A várhatóan idén év végén Magyarországon is bemutatkozó UX 300e a Lexus első akkumulátoros elektromos hajtású modellje. Magában hordozza a hibrid UX génjeit, a feltűnő, futurisztikus dizájnt és kézműves ’Takumi’ részleteket. Az akkumulátoros elektromos hajtás ugyanakkor olyan lehetőségeket is magában rejt, amelyek révén nem túlzás kijelenteni, hogy a vadonatúj UX 300e a külső és belső formatervezés diadala.
Minden porcikájában egyedi az új UX 300e
Az újdonság – amely 2019 végén mutatkozott be – kivétel nélkül felvonultatja a Lexus-modellekre általánosan jellemző formai megoldásokat. Ilyen például az egyedi hűtőmaszk, a merész vonalvezetés, valamint az atlétikus, kupészerűen ívelő tető. Szemből nézve feltűnik a különleges nappali menetfények nyílhegy alakú kialakítása a fényszórók felett, kihangsúlyozva a Lexus modellek egyik jellegzetességét, az L vonalú világítási képet. Ezek mintegy szemöldökként jelennek meg a LED fényszórók felett.
Ha az UX 300e változatot közelebbről megvizsgáljuk, felfedezhetjük, hogy exkluzív 17 és 18 colos keréktárcsákat és ‘Electric’ feliratú oldalsó plaketteket kapott. Emellett pedig az elektromos jármű az egyen- és váltóáramú töltőcsatlakozók fedeléről is felismerhető, amelyek diszkréten bújnak meg a hátsó rész bal, illetve jobb oldalán.
Exkluzív 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák
A kifejezetten az UX 300e modellhez tervezett 17 és 18 colos keréktárcsák középszürke fényezéssel készülnek. Ahogy az UX modellen, a 17 colos kerék küllőinek mindkét oldalán légterelő lapocskákat találunk. Ezt a megoldást a Formula 1-es versenyautók hátsó szárnyán kialakított kiegészítő elem, a légáramlást szabályozó és a leszorító erőt fokozó ‘Gurney lap’ ihlette. Az innovatív kerékkialakítás stabil fékteljesítményt és hatékonyabb fékhűtést biztosít, valamint mérsékeli a légörvények kialakulását a jármű oldalfala mentén.
Még tovább tökéletesített aerodinamika
A lámpatestbe beépített szárnyak mintegy 16 százalékkal mérsékelik a légnyomás-változás mértékét, így kanyarvétel során, valamint oldalszélben egyaránt stabilizálják a jármű hátulját. Emellett az UX 300e alsó hűtőrácsának lamellái az akkumulátor állapotától függően automatikusan nyitnak és zárnak. Ez is hozzájárul az UX 300e 0,31-es légellenállási együtthatójához. Amikor a haladás során több levegő áramlik be, mint amennyi a hűtéshez kell, a lamellák bezáródnak, optimalizálva a hűtőrácson áthaladó levegő mennyiségét. A mérnökök megnövelték az alsó padlóburkolat méretét, és az akkumulátor alsó felületét simára formálták, hogy ezzel is kisimítsák az autó alatt képződő légörvényeket.
Az elektromos Lexus bemutatása a következő oldalon folytatódik.
A dizájn és az ergonómia násza
Az új UX 300e utasterében kényelmesen kézre esik minden kezelőszerv, és az ergonomikus tenyértámasszal kiegészített, intelligens kialakítású középkonzolon az audiorendszer kapcsolói is helyet kaptak. A műszeregység digitális sebességmérője sportos hatást kelt. Mellette pedig a vezető egyetlen pillantással ellenőrizheti a még megtehető távolságot, akárcsak a négyfokozatú lassítási visszajelző adatait. Az UX 300e és vezetője között nagyon fontos kapcsolódási pont a gyönyörű kidolgozású fokozatválasztó kar. A hagyományos váltókart helyettesítő szerkezet tökéletesen belesimul a tenyérbe. A kar kifejezetten rövid úton mozog, hogy a váltás még gyorsabb legyen. Az UX 300e hátsó üléssorát úgy tervezték meg a Lexus mérnökei, hogy az utasok kényelmesen üljenek, de az ülések alatt elhelyezett akkumulátornak is elegendő hely jusson.
A Lexus UX 300e akksija okosan van elhelyezve
Míg a 2640 mm-es tengelytáv hozzájárul a kényelmes, stabil menettulajdonságokhoz és az utastér tágasságához, addig a 4495 mm-es teljes hossz, valamint a kategóriában legjobbnak számító 10,4 m-es fordulókör a könnyű manőverezés és parkolás záloga. A kilátást javítja az alacsony gépháztető.
Mivel a kompakt méretű lítiumion akkumulátort a hátsó üléssor és a kabin padlója alá építették be, az autó hátsó térkínálata alig csorbult a többi UX modellhez képest. A fejtér csupán 16,4 mm-rel lett kisebb, a csomagtér pedig még 47 literrel nőtt is az UX 250h hibridhez képest. A kalaptartóig pakolva immár 367 liternyi poggyász fér el benne. A csomagok bepakolását a kézhasználat nélkül is nyitható csomagtérajtó könnyíti meg.
Az európai bevezetéssel egy időben a Lexus az egész kontinenst lefedő töltőhálózatot is átnyújt vásárlóinak.