Kezdőlap Autók Autóvilág 750 lóerős és félelmetesen agresszív a BMW Concept XM tanulmányautó

750 lóerős és félelmetesen agresszív a BMW Concept XM tanulmányautó

(Fotó: BMW)

A 2021-es miami Art Basel művészeti kiállításon bemutatott BMW Concept XM tanulmányautó a BMW M divízió második önálló modellje lesz a legendás M1 óta, és egyben az eddigi legerősebb sportautója. Az agresszív kinézetű, bivalyerős monstrum főként az amerikai közönséget célozza meg, és mint olyan a cég dél-karolinai gyárában indul sorozatgyárásba 2022 végén. Az autó exkluzivitását mutatja, hogy a BMW XM kizárólag plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával, kizárólag BMW M modellként lesz elérhető. Mutatjuk a részleteket! Ezt se hagyd ki: A jövő BMW-jét egy hatalmas kristály fogja vezérelni

BMW Concept XM a márka jövőjébe enged betekintést

A hűtőrács-lamellákon elhelyezett új XM logó és a nagyméretű légbeömlők az autóban rejlő V8-as motor erejét hirdetik

A BMW Concept XM tanulmányautó frontrészének kialakítása a luxuskategóriájú BMW modellek következő generációjának formanyelvébe enged betekintést. A vízszintesen kialakított hűtőrács merészen tölti ki a vékony fényszórók közötti helyet, a külső élek felé keskenyedve, nyolcszögletű keretet formálva hangsúlyozva a BMW Concept XM tanulmányautó frontrészének dinamikus és már-már állatias kialakítását.

A koncepció különleges vonalvezetését kéttónusú karosszériafényezés hangsúlyozza tovább: a felső rész matt arany-bronz, míg az alsó rész Space Grey metál árnyalatban pompázik. A két színt az oldalsó ablaksáv alatt húzódó széles, magasfényű fekete övvonal választja el egymástól.

A hosszú karosszéria 23” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul, amelyek kétséget sem hagynak a BMW M divízió eddigi legerősebb sportautójának kvalitásai felől
A BMW Concept XM tanulmányautó hátsó kialakítása szintén a koncepció erőteljes termetét, kidolgozott fizikumát hangsúlyozza

A BMW Concept XM tanulmányautó karosszériájának merész formanyelve az autó kivételes menettulajdonságait tükrözi: a nagyteljesítményű menetdinamika, a sportautós agilitás, a mérnökien precíz vezethetőség és az akár 80 kilométer tisztán elektromos hatótávolság. A BMW Concept XM tanulmányautó vadonatúj fejlesztésű M Hybrid hajtáslánc-technológiája egy V8-as benzinmotor és egy nagyteljesítményű elektromos motor kettősét állítja csatasorba, 550 kW / 750 lóerő maximális teljesítményt és 1000 Nm csúcs forgatónyomatékot garantálva. A BMW M GmbH első nagyteljesítményű, hálózatról tölthető modellje a márka forradalmi jövőjének első hírnökeként érkezik meg az utakra. Tipp: Sportosabb és feltűnőbb lett a BMW élsportolója, az M135i xDrive

A következő oldalon mutatjuk a BMW Concept XM utasterét is.

A BMW Concept XM-nek már nem szimplán utastere, hanem M Lounge-ja van

A BMW Ívelt Kijelző tökéletes technológiai hátteret biztosít mindehhez

A tanulmányautó utasterében a vezetőt a rá összpontosító műszerfal-kialakítás BMW M modellekre jellemző harmóniája fogadja. A műszerfal, a középkonzol, az ajtókárpitok és az ülések hangulata, illetve dizájnja az erőteljes formai megoldásokkal és prémium minőségű anyagokkal az utastér első felének progresszív stílusát adja. A barna árnyalatú, vintage-küllemű bőrözés, a réz és a szénszál elegáns hidat képez a luxus és a motorsport hangulata között. A vezető környezetét egy markáns dekorbetét választja el az utastér többi részétől.

A kormányon és a középkonzolon alkalmazott vörös betétek a BMW M hamisítatlan örökségei. A BMW M divízió logójának trikolor árnyalatában ragyogó három függőleges elem a középkonzol egyik leglátványosabb eleme
A háromdimenziós hatású, páratlanul ragyogó tetőkárpit az utastér igazi fénypontja

Bársony kárpitozás és puha szőnyeg fogadja az utasokat

Amíg a BMW Concept XM tanulmányautó utasterének első felét vezetőre összpontosító, sportos elemekkel ruházták fel, addig az utastér hátsó felében az extravagáns, előkelő, tágas lounge-környezet a meghatározó. A különleges anyagok, a magával ragadó felületkezelés és a kellemes részletek egyedülálló M Lounge térré varázsolják a hátsó üléseket.

A lounge feeling és a megvilágított tetőkárpit nyomatékosítja a BMW Concept XM tanulmányautó által kínált luxus és kényelem kettősét

Miközben a műszerfal környezetében a meleg barna bőrözés dominál, addig a hátsó részt az intenzív türkiz árnyalat uralja. Mély kiképzéseivel a nagyméretű hátsó ülőlap hívogató, már első ránézésre is pihentető kényelmet sugall. A tervezők itt egyedül a gyémánt alakú hátsó fejtámlákat – amelyek a BMW M sportülések jól ismert támasztó funkcióját töltik be – bőrözték, az ülések többi részét gyémántmintás steppeléssel ellátott, luxusminőségű bársonnyal vonták be. Az ülések így egy exkluzív kanapé kényelmét kínálják, miközben a koncepció exkluzivitását a mély, puha szőnyegek ugyancsak gyémántmintás varrása fokozza tovább. A BMW Concept XM bemutatóját itt nézheted meg.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Forrás, képek: BMW