A Lexus ES felsőkategóriás luxuslimuzinban a hagyományos visszapillantó tükröket felváltják a jármű belsejében elhelyezett kijelzők, amelyekre digitális kamerák nagy felbontású képeken küldik a valós idejű információkat. A rendszer védett az eső, a hó, sőt a kosz ellen is, így a vezető minden közlekedési helyzetben tiszta képet kap. Az irányjelző aktiválásakor, hátramenet kapcsolásakor, illetve igény szerint kézi beállítással megváltozik a látószög. Ezzel megvalósítható a holttérmentes közlekedés.
A digitális visszapillantó valós idejű, megnövelt látószögű képet nyújt
A Digitális Visszapillantó Rendszer Európában az ES 300h szedánban jelenik meg, a technológia európai bemutatására márciusban kerül sor, és folyamatosan elérhetővé válik az egyes európai országokban. Magyarországon bevezetése az év végén várható. A rendszert sorozatgyártású autóban a világon elsőként 2018-ban, Japánban mutatták be. A hagyományos visszapillantó tükröt helyettesíti a technológia, amelyben külső kamerák nagy felbontású képet küldenek az utastérben elhelyezett monitorokra. A rendszer bármilyen időjárási viszonyok mellett valós idejű és megnövelt látószögű képet nyújt a vezetőnek az autó mögötti és melletti területről. Ezzel csökkenti vagy akár megszünteti a holtteret, a holttérmentes közlekedés mellett kanyarodásnál és hátramenetben pedig felnagyított képet szolgáltat.
Ergonomikus tervezés
A rendszer ergonomikus kialakítása révén a vezetőnek kevésbé kell jobbra-balra fordítania a fejét a visszapillantáshoz. Ezzel a vezetés kevesebb munkával, és nagyobb kényelemmel jár. A két ötcolos színes monitor az A-oszlopok tövében helyezkedik el, a hagyományos visszapillantó tükör magasságában, így a vezető megszokott látószögébe esik.
A kamerák vékony, áramvonalas burkolatban helyezkednek el, amelyek tökéletesen illeszkednek az ES elegáns vonalaihoz. Mivel kisebbek, mint a klasszikus tükrök, csökkentik a menetzajt és kevésbé zavarják a kitekintést. Az egységben beépített fűtés is működik, amely megvédi azt a fagytól és a párától, és úgy helyezkedik el, hogy esőcseppek vagy a hó nem homályosíthatja el a képét. Szükség esetén a vezető egy kapcsolóval aktiválhatja a párátlanítót, hogy a monitoron minden körülmények között tiszta kép jelenjen meg. A rendszerbe épített lumineszcens szenzor éjszaka automatikusan csökkenti a Lexus mögött haladó autó fényszórójának vakító fényét.
Automatikusan megnövelt kép
Az irányjelző használatakor és hátramenetben a Digitális Visszapillantó Rendszer automatikusan nagyobb látószögű képet közvetít az autó melletti és mögötti területről, így holttérmentes közlekedés és ezáltal biztonságosabb manőverezés valósulhat meg. A monitor sarkában egy ikon hívja fel a vezető figyelmét a megváltoztatott perspektívára. A kanyarodás, sávváltás vagy parkolás befejezése után a rendszer automatikusan visszaáll az alapbeállításra. A vezető manuálisan is be- illetve kikapcsolhatja a nagyobb látószögű kép funkciót. A rendszer beállításait a vezetőoldali ajtón elhelyezett panelről lehet elvégezni, csakúgy mint a hagyományos visszapillantó tükröknél. A beállításokhoz egy menüsoron keresztül férünk hozzá, ahol beállíthatjuk például a fényerőt és – a Lexus egyedi fejlesztéseként – a parkolás befejezése után a kamerák automatikus behúzását. A rendszer része a holttérfigyelő is.
A digitális visszapillantó automatikus segédvonalaival könnyebb a parkolás
A Digitális Visszapillantó Rendszer segít a helyes pozíció megtalálásában és megtartásában, vezetés közben és parkoláskor automatikusan segédvonalakat megjelenítve a monitoron. Parkolás közben a vonal a hátsó lökhárítótól mért 20 és 50 cm közti távolságot mutatja, az autó többi oldalától pedig 50 cm-es távot jelez. Ezek a vonalak láthatók az élő képen, és megjelennek az autó pozícióját felülről mutató ábrázoláson is. Országúti vezetésnél a rendszer abban is segít, hogy a vezető tartani tudja a többi járműhöz viszonyított biztonságos követési távolságot; ehhez 70 km/órás sebességig 5, 10 és 15 méteres segédvonalat jelenít meg. Nagyobb sebességnél ez 5, 10, 15 és 30 méterre vált.
A digitális visszapillantóval számos márka kísérletezik, többek között a Honda is. Az oldalsó kamera visszapillantó rendszer alapfelszereltségként jár a márka városi elektromos autójához, a Honda e-hez.