Kezdőlap Autók E-Mobility Elektromos hajtással tér vissza az ikonikus hippibusz, itt az ID. Buzz

Elektromos hajtással tér vissza az ikonikus hippibusz, itt az ID. Buzz

(Fotó: Volkswagen/Martin Meiners)

Ezt a pillanatot vártuk azóta, hogy a Volkswagen 2017-ben először lerántotta a leplet az ID. Buzz koncepciójáról. Ma végre eljött az idő, bemutatták az elektromos busz sorozatgyártásra szánt végleges változatát. Mutatjuk! Ezt láttad már? PET-palackokból készül a Volkswagen jövőbe mutató autója, az ID.LIFE

200 lóerős lett a Volkswagen elektromos mikrobusza

Ha létezik vidám autó, akkor az ID. Buzz biztosan az

Kívülről nézve az ID. Buzz valószínűleg nem okoz meglepetést, az autó általános formája és arányai a 2017-es tanulmányét idézik. Talán az egyetlen jelentős változás a koncepcióhoz képes, hogy kissé finomítottak a szériamodell frontrészén, így az összehatás már egy fokkal kevésbé futurisztikus. A rövid karosszéria túlnyúlások – melyek az eredeti VW T1 egyik legfontosabb dizájnelemei voltak – szilárd és robosztus megjelenést kölcsönöznek a viszonylag kompakt elektromos mikrobusznak. Ajánló: 70 éves a legrégebbi, hivatalosan bejegyzett VW hippibusz

Az elektromos hajtásláncért – az ID.4-ből ismert – egyetlen 201 lóerős és 310 Nm-es elektromotor felel. Piaci bevezetésekor az elektromos Volkswagen busz egy 82,0 kWh (nettó 77,0 kWh) kapacitású akkumulátorral lesz kapható. A cég egyelőre nem tette közzé az ID. Buzz hatótávolságát. Az autó maximális töltési teljesítménye egy váltóáramú állomáshoz csatlakoztatva 11,0 kW, egy egyenáramú állomás CCS-csatlakozója pedig akár 170,0 kW-os töltési teljesítményt is lehetővé tesz. Egy gyorstöltő állomáson az ID. Buzz 5 százalékról 80 százalékra való töltése körülbelül 30 percet vesz majd igénybe. Tipp: Olyan sikeres az ID.3, hogy a Volkswagen is csak ámul az adatokon

Ha bővebben is érdekel az ID. Buzz utastere, kattints a következő oldalra.

A Volkswagen ID. Buzz az év második felében érkezik

A vidám formanyelv nagyban köszönhető a kéttónusú külső fényezésnek és a belső kárpitozásnak

Az ID. Buzz műszerfala a többi VW ID elektromos járművet idézi: egy 10 colos – vagy extraként rendelhető 12 colos – digitális műszerfal jeleníti meg az elektromos busz alapvető információit, míg a középkonzol elhelyezkedő második kijelző az infotainment funkciókat szolgálja ki.

Az elektromos meghajtásnak köszönhetően nincs szükség nagy motortérre, ami lehetővé teszi az ID. Buzz megőrizze az eredeti Bulli egydobozos formáját. A kéttónusú fényezés pedig egy újabb kikacsintás az ikonikus T1-esre. A MEB-platform előnyeit kihasználva a zéró károsanyag-kibocsátású autóbusz belseje alapkivitelben öt üléssel rendelkezik. Az első üléssorban két különálló ülés található állítható kartámasszal. A Volkswagen későbbre ígért egy hatüléses változatot is, amely két sorban három különálló üléssel érkezik. Lehajtott hátsó ülésekkel az ID. Buzz csomagtere 1121 literessé növelhető. Ami a kárpitozást illeti, a Volkswagen a fenntarthatóság útját választotta, ugyanis hagyományos bőr helyett vegán bőrből készülnek például az autó ülésének huzatai. Ez is érdekelhet: Gombából készült a Mercedes-Benz Vision EQXX bőrülése

Az alábbi cikkek is érdekelhetnek:

Forrás: motor1, fotók: Volkswagen Newsroom