vw busz
(Fotó: Autoblog.com)

VW T1, VW Transporter, VW busz, Bulli, Camper, hippibusz, bárhogy is hívjuk, az biztos, hogy ez a legikonikusabb mikrobusz az egész világon. A Volkswagen 1950 márciusában kezdte meg második modellje, a mára már legendássá vált busz gyártását. Ennek alapját a VW Type 1, közismertebb nevén a VW Bogár adta. Az első legyártott darabok azonban nagyon gyorsan a roncstelepen végezték, így ez a 70 éves darab igazi kincsnek számít az autógyűjtőknél. A legrégebbi, hivatalosan bejegyzett darabot a Volkswagen egy gyűjtőtől vásárolta vissza, hogy immár a wolfsburgi VW-múzeum részét képezze.

Sofie, a 70 éves VW hippibusz

vw busz volkswagen camper
(Fotó: Autoblog.com)

Az 1950-ben gyártott, 20-1880-as alvázszámmal rendelkező Volkswagen T1 első tulajdonosa egy hildesheimi férfi. Ő főként fuvarozásra használta a buszt, amely végül 23 évig szolgálta napi rendszerességgel. A férfi nyugdíjba vonulásakor, 1973-ban adott tovább a buszon, amely a hivatalos papírok szerint a következő években még számtalanszor cserélt gazdát.

A Volkswagen visszavásárolta

A történet érdemben évtizedekkel később folytatódik, amikor egy dán autógyűjtő 2000-ben megpillantva az alvázszámot és a gyártási évet, tudta, hogy kincsre bukkant. Azonnal megvásárolta a már közel 20 éve porosodó autót, és elnevezte Sofie-nak.

A lelkesedés persze nem meglepő, hiszen az ezredfordulóra az első VW busz már az egyik legkeresettebb autó volt a gyűjtők körében, egy-egy darab ára akár a több százezer dollárt is elérte. A lelkes dán autógyűjtő, pénzt és energiát nem spórolva, három év alatt teljesen felújította az autót, amellyel évekig járta Európa legnagyobb Volkswagen találkozóit. Így telt el a T1 következő tíz éve, ám amikor a tulajdonos kezdett kiöregedni a folytonos utazásokbólm ahelyett, hogy egy garázsban parkoltatta volna a buszt, elhatározta, hogy eladja.

A 70 éves VW busz, ma már múzeumi darab

Az autót végül a tulajdonos a Volkswagennek adta el 2014-ben. Azóta pedig a hiipibusz az eredeti gyártó, Heritage kollekciójának egyik fontos darabját képezi. A buszt természetesen tetőtől talpig felújították, így újra eredeti pompájában tündököl. Amikor éppen nem autókiállításokon vesz részt Európa-szerte, akkor a Volkswagen wolfsburgi múzeumában várja a lelkes autókedvelőket.

Forrás: Autoblog.com

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •