, tuti, hogy benzin folyik az ereiben. Neki is van egy elektromos Audi R8 Spyder kisautója, amit az ő kedvére csinosítunk, szintén ültetve van, színjátszó fóliával van borítva és pink felniken gurul. Nálunk ez egy közös családi hobbi. Tipp: Tarolnak az elektromos gyerekautók, a legnépszerűbb a mini rendőrautó

Mit jelent számodra az autód és a vezetés?

Egyrészt a szabadságot. Egy rosszabb napon vagy csak úgy spontán beleülni és vezetni, felszabadító érzés. Imádok vezetni. Szerintem az egyik legjobb terápiás módszer. Másrészt számomra az autóm a mindent jelenti. Nem luxusautó, de minden porcikájáért megdolgoztam, és imádom.

Mi a legkedvesebb élményed az autóddal kapcsolatban?

A legkedvesebb élményem a kislányomtól van. Mikor kész lett az autó, azt mondta: „Anya sose add el senkinek, majd én megveszem, mert imádom a kis Lupókát,” és nyújtott volna át nekem a kis markában egy halom aprót. Imádnivaló volt!

Említetted, hogy jársz autós kiállításokra. Hol voltál legutóbb?

Igen, kint voltam az idei AMTS-en a csapatommal, a Hungarian Fanatic Cars-szal. Az a megtiszteltetés ért minket, hogy a csapatunk először állított ki ezen a hatalmas rendezvényen, nagy örömünkre ráadásul a központi pavilonban kaptunk helyet. Lupikámnak ez volt az első ilyen nagy volumenű megjelenése, ez már önmagában is elég emlékezetes volt.

 

Az elmúlt négy évben nagyon sok találkozón jártunk az autómmal. Igyekszem minél több helyen megjelenni, egyrészt azért, mert az autós találkozók által olyan helyekre utazhatok, ahova egyébként nem jutnék el, másfelől nálam ez felfogható egy családi kirándulásnak, hiszen a családom is elkísér a csapattagokkal együtt. Remélem, a jövő évet nem befolyásolja majd a jelenlegi járványhelyzet és még több élménnyel fogok gazdagodni a kis Lupóm által.

Az Én Autóm rovatunkból ezeket a cikkeket se hagyd ki: