A testpozitív szemléletet népszerűsítő trend a divatipart is elérte. A megszokott, sőt ma már inkább elvárt retusált és tökéletes modellek helyett pattanásos modellel hirdette meg legújabb kollekcióját a H&M.
Senki sem tökéletes
A cég magyar Facebook-oldalán a poszt alatti kommentben azzal indokolta döntését, hogy „a H&M-nek, mint a világ egyik legnagyobb ruházati vállalatának hatalmas felelőssége van a sokszínűség és az elfogadás megteremtésében, és hiszünk abban, hogy minden ember csodálatos, úgy ahogy van. Modelljeink is azt tükrözik, hogy törekszünk a változatosságra, és azt hirdetik, hogy nem csak a tökéletes külsejű emberek lehetnek szépek. Büszkén vállaljuk sokszínűségünket és nézeteinket, melyekkel igyekszünk értéket teremteni és melyről úgy gondoljuk, elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jobb, élhetőbb világban éljünk. Hisszük, hogy együtt többre vagyunk képesek!”
A kommentelők között voltak, akik nemtetszésüket fejezték ki a modellválasztással kapcsolatban, azonban a hozzászólók nagyobb része kiállt a kampány mellet. Egy kommentelő például megjegyezte, hogy az akné nem az ápolatlanság és igénytelenség jele, hanem sok esetben belső eredetű probléma, amivel sokan egész életükben küzdenek. „Én személy szerint nagyon fontosnak és szuper dolognak tartom a H&M részéről, hogy nem sminkelte vagy retusálta a modell arcát. Emberek vagyunk, nem tökéletes próbababák” — írta a kommentelő.
A cikk a következő oldalon a testpozitív Barbie-kkal és hazai modellekkel folytatódik.
A testpozitív szemlélet, az elfogadás és befogadás fontossága
Egyre több nemzetközi cég indít ilyen és hasonló „mutassuk meg a valóságot” kezdeményezést. Ennek lényege, hogy szembemegy a kizárólag az úgynevezett tökéletes alakot elfogadó, minden természetes elváltozást hibának tekintő szemlélettel. Legutóbb például a Barbie adott ki egy olyan babakollekciót, amelyben vitiligós, kerekesszékes gendersemleges és kopasz Barbie-k is vannak.
A body positivity gondolkodásmódot szerencsére hazánkban is sokan hirdetik. Pár hete bemutattuk a hazai plus size guru, Korma Rita elképesztően kreatív kerezdeményezését, amelyben magyar testpozitív modellek mutatták meg, hogy ők is lehetnek mesterek istennői. Ha érdekel, hogy mindez mit takar, kattints ide!
Sőt, az elmúlt években még az okostelefonjaikon található emojik is az el- és befogadás jegyében születnek meg. A változatos bőrszínek mellett megjelentek a gendersemleges, azaz nemileg semleges karakterek, két anyukából vagy apukából álló családok, vagy éppen olyan munkákat és tevékenységeket bemutató képek női és férfi változatai, amiket sokan csak az egyik nemhez kötnek. Néhány ilyen: a kisgyereket cumisüvegből etető apuka, női asztronauta, férfi táncos, női szerelő.