Az Aston Martin márka mindig is egyet jelentett a kifinomult angol luxussal, no és persze James Bond legendás autócsodáival. Sokan nem tudják, pedig az Aston Martin az elmúlt években jelentős hangsúlyt fektetett abba, hogy növelje a nők autóiparban betöltött szerepét. Laura Schwab ennek tudatában került az Aston Martin amerikai részlegének élére. Cikkünkben bemutatjuk, hogyan vált Laurából az egyik legnagyobb presztízzsel bíró autógyártó egyik kulcsembere.
Laura Schwab: Teniszcsillagból jogász, majd elnök
Laura Schwab vérében van a versengés, amely végig kísérte az életét. Egészen kislány korában a szülei felismerték, hogy a szokásos lányoknak tulajdonított hobbik, mint például a balett vagy a zongora nem elégítik ki gyerekük versenyszellemét. Ezért már egészen fiatalon beíratták teniszezni, ami hamar Laura szenvedélye lett. A teniszben nyújtott kiemelkedő teljesítménye végül ösztöndíjat nyert Laurának a neves Notre Dame Egyetemre, ahol sokáig nem tudta eldönteni, hogy mivel szeretne foglalkozni, őt csak az érdekelte, hogy teniszezhessen. Négy évvel később az egyetem teniszválogatottjának kapitányaként és friss diplomával a kezében úgy döntött, hogy megszerzi a mesterdiplomáját, mégpedig a jogi karon. Ezt az akadályt is sikerrel vette, azonban pár év és néhány rossz döntés után rá kellett eszmélnie, hogy nem a jogban látja a jövőjét.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Aston Martin és az üvegplafon áttörése
Laura autós karrierjét egy online autóértékesítéssel foglalkozó cégnél kezdte Kaliforniában. Pár év után úgy döntött, hogy nagyobb kihívásra vágyik, ezért jelentkezett a Land Rover észak-amerikai divíziójához, ahol először határozott időre projekt menedzserként, majd később már teljes állásban kommunikációs főigazgatóként kezdett el dolgozni. Laura menetelése a ranglétrán nem állt meg, hiszen hamarosan megpályázta és megkapta a Land Rover angliai marketingigazgatói pozícióját, amelyet három évig töltött be. Angliába költözése után nem csak a szerelem, de a vissza nem térő karrierlehetőség is rátalált.
2015-ben az Aston Martin marketing igazgatója személyesen hívta meg Laurát egy gyárlátogatásra, amelyre csatlakozott az angol autómárka vezérigazgatója, Andy Palmer is. A párórás gyárlátogatás végére Laurának felajánlották az Aston Martin észak- és dél-amerikai részlegének elnöki pozícióját. Laura először időt kért, hiszen át kellett beszélnie a témát angol férjével Nickkel, hogy ő mit szólna egy esetleges költözéshez a világ másik felére, Kaliforniába. A hír hallatán férje csak annyit mondott: ”ez a világ legmenőbb állása, persze, hogy költözünk!”
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Hét év, hét autó piacra dobása
Lauráék átköltöztek Kaliforniába, majd pár hónappal új munkája elkezdése után jött a váratlan hír: várandós első gyermekével. Ez azonban nem hátráltatta munkájában, a feladatára koncentrált: a következő hét évben hét autót kellett piacra dobnia az Egyesült Államokban. Emellett meg kellett reformálnia a csapatot és az amerikai Aston Martin-szalonokkal való kapcsolatot is. Mindezt sikerrel véghez vitte és teszi ezt ma is, elnökségének ötödik évében.
Amikor Laura Schwab csatlakozott az Aston Martin vezetőségéhez, a közvetlen közelében egyetlen nő sem dolgozott. Éppen ezért nem meglepő, hogy karrierje során arra a legbüszkébb, hogy mióta ő a cég amerikai elnöke, a menedzsment felét teszi ki a női munkaerő, és nem utolsósorban az Egyesült Államok lett az Aston Martin elsőszámú piaca az autóeladásokat nézve.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Példakép nélkül teremtett másoknak példaképet
Laura elismeri, hogy karrierje kezdete nehéz volt, hiszen egy olyan területen tört utat magának, ahol addig nők nem voltak jelen, így nem is volt igazán senki, akire felnézhetett volna. Sikerét annak tudja be, hogy mindig ő volt a legkeményebben dolgozó személy, bárhol dolgozott. Laura azt szeretné, ha példáját egyre többen követnék, és így minél több női szereplője lenne az autóiparnak.
Nők az autóvilágban című rovatunkban rendszeresen mutatunk be olyan nőket, akik sikeres karriert értek el egy amúgy még mindig férfiak által dominált iparágban. Bemutattuk már Kiss Melitta Patríciát, a győri Audi Hungaria gyártástervező mérnökét, aki arról mesélt nekünk, milyen nőként a járműgyártásban dolgozni. Beszélgettünk Dániel Tündével, aki mint autódizájner jelenleg éppen a német Audinál dolgozik nap, mint nap azon, hogy az autók legfontosabb kiegészítői, a felnik tökéletesen passzoljanak mind formatervben, mind funkcióban a legújabb modellekre. Kis-Hontvári Dorina pedig elmesélte nekünk, hogy mi a feladata autóipari ergonómusként a győri Audi Hungaria gyárában.
Forrás: A Girl’s Guide to Cars