Kezdőlap Autók E-Mobility Közel 500 km hatótávot ígérnek az Audi új elektromos modelljei, az e-tron...

Közel 500 km hatótávot ígérnek az Audi új elektromos modelljei, az e-tron GT és az RS e-tron GT

A hónapokig, sőt évekig tartó várakozás után végre lehullott a lepel az Audi új elektromos autójáról, amely rögtön kategóriájának egyik legjobbja lett. Az Audi e-tron GT egy elektromos mestermunka, amely vérbeli Gran Turismo modellként négy üléssel és két csomagtartóval ötvözi ikonikus formavilágba a színvonalas kényelmet és menetdinamikai képességeket. Ár-érték viszonylatban az új elektromos Audi hozza a Porsche Taycan érzést, mindezt sokkal olcsóbban, ám teljesítményben messze alulmarad a piacvezető Tesla Model S-től.

Világpremier: Audi e-tron GT és Audi RS e-tron GT

Bemutatták új Audi e-tron GT-t, amely egyértelműen a német gyártó elektromos zászlóshajója lesz. Kérdés, hogy mit tud a konkurenciához képest. Röviden szólva, hozza a kötelezőt, néha még többet is, de kimagasló meglepetésekkel nem szolgál. A normál verzióban 476 lóerőt ad le a két, állandó mágneses szinkronmotor, az RS-ben pedig 598 LE az összteljesítmény. Ezen még tud javítani a sofőr rendelkezésére álló 2,5 másodpercnyi overboost, amelynek segítségével rögtön 530, illetve 646 lóerőre növekszik a teljesítmény. Csakugyan az Overboost, valamint a launch control használatával az e-tron GT 4.1 másodperc, míg az RS változat 3.3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra

Az első kerekek 19 col peremátmérőjű keréktárcsái 12,5 kilogramm tömegükkel a legkönnyebbek, ami például a kedvezőbb energiafogyasztásban is megmutatkozik. A legjobban az extrafelszerelésként rendelhető 20 colos és még inkább a szintén opcionális 21 colos keréktárcsák töltik ki az izmos hatást keltő sárvédők kerékjáratait, miközben izgalmas formavilágukkal is vonzónak bizonyulnak. Igény szerint mindkét méret különösen aerodinamikus kivitelben is kapható.
További előnyökkel szolgál az összkerékkormányzás. A magasabb sebességtartományokban a hátsó kerekek az elsőkkel megegyező irányba befordulva növelik a menetstabilitást, míg kis sebességeknél azokkal ellentétes irányba bekormányozva csökkentik a fordulókör-átmérőt és könnyítik a manőverezést.
Az e-tron GT intenzív gyorsulást kínál, ami ismételten is igénybe vehető. Ezt négy hűtőkörrel kialakított, kifinomult hőmenedzsment-rendszer teszi lehetővé, amely optimális hőmérsékleti tartományban tartja az elektromos komponenseket.
Az alapfelszereltségben acél féktárcsák szerepelnek. Extrafelszerelésként rendelhetők volfrámkarbid-bevonatolt féktárcsák, amelyeket 30 százalékkal hosszabb élettartam és 90 százalékkal kisebb finomporos kopás jellemez. A high-end alkalmazásokra extrafelszerelésként a jól ismert szénszálerősítésű kerámia féktárcsák is rendelkezésre állnak.

5 perc gyorstöltéssel 100 km hatótávot kapunk

A standard e-tron GT hatótávja legalább 488 km, míg az erősebb RS-é 472 km WLTP ciklus szerint. A kábeles nagyteljesítményű töltés (High-Power-Charging; HPC) a 800-voltos töltőberendezésnek köszönhetően jóval gyorsabb, mint a jelenleg szokásos 400-voltos rendszerek, így rövidebb töltési időt biztosít. A 270 kW-os, 800 V-os töltéssel 23 perc alatt lehet 5 százalékról 80 százalékra tölteni a (nettó) 85 kWh kapacitású, aktív hűtéssel rendelkező akkumulátort, írja a Totalcar.huEz alapján egy mindössze öt perces gyorstöltéssel máris 100 km hatótávot eredményezhetünk. Normál, 11 kW-os árammal 9 és fél óra alatt lehet feltölteni az autót.

Szállítja az extrákat és a luxust

Mindkét e-tron GT modell két kijelzővel van felszerelve, amelyet az Audi legjúabb infotainment rendszere ruház fel egy rakás kényelmi funkcióval. Ezek közé tartozik a fedélzeti Wi-Fi elérhetőség, amelyet a beépített LTE Advanced chip tesz lehetővé. Az autó használatához egy kisegítő okostelefonos applikáció is elérhető, ami többek között digitális kulcsként is funkcionál. Az e-tron GT természetesen megkapta a vezeték nélküli iOS-es CarPlay valamint az Android Auto okostelefonos támogatást is.

Az e-tron GT igazi high-tech autó és a gyártó technológiailag leginkább fejlett modellje.
Opcionálisan rendelhető Bang & Olufsen hangrendszer, HUD kijelző vagy akár hangszigetelt üvegek is.

„A leggyönyörűbb autó, amelyet valaha is rajzoltam.” Az Audi formatervezési vezetője, Marc Lichte ezeket a szavakat választotta 2018. őszén, amikor a márka Los Angelesben koncepcióautóként bemutatta az Audi e-tron GT tanulmányt.

Az új Audi e-tron GT tavasszal érkezik elsőként az európai szalonokba, majd nyáron az Egyesült Államokba is. Az új elektromos high-tech szuperszedán kezdőára 100 ezer euró lesz, a kimaxolt RS változatért pedig 138 ezer eurótól indul. A modell hazai áráról és bevezetéséről még nincs információ. A borsos árért a leendő tulajdonosok a létező legjobb teljesítménnyel rendelkező elektromos Audit kapják, amely a Porsche Taycan technológiai alapjaira épült. Az új Audi e-tron GT-vel az ingolstadti gyártó méltán veheti fel a versenyt az elektromos autók versenyében, ugyanakkor a piacvezető Tesla Model S pozícióját egyelőre nem veszélyezteti.

Forrás: The VergeFotók: Audi