Jól kezdődik az idei túraszezon, ha figyelsz a részletekre (Fotó: Freepik/lcomp)

Véget ért a nyár, indul az őszi túraszezon. Legyél akár kezdő, akár rutinos túrázó, mutatunk öt kütyüt, ami nélkül neki se vágj az útnak. Ezt se hagyd ki: Az őszi szépségápolás 5+1 alapszabálya, amit mindenkinek tudnia kell

1. Az őszi túraszezon első lépése: fejlámpa a hátizsákba

Bár a túrázás általában nappali programnak indul, könnyen a szabad ég alatt érhet bennünket az este. Praktikus ezért egy kisebb méretű fejlámpát tartani a hátizsákban az őszi túraszezon idején. Helyet szinte nem is foglal, a súlya is minimális, ugyanakkor a fejre erősítve szabadon hagyja a kezeket. Így akadály nélkül folytathatjuk az utunkat hazafelé. Különösen erdei túráknál fogjuk hasznát venni.

2. Felkarra erősíthető telefontok

A városban is figyelünk mobiltelefonunk biztonságára, de a sziklákon, erdőben a szokásosnál is nagyobb elővigyázatosság ajánlott. Egy kiránduláson a mobilunk is kulcsfontosságú szerepet kap a térképes alkalmazások, a pontos idő ismerete, a kapcsolattartás vagy akár az ismeretlen növények és madarak beazonosítása miatt. Ha rendszeresen sportolunk a szabadban, megfontolandó egy felkarra rögzíthető telefontokot is beszereznünk. Így nem kell a hátizsákból előkeresni az eszközt minden alkalommal, amikor szükségünk van rá.

Mobil nélkül sehova (Fotó: Freepik)

Még nagyobb biztonságban tudhatjuk a készülékünket, ha kifejezetten a védelmet szolgáló fóliával is ellátjuk a kijelzőt. Sok helyen a készülék típusához illő elő- és hátlapi fóliát kérhetünk újonnan vásárolt mobilunkra. Ezek leesés esetén is megvédik azt.

3. A power bank az őszi túraszezon sztárja

Ha hosszabb útra indulunk, feltétlenül szerezzünk be egy külső akkumulátort, hiszen a számos funkciót egyszerre futtató okostelefonok igen energiaigényesek. Az említett, kirándulás közben hasznos applikációk miatt is érdemes a telefont üzemben tartani a túra legvégéig. A mobil egy esetleges eltévedéskor életmentő segítségünkre lehet, persze ha csak nincs lemerülve.

4. Aktivitásmérő okosóra

Pontos visszajelzést adhatnak a kirándulásról az aktivitásmérők, amik rögzítik és mutatják, hogy mennyi idő alatt mekkora távot tettünk meg, mekkora csúcsokat hódítottunk meg és milyen tempóban. Erre a feladatra az egészen egyszerű okos karpántoktól kezdve a mindentudó okosórákig számos termék közül választhatunk.

Dizájnos és nagyon hasznos egy okosóra az őszi túraszezon idején (fotó: Freepik/jcomp)

Fényes Lóránd, az Euronics IT, konzol, telco, new media és otthon termékköreiért felelős stratégiai beszerzője szakértőként a következőt tanácsolja: „Attól függően, hogy mennyire komoly funkciókra vágyunk, 10 és 300 ezer forint között rendkívül széles kínálatból választhatjuk ki a számunkra ideális aktivitásmérőt vagy okosórát. Ha nem szeretnénk magunkkal vinni a telefonunkat, de szívesen hallgatnánk zenét és követnénk a teljesítményünket, válasszunk belső memóriás, GPS-funkciós eszközt, amivel szabadabban mozoghatunk”

5. Vezeték nélküli fülhallgató

Ha egyedül túráznánk vagy sportolnánk, kár is lenne kábelekkel megfosztanunk magunkat a szabadság érzésétől. Egy Bluetooth-fülhallgatóval vezetékek nélkül kapunk tökéletes hangminőséget, ráadásul az elektronikai üzletekben már igen kedvező áron vásárolhatunk kifejezetten testmozgáshoz kifejlesztett, kényelmesen a fülbe illeszkedő eszközt. Az őszi túraszezon egyik alap kelléke.