Megérkezett a Fiat ikonikus 500 modelljének harmadik, fenntarthatóságot előtérbe helyező elektromos hajtásrendszerű generációja – mint azt már mi is megírtuk, az elektromos kisautónak Leonardo DiCaprio a reklámarca! És most itt a ferde hátú változat is, az új Fiat 500 „la Prima”, amely elődeinél lekerekítettebb, lágyabb vonalakkal, forradalmi dizájnnal rendelkezik. A nemzetközi autóiparban egyedülálló modell fiatalos hangulatával, pozitív életérzést sugárzó megjelenésével mosolyt csal az arcokra.
Üvegtetővel és új színekkel érkezik az új Fiat 500 „la Prima”
A Fiat 500 háromajtós változata panoráma üvegtetővel kényezteti utasait. A minőséget hangsúlyozó égre nyíló ablak szabad kilátást biztosít, a világos utastér fokozza a vezetés élményét, és hozzájárul a kiemelkedő komfortérzethez. A ferde hátú modell teljes értékű csomagtérajtót, az aerodinamikai hatékonyságot érzékelhetően javító spoilert kapott. A debütáló kivitel LED-es fényszórókkal, eco-bőr kárpitozással, 17 colos diamond cut keréktárcsákkal, és krómozott oldalsó keretekkel várja leendő tulajdonosait.
A fenntarthatóság fontosságát hirdető modell színvilágát a természet, illetve a természetes környezet ihlette. A „la Prima” kivitel rendelhető lesz a Földet idéző Mineral Grey nevű metál, a tengert megtestesítő Ocean Green gyöngyház, valamint az égbolt előtt tisztelgő háromrétegű Celestial Blue fényezéssel.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Stílus és design
Az új 500 egyediségére garancia a kocsiszekrény profilja, a hátsó él jellegzetes dőlésszöge. Az ikonikus vonalak mögött rejtőző utastér az 500 harmadik generációjánál nyerte el eddigi legnagyobb méretét. Ennél a modellnél jelenik meg a már említett, az aerodinamikai hatékonyságot javító, ezzel a hatótávolságot növelő hátsó spoiler is, amely az autó megjelenését dinamikusabbá, vonzóbbá teszi.
A szélesívű csomagtérajtó minden eddiginél kényelmesebb pakolhatóságot biztosító, tágas nyílást takar, és előnyösebb megjelenést eredményez. Letisztult formavilágú felülete szoborszerűen elegáns külsőt eredményez. A rendszámtábla feletti panel megőrizte a jellegzetes, egyszerű, egyben folyamatos króm díszlécet. Magasra helyezve ott van az új, fémhatású Fiat embléma is. A szimbólumok és sajátos vonalak nyújtotta összképet az autó szélességét kihangsúlyozó lámpatestek teszik teljessé.
Akár 320 kilométert is képes megtenni az új Fiat 500
Az új Fiat 500 az elődeit idéző hasonlóságok ellenére vadonatúj konstrukció. A tervezők kiemelt figyelmet szántak a hatótávolság növelésére, illetve a beépített akkumulátorok feltöltéséhez szükséges idő csökkentésére. A 42 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomaggal az új Fiat 500 a WLTP norma szerint akár 320 kilométert is képes megtenni. Az új 500 a töltési idő optimalizálása érdekében 85 kW-os gyorstöltő rendszert kapott: mindössze öt perc elegendő például ahhoz, hogy az átlagos napi használatot meghaladó ötven kilométer megtételéhez szükséges mértékig feltöltsük az akkumulátorokat. És ez még nem minden! Az autó jobb hátulján elhelyezett Combo 2 töltőaljzathoz csatlakoztatható egyen-, illetve váltakozóáramú gyorstöltő mindössze 35 perc alatt 80 százalékra tölti az akkumulátort.
Az új 500 támogatja az otthoni töltési megoldásokat is. Bevezető kiadásához alapfelszerelés az Easy Wallbox™, egy olyan töltőrendszer, amely a szokványos háztartási csatlakozóra köthető. Olyan egyszerű és megfizethető, telepítést nem igénylő megoldásról van szó, amely Bluetoothon keresztül vezérelhető. Lehetővé teszi, hogy a felhasználók kiegyensúlyozzák háztartásuk elektromos terhelését. Az Easy Wallbox teljesítménye 7,4 kW-ra növelhető, így alig több mint hat óra alatt otthonában mindenki teljesen feltöltheti autóját.
Hogyan vezetnéd az új Fiat 500-ast?
A Sherpa üzemmód minimalizálja az energiafelhasználást, indokolt esetben 80 km/órára korlátozza a végsebességet, takarékos gázreakciókat állít be, beavatkozik a klímaberendezés, az ülésfűtés működésébe. A „Normal” üzemmód által kínált vezetési érzet szinte teljesen megegyezik a tradicionális, belső égésű motorral szerelt autókéval. A „Range” üzemmódban egyetlen pedállal vezethető az autó. Gázadásra a gépkocsi gyorsítással válaszol, ellenben amint a vezető felengedi a pedált, a belső égésű motoroktól megszokott motorfékhatásnál lényegesen erősebb lassulást tapasztalhatunk. Az érzés majdnem olyan, mintha a fékre léptünk volna. A teljes megálláshoz azért szükségünk lesz a hagyományos a fékpedálra, noha kellő gyakorlattal és tapasztalattal akár egyetlen pedállal is vezethető.
A 87 kW teljesítményű villanymotor óránként 150 kilométerben maximált végsebesség elérését tesz lehetővé. Álló helyzetből 3,1 másodperc alatt gyorsul 50, és 9 másodperc alatt 100 kilométeres sebességre.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Kettes szintű autonóm mobilitás
Az új Fiat 500 kategóriájában az első olyan típus, amely 2. szintű autonóm vezetési funkciót kínál, a városi forgalomban érvényesítve a technológia minden előnyét. Hossz-, illetve oldalirányú elmozdulásait előre tekintő kamerákkal dolgozó technológia felügyeli. Az intelligens adaptív tempomat (iACC) reagál az autók, kerékpárosok, gyalogosok mozgására, és a helyzettől függően lassít vagy gyorsít. A Lane Centering funkció a sáv középpontjában tartja a járművet, amennyiben a sáv szélét jelző festések tisztán azonosíthatók. Az intelligens sebesség-támogató rendszer azonosítja a sebességkorlátozásokat, és javaslatot tesz azok betartására. A városi holttér-figyelő rendszer ultrahangos érzékelők segítségével érzékeli az akadályokat, és a külső visszapillantó tükörben felvillanó háromszög alakú fényjellel figyelmezteti az autóst. Az éberség-felügyeleti rendszer a műszerfalon megjelenő riasztással javasol pihenőt, ha a vezető fáradt. A 360 fokos panoráma szenzor madártávlati képen jeleníti meg az akadályokat a parkolás, vagy az összetett manőverek végrehajtása során.
Kijelzője tökéletesen illeszkedik a műszerfalhoz
A „la Prima” alapfelszereltség részét képezi a 7 colos TFT kijelző, a DAB rádió, a 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszer, a digitális rádióvevő és a vezeték nélküli telefontükrözés. Az új Fiat 500 zökkenőmentesen képes integrálni az okostelefonokat az érintőképernyőjén, amely vízszintes tájolásával tökéletesen illeszkedik a műszerfal vonalaihoz. A piacra lépő változat Natural Language kezelőfelülete fejlett beszédfelismerő rendszerrel rendelkezik – segítségével szóban módosíthatjuk a paramétereket, állíthatjuk be a klímaberendezést vagy választhatjuk ki kedvenc zeneszámunkat.
Az új Fiat 500 „la Prima” limitált szériás, csúcsváltozatú háromajtós kivitel EasyWallbox csomaggal 34 900 eurós áron elérhető. Magyarországon az új 500 „la Prima” változatai júliustól rendelhetőek a Fiat márkakereskedésekben. A teljes kínálat ősztől lesz elérhető.
Tudtad, hogy az új Fiat 500-hoz egy szuperexkluzív limitált széria is készült a legnagyobb olasz divatházak közreműködésével? A tervezését egy dokumentumfilm is megörökítette, amely részletesen bemutatja, hogyan született meg az a három modell, amelyet olyan tervezők álmodtak meg, mint Giorgio Armani, Bvlgari vagy a Kartell.