Az olasz divatház a világ egyik legsikeresebb családi vállalkozása, hiszen a cég kulcspozícióinak többségét a mai napig olyan emberek látják el, akiknek Versace a vezetéknevük. De hogyan lett egy milánói kisboltból sztárok által istenített világmárka?
Gianni Versace édesanyja, Francesca szabóságában kezdte pályafutását, először itt ébredt fel benne a ruhák és a divat iránti szerelem. 26 éves volt, amikor Milánóba utazott azért, hogy tervezőként dolgozzon.
Az első, már Versace-ként futó kollekciója 1977-ben született meg, ezt az eddig főként más márkáknak dolgozó Gianni egy, a modern művészetek milánói múzeumában tartott divatbemutatón mutatta be. Rá alig egy évvel megnyílt az első Versace butik a város divatnegyedében – ez az üzlet ma is ugyanott működik.
„Armani öltözteti a feleséget, Versace a szeretőt.”- Donatella Versace
A legendás tervező mindig is az életet, a szépséget és a nőiességet ünnepelte kollekcióival. Így nem csoda, hogy üde színfoltként robbant be a visszafogott színekkel és stílusokkal dolgozó nemzetközi divatvilágba – a szexualitást és az eleganciát ügyesen ötvöző ruhái kezdettől fogva megosztották a közönséget. Ekkortájt kezdődött rivalizálása a kor másik meghatározó olasz tervezőjével, Giorgio Armanival.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Feltörekvőben az olasz divatház
A tervező testvére segítségével 1978-tól elkezdte aktívan felépíteni a márkát, az ikonikus medúzafejes logót a szülővárosukban megmaradt ógörög romok inspirálták. Bátyja, Santo a divatház elnöke, míg húga, Donatella az alelnöki pozíció mellett Gianni kreatív tanácsadója lett.
Az elkövetkező években a márka sikert sikerre halmozott. 1982-ben Gianni megálmodta a ma is egyik legnagyobb újításaként számon tartott orotont, a vékony, metálfényben ragyogó anyagot, amely a későbbi Versace kollekciók védjegye lett. Ehhez az évhez köthető egyébként a Versace kiegészítők és a berendezési tárgyak értékesítésének megkezdése is.
Hírességek kedvence
Az igazi luxusmárka státuszt 1989-ben elinduló, már kifejezetten a haute couture fókuszú Atelier Versace hozta meg az olasz divatház számára. A divatbirodalom minden szintjén közreműködő Gianni Versace hírességeket kért fel arra, hogy szerepeljenek a márka reklámkampányaiban. A 1990-es évek olyan legendás szupermodelljei közül többet, például Naomi Campbellt, Christy Turlingtont, és Linda Evangelistát is a Versace kifutói indították el a világhír felé.
Az egyik leghíresebb Versace ruha az akkori mértékkel elképesztően provokatívnak számító miniruha, amelyet Elizabeth Hurley viselt a „Négy temetés egy esküvő” című film bemutatóján Hugh Grant partnereként. A köznyelvben csak „A Ruha”-ként emlegetett kis feketét a Versace szívességként adta kölcsön az akkor még gyakorlatilag ismeretlen brit színésznőnek. Arra egyik fél sem számított, hogy a bemutatót követően az egész világ az olasz titán egyik legprovokatívabb tervezéséről beszél majd.
A következő oldalon megtudhatod, hogy került hatalomra Donatella Versace
Meghalt a király, éljen a királynő!
Azután, hogy 1997-ben (máig ismeretlen okokból) Andrew Cunanan lelőtte miami házának lépcsőjén Giannit, hirtelen óriási felelősség hárult a hátra maradt Versace testvérekre. Néhány hónapos átmeneti időszak után felállt az új rendszer, Santo került a vezérigazgatói székbe, míg Donatella Versace vette át a főtervezői szerepet.
Népszerűsége akkor ugrott meg igazán, mikor 2000-ben Jennifer Lopez a Grammy-díjátadóra az általa tervezett, csak „dzsungelruha” néven elhíresült zöld ruhát viselte. A ruhát J.Lo az év elején a milánói divathéten, 20 év után újra magára öltötte, amivel egy pillantás alatt ellopta a show-t.
Azóta Donatella nevéhez több tucat Versace kollekció, és hírességekkel lebonyolított reklámkampány fűződik. A legnagyobb sztárok, úgy mint Kim Kardashian, Kendall és Kylie Jenner, vagy éppen Palvin Barbi is előszeretettel jelennek meg neves eseményeken Atelier Versace ruhákban.
Ugyan évek óta pletykálják, hogy Donatella Versace visszavonul, ennek egyelőre jele nincsen. Hiszen még idén, a februári milánói divathéten is az ő nevével fémjelzett kollekciót mutatott be a márka. Egy biztos: az olasz divatház végérvényesen rányomta bélyegét a divat történelmére. Akárki kerüljön a vezetői székbe, ahhoz nem férhet kétség, hogy a Versace medúzafeje még évtizedekig ragyogni fog.
Forrás: Életforma/