Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Mutatósabb és kívánatosabb lett a ráncfelvarrott Peugeot 3008, egy plug-in hibridet teszteltünk

Mutatósabb és kívánatosabb lett a ráncfelvarrott Peugeot 3008, egy plug-in hibridet teszteltünk

Az elmúlt tíz évben a Peugeot gőzerővel dolgozott azon, hogy megújítsa teljes modellkínálatát. Sőt, nemrég a logójuk is megújult. A vérfrissítés folyamata sorra éri el a márka modelljeit, melyek színesebbé teszik a közutakat. Én pedig mosolyogva nézem mindezt. Legutóbb az egyik közkedvelt, kompakt szabadidő-autójukat ragadta el az újítási hullám, melynek következtében szép új köntösbe bújt a modell. Íme az új Peugeot 3008, amely a plug-in hibrid változat mellett benzines és dízel kivitleben is kapható!

Határozottan jó irányba halad a Peugeot

A Peugeot 3008 a gyártó az egyik legsikeresebb modellje. Annyira, hogy 2017-ben a 3008 bezsebelte Genfben az Év Autója-díjat. Igazság szerint azonban a Peugeot szinte minden téren jól teljesít. Autóikat folyamatosan modernizálják, nyitottak az elektromos meghajtás felé, valamint nem 2017-ben nyertek először és utoljára ilyen elismerő díjat. 2014-ben a Peugeot 308, 2020-ban pedig a 208 városi kisautó rabolta el a zsűri szívét, és kapta meg Az év autója elismerést. (Ez is érdekelhet: Óriási elismerés: a Car Design Awards legjobbja lett az új Peugeot 208)

Új Peugeot 3008: Sok változás az előző modellhez képest

Nem mondanám aprócska ráncfelvarrásnak azt, ami alá a 3008-ast vetették. Elsősorban kívül, az orrész környékén érdemes nézelődni. Itt láthatjuk, hogy megváltozott kialakítást kapott az új Peugeot 3008 frontrésze, amit a Peugeot-nál high-tech stílusúnak neveznek. Igazán futurisztikus hatást kelt az átformált első lökhárító, amiről legfőképp a hűtőrács tehet. Messziről olyan, mintha elfolyt volna kétoldalra a festék. Ha viszont közelebb megyünk, meglátjuk, hogy a szélén már nem lyukas a hűtőrács, nem megy át rajta levegő, hanem mindössze díszként szolgál.

Mivel zöld rendszámos, plug-in hibrid modellel volt dolgom, ezért az, ami a motorháztető alatt és a hűtőmaszk mögött lapul, nem igényel sok hűtést, ezért tulajdonképpen a hűtőrács háromnegyede zárt. Ugyanígy a légbeömlők szerepe is változott. Alul, illetve a lökhárító alsó részén látható méretes, fekete légbeömlő segít a motor lélegzetvételén. Viszont a két oldalsó beömlő csak dizájnelemként szolgál, funkciójuk nincs.

A márka jellegzetes, oroszlánkarmokra hasonlító lámpatestei ezentúl a 3008-ason is visszaköszönnek és meg kell hagyni, rendkívül jól áll az autónak. A LED-es lámpatestekről azonban eltűnt a korábbi bemélyedés, ezenkívül a tervezők szűkebbre, agresszívabbá rajzolták őket. Az új Peugeot 3008 oldalán, illetve hátulján különösebb változtatás nem történt a korábbi dizájnhoz képest. Mindössze kb. annyi, hogy mindkét helyen Hybrid felirattal jelzik, hogy egy plug-in hibrid Peugeot áll éppen előttünk.

Díszítsd fekete elemekkel!

Amennyiben szeretnéd még különlegesebbé és egyedibbé tenni optikailag az új Peugeot 3008 SUV-dat, a kollégák ebben is tudnak segíteni a szalonokban. Tudniillik, kizárólag a GT és GT Pack változatoknál elérhető egy úgynevezett Black Pack csomag, amivel például fényes fekete elemekkel öltöztetheted fel az autódat. Ott van például a különleges Dark Chrome hűtőrács, melyet messziről fel lehet ismerni, vagy éppen a selyemfényű fekete 3008, GT és PEUGEOT feliratok.

Aztán ott van még a sárvédő, a tető és a visszapillantók háza, na meg a kis sportos szpojler. Ezentúl a hátsó lökhárítóvédő elem is fekete színt kaphat az opcionális csomag keretein belül. Ha pedig már ennyi minden módosul a Black Pack ajánlat értelmében, természetesen az új Peugeot 3008 felnijei sem maradhatnak érintetlenül, azokon is megfigyelhető helyenként a fekete elem. És hogy mikor kell lecserélni a téli gumit nyári abroncsra? Itt megtudhatod: Még nem került fel az autódra a nyári gumi? Ne halogasd tovább!

Lapozz, hogy megismerhesd a ráncfelvarrott új Peugeot 3008 utasterét!

Vonzalom: ez a szó jellemzi az új Peugeot 3008 utasterét

Mint említettem, az autó kívül-belül, valamint motorisztikusan is megújult. Ám azért, hogy a végére maradjon a csattanó, az utastér bemutatását azokkal a dolgokkal kezdeném, amelyek nem változtak a 3008-as életében az előző szériához képest.

Ha szeretsz zongorázni, jó hírem van, ezt továbbra is megteheted a Peugeot 3008-asban, ugyanis a helyükön maradtak az úgynevezett zongorabillentyűk. Nekem kicsit repülőgépes kapcsoló hangulatot árasztanak, ezért én inkább így hívom őket. Viszonylag sok fizikai gomb van az új Peugeot 3008 modellben is, ami jó hír, mert így legalább biztosan azt nyomjuk meg, amit szerettünk volna, véletlenül sem pöttyintünk máshová. A középkonzolon tehát maradtak a régi kezelőgombok, a légbefúvó nyílások, az indítógomb, a váltókar és az üzemmódválasztó is. Hátrébb haladva megszokott helyükön találhatók a pohártartók és azok mögött a BMW-kben látottakhoz hasonló, dupla ajtós könyöklő.

Jó hír: frissült az új Peugeot 3008 3D-s i-Cockpit rendszere

Kihagytam valamit? Hát persze, de nem véletlenül! Az új Peugeot 3008 középkonzolját ékesítő képernyőt direkt a végén szerettem volna megemlíteni, ugyanis ez az egyik fő motívum, amin változtattak a tervezők. Nem csak maga az úgynevezett i-Cockpit rendszer újult meg, hanem a kijelző is, amin mindent látunk, ami az autóval és annak beállításaival kapcsolatos. A korábbi kisebb és sokkal puritánabbnak tűnő képernyő helyett mostantól egy 10”-os, úgynevezett HDi felbontású érintőkijelzőn végezhetjük el a kívánt beállításokat.

Aztán ott vannak az ülések. Azok kialakításával és az általuk nyújtott kényelemmel sosem volt gond, ahogyan most sem. Az új Peugeot 3008 tesztautójának ülései félig bőrrel, félig szövettel lettek bevonva, ez is egyfajta újdonság, ami kontrasztos, türkizkék varrással egészül ki.

Az új Peugeot 3008 Hybrid csomagtere tágas, 395 liter, ami annak is köszönhető, hogy szerencsére nem a csomagtér alatt, hanem az ülések alá okoskodták be a lítiumion-akksi csomagot. (Ha olyan autót keresel, amibe akár a fél lakást is bepakolhatod, akkor nézd meg ezt: Autók, amelyekbe majdnem a fél házat bepakolhatjuk) Síalagút is van, az ülések 60:40 arányban dönthetők, a kedvenc részem pedig az volt, hogy a folyamat kivitelezéséhez egy-egy kart helyeztek el mindkét oldalon. Ezeket meghúzva már előre is dőltek az ülések. Van 12V-os csatlakozó is, valamint további hely a padlózatban a töltőkábeleknek és az elsősegély csomagnak.

Új Peugeot 3008: milyen újítás történt meghajtás fronton?

Tesztautóm a „Hybrid225” volt, ami annyit jelent, hogy 225 lóerő az egyetlen villanymotorral kiegészített összteljesítmény. A konnektoros hibridekből ott van még a „Hybrid4 300”, ami magától értetődően 300 lóerő. A 4-es szám pedig az összkerékhajtást jelenti. Utóbbiban a Peugeot 1,6 literes turbós benzinmotorja jár, ami összesen két elektromotort kapott kiegészítésként a tengelyekre.

A Hybrid225-be ugyanez az 1,6-os turbós motor került, viszont abban az esetben csak elsőkerék-meghajtásról van szó. A Peugeot kisebb teljesítményű hibridje kifinomult vezetési élményt kínál és képes még lemerült akkumulátorral is észszerű üzemanyag-hatékonyságot eredményezni.

Ebbe az autóba is a 13,2 kWh-s akkumulátor került, ami sok más PSA-konszern-beli plug-in hibridben is szerepel. WLTP-szabvány szerint 100%-osan elektromos üzemmódban 59 km-t képes megtenni az új Peugeot 3008 PHEV. Ez a valóságban inkább kb. 50 km-nek feleltethető meg, de legalább nem fogyaszt rosszul! Feltöltött állapotban az autó kombinált üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,6 liter, 100 km-en. A teljes töltési idő Mode3 Type 2-es kábellel 3 óra 45 perc.

Kattints a következő oldalra, hogy megtudd, mennyire takarékos az új Peugeot 3008 Hybrid!

Városban rendkívül takarékos és jó vezetni

A új Peugeot 3008 Hybridben tetszett az E-Save üzemmód, ami annyi energiát tárol, amennyit beállítunk. Ezáltal pedig visszaérkezve a városba ismét ECO, vagyis környezetszennyezés-mentes módon lehet közlekedni az autóval. További tippek a környezetkímélő vezetéshez itt: 7 trükk, amivel csökkentheted az autód karbonlábnyomát

Az új Peugeot 3008 PHEV végsebessége 225 km/óra, nulláról százra 8,7 másodperc alatt gyorsul. Vezetni jó, nem okoz feszültséget, amiben nagy szerepe van a nyolcfokozatú automata váltónak. (Ha nem tudsz dönteni, hogy kézi- vagy automata váltós autót vegyél, akkor olvasd el ezt: Kézi vagy automata váltó: melyiket érdemes választani?) Jó vele kanyarodni, könnyed a futóműve és egyáltalán nem bántó a 19”-os kerekek jelenléte sem.

Szumma-szummárum: a Peugeot 3008 nem véletlenül kapott 2017-ben Év Autója-díjat. Teljesen rendben és egyben van ez az SUV, franciás túlgondoltsága csak egyetlen helyen érhető utol: az infotainment-rendszeren. Azt gondolom, ez is csak megszokás kérdése és amint eggyé válik az autó a vezetőjével, kezdődhet a sok, boldog, együtt megtett kilométer.

Rendkívül kényelmes az új Peugeot 3008, jó, hogy magasan ülhet benne az ember. A másik dolog, ami megszokás kérdése, az a lecsapott, sportos kormány. Ha sikerül úgy beállítani az üléspozíciót, hogy ne takarjon ki semmit a műszerfalból, szerencsések vagyunk! Ahhoz, hogy védjük a környezetet és ne csak nagyzoljunk a zöld rendszámmal, meg kell hoznunk azt az áldozatot, hogy nem csak megtankoljuk, hanem amikor kell, fel is töltjük. A ráncfelvarrott új Peugeot 3008 PHEV 15 460 000 forintról indul. Az pedig, hogy a végén mennyi lesz, az függ a felszereltségtől és hogy mennyi extrával öltöztetjük fel a kiválasztott modellt.

Ezek is érdekelhetnek: