Kezdőlap Autók E-Mobility Tisztán elektromos kupéterepjárót álmodott a Cupra

Tisztán elektromos kupéterepjárót álmodott a Cupra

A tanulmány egyesíti a terepjárók megjelenését és a sportos kupék áramvonalas formavilágát

Egy négyajtós crossover modell körvonala és egy SUV modell megjelenése, mindez a sportos kupék áramvonalas formavilágával ötvözve: ez a Cupra Tavascan tanulmány formaterve. Bemutatjuk az első utcai Cuprát, amely tisztán elektromos hajtáslánccal rendelkezik!

Nevét egy faluról kapta

Az egyedi és különleges autómárka kifinomult, érzelemgazdag és kifejező formai nyelvezethez a legkorszerűbb hajtáslánc technológiát rakta hozzá. Így született meg a Cupra Tavascan elektromos tanulmány, amely helyet követel magának a tisztán elektromos kupéterepjárók piacán. Nevét egy, a Pireneusokban található faluról kapta, amely az őt körülvevő lélegzetelállító tájnak és környezetnek köszönhetően igazán különleges település.

Arányait elektromos szíve határozza meg és emeli ki

Elegáns hátsó világítást kapott a Cupra Tavascan

A tanulmány orr része a jármű elektromos karakterét hangsúlyozza, az alacsonyan elhelyezett, megvilágított embléma pedig egy teljesen különböző középpont érzetét kelti. Minden légbeömlő a teljesítmény fokozását támogatja, a levegő áramlása kulcsfontosságú szempont a koncepcióautónál. Kerékjárati ívei 22 col peremátmérőjű, turbinát formázó könnyűfém keréktárcsáknak adnak helyet. A tanulmány hátsó részén található diffúzor tovább erősíti a teljesítmény érzését. A jármű teljes szélességében húzódó, elegáns hátsó világítást kapott. Külső megjelenését egy modern, folyékony fém fényezés, szénszálas és réz elemek teszik hangsúlyossá.

Az elegáns hátsó világítás a jármű teljes szélességében húzódik

Bőr kagylóülések dobják fel a belsejét

A Cupra Tavascan ultrakönnyű utaskabinjában a kényelem és az érzelemgazdagság az első. Kontrasztos színek, szénszálas elemek, hangulatvilágítás jellemzik, a háromdimenziós, formatervezett bőr kagylóülések pedig biztonsági szempontból is a maximumot kínálják. A lebegő hatást keltő műszerfal a beltér első részén kapott helyet, a 12,3 col átmérőjű digitális műszeregység – kiegészítve a 13 colos infotainment kijelzővel – pedig minden lényeges és szükséges információval ellátja a sofőrt.

A kagylóülések formailag, funkcionálisan illetve kényelmi és biztonsági szempontból is a maximumot kínálják

Teljesítmény és kapacitás

A koncepció álló helyzetből mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre. 77 kWh kapacitású lítiumion akkumulátora elég energiát képes tárolni ahhoz, hogy az autó akár 450 kilométert is megtegyen. Mivel az akkumulátor csomag a tanulmány padlólemezében kapott helyet, így az autó súlypontja alacsonyra került, amely a még dinamikusabb vezetést támogatja.

Először a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be

A Cupra-érzést és a 200-zal száguldást nemrég mi is megtapasztaltuk, amikor Tenke Tamás vitt el minket egy körre egy CUPRA Leon TCR túraversenyautóval.