Kezdőlap Autók Hírek Nem kér a dízelből, inkább elektromosat venne a magyar autóvásárló

Nem kér a dízelből, inkább elektromosat venne a magyar autóvásárló

Egyre tudatosabban választunk autót (Fotó: Freepik/Senivpetro)

A magyar autóvásárló még mindig készpénzben venne autót, de inkább elektromosat, mint dízelt. Legjobban a német márkákat keressük és már az autómegosztástól sem rettegünk. Mutatjuk, milyen szokásaink vannak még. Tipp: Autóvásárlás előtt állsz? 3 tipp, hogy a legtöbbet hozd ki a tesztvezetésből

Az Opinio piackutató applikáció kutatása szerint a 16-59 év közötti korosztály közel fele szeretne autót vásárolni a következő három év során. A válaszadók valamivel több mint fele használt autóban gondolkodik, igaz, az idősebb generáció már inkább új autót venne.

Készpénzben – átlagban 3 millióért választ autót a magyar autóvásárló

Gépkocsira átlagosan 2,98 millió forintot költenének a válaszadók. A többség (28 százalék) 1-3 millió forint közötti összeget jelölt. Nagyobb összeget a férfiak, illetve az 50-59 évesek, a diplomások, valamint a fővárosiak költenének. A gépkocsipiacon még mindig inkább készpénzben, helyben fizetünk. A megkérdezettek közel fele használna fel valamilyen kölcsönkonstrukciót az autóvásárláshoz – ezek közül a lízing és a személyi kölcsön tűnnek a legnépszerűbb opcióknak. Ez is érdekelhet: Nagycsaládos autótámogatás: lízinggel vagy kölcsönnel járunk jobban?

Grafika: Opinio

A válaszadók mindössze ötödének fiatalabb öt évnél az autója. Az autók életkora és a tervek között nincs egyenes összefüggés. Az 2-5 éves autóval rendelkezők ugyanakkora arányban terveznek autóvásárlást, mint azok, akiknek jelentősen öregebb, akár 15 évesnél idősebb autójuk van.

A következő oldalon megtudhatod, a megkérdezettek hány százaléka venne elektromos autót.

Elektromos jövő – már nem kér a dízelből a magyar

Üzemanyag meghajtás és technológia szempontjából elég bizonytalanok a megkérdezettek. Közel ugyanakkora arányban jelölték a hibrid, az elektromos, illetve a benzines autókat. Az elektromos autókkal kapcsolatban sokkal nyitottabbak vagyunk, mint pár éve. TIPP: Benzint tankoltam dízel helyett, mit csináljak?

Grafika: Opinio

A megkérdezettek 3 százaléka már most is rendelkezik elektromos autóval, míg további 44 százalék szívesen venne e-autót. Az elektromos autózás a fiatalok és a diplomások körében a legnépszerűbb. A dízel technológiát mindössze 24 százalék jelölte, mint potenciális választási lehetőség autóvásárlás esetén. A válaszadók fele kimondottan az elektromos autókban látja a gépkocsiközlekedés jövőjét.

Már nem retteg a magyar autóvásárló a megosztástól

Az autómegosztó szolgáltatások ismertsége 43 százalék. A magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, illetve a fővárosban élők között magasabb az átlagosnál. Az Opinio egy rövid magyarázó szöveg után azoktól is megkérdezte, hogy mennyire lennének nyitottak az autómegosztó szolgáltatások használata iránt, akik számára ismeretlen volt eddig ez a koncepció. Mindezek alapján a megkérdezettek majdnem fele mutatkozik nyitottnak az autómegosztás használatára. Figyelemre méltó adat, hogy azok számára igazán vonzó ez a megoldás, akik ritkábban, havonta néhány alkalommal ülnek volán mögé. TIPP: Autómegosztás vagy saját kocsi: melyik éri meg jobban?

Terjed a carsharing is, kezdjük érteni mire való (Fotó: Freepik/pch.vector)

Az autómegosztás terjedését egyszerűbbnek látják a válaszadók, mint az elektromos autók terjedését. A magyar fogyasztói preferenciáknak megfelelően itt is az ár van az első helyen, mint a bővülést akadályozó tényező. Nem sokkal az ár mögött jelenik meg a szolgáltatás szűkössége: a hozzáférés könnyítésével, nagyobb kocsiparkkal, és nagyobb lefedett területtel lehet igazán bővíteni a szolgáltatás terjedését. A megkérdezettek többsége nem kizárólag városi használatra tartja alkalmasnak a szolgáltatást. Témába vág: Díjat csökkent és Mercedesekkel bővít a SHARE NOW Budapesten

Lapozz, és megtudod, hogy mely márkák a legnépszerűbbek az autóvásárlók között.

A magyar autóvásárló jelenleg a német márkákat keresi

A legnépszerűbb márkának ezúttal a Volkswagen bizonyult, kicsivel lemaradva mögötte az Opel és a Toyota. Rendkívül népszerű márka a Ford és a Suzuki is, míg a top hetes listában az Audi és a Skoda zárja a sort. Életkor szerint a fiatalabbak (15-29 évesek) körében az olyan népszerű márkák, mint a Volkswagen, Opel, Toyota, Suzuki, rosszul teljesítettek. Ebben a korcsoportban a Subaru, Fiat, Lexus, Seat és Alfa Romeo a legnépszerűbb – vélhetően ez a korosztály kicsit később fog szembesülni a vásárlóerő és a vágyak közötti feszültséggel.

Ezek a témák is érdekelhetnek: