Már a 21. század kezdetén létezett tökéletes női kisautó. A 2000-es évek elején több olyan modell is forgalomban volt az autópiacon, amelyek bár kifejezetten nem nekünk nőknek készültek, mégis valahogy tipikus női autóvá váltak. Még most is megdobogtatják a szívünket, ha elvétve találkozunk velük az utakon. Íme, öt cuki kiskocsi, amelyek után ma is megfordulunk. Neked melyik a kedvenced?
1. Renault Twingo – női kisautó játékkocsi kivitelben
Igazi kompakt női kisautó, amit rengeteg színben lehetett rendelni. Se azelőtt, se azóta nem volt egyetlen olyan márka, modell a piacon, ami olyan színkombinációkkal és fantázianevekkel bírt volna, mint a Twingo2. Gombóc formájáról, jópofa lámpájáról mindenki egyből felismerte. Olyan „okos” megoldásokat kapott, mint például a hátsó üléssor mozgathatósága. Így a mini autóhoz illő mini csomagtartót egy pillanat műve volt nagyobbra alakítani. Ebben az esetben már a hátsó ülésen lehetetlen volt utazni, de hát valamit, valamiért. A kasztni kialakításának köszönhetően az első szélvédőn a kilátás minden irányban tökéletes.
A kormányozhatósága azért hagyott némi kívánnivalót maga után, kis mérete ellenére elég nagy ívet igényelt egy-egy megforduláshoz. A vezetési élmény ezt leszámítva mindig olyan érzést keltett, mintha egy dodzsemben ülnénk. További sajátossága volt, hogy ha a klímát bekapcsoltuk, rázott az egész autó. A motorhűtő még a megállást és a motor leállítást követően is olyan hangosan zúgott benne, hogy tulajdonosa azt hihette, elfelejtette kikapcsolni.
2. Nissan Micra – cukiságfaktor kimaxolva
Az igazán nőies Micra. Nem ismerek olyan pasit, aki jó szívvel vette volna napi használatra. Elődje, amit szögletes formája miatt bakancsos Micraként is szoktak emlegetni, korának kedvelt kisautója volt férfiak és nők körében egyaránt. Az új Micra pedig szintén unisexre sikerült, a nevén kívül semmi nem emlékezteti elődjeire. A 2000-es évek Micrájára azonban még ma is felkapja a szemét a legtöbb nő. A Micrát mi is kipróbáltuk, tesztünket itt találod: Nissan Micra: A cukiságon túl
Az egész autó a vidámságot, cukiságot képviseli, két jellegzetes első lámpájával pedig olyan, mint egy mesebeli béka, ami négy keréken gurul. A sínen csúsztatható hátsó üléssor ebből sem hiányozhatott. Egyértelműen nőknek készült, tele praktikus tárolórekeszekkel, pohártartókkal. Korának igazi high-tech modellje volt a fedélzeti komputerével, a kormányra szerelt rádiókezelő gombokkal.
Az összeállítás a következő oldalon folytatódik.
3. Ford Ka – dizájnos női kisautó
Kétségkívül a Ford egyik legegyedibb autója volt, itthon több mint tíz évig vehettünk belőle újonnan. Gömbölyű formáival, akárcsak a Micra, rögtön a nők kedvencévé vált. Milliószámra fogyott belőle világszerte. Igazi dizájnos miniautónak számított, a belső kialakításáért is mindenki odavolt. Kerek, fehér számlapos sebesség, fordulatszám és üzemanyag mennyiség mutató, kis óra a műszerfal közepén, gömbformájú légbeömlők. Még bőrüléses sport változat is készült belőle. És hogy milyen, vagy éppen milyen nem a női autó? Erről is megvan a véleményünk: A női autó kicsi, pink, automata és magától beparkol? A francokat!
A sima verzió motorja elég hangos volt és a lendületes jelző sem éppen jellemző rá, de nem is ilyen célra készült. A SportKa viszont tényleg elég sportos vezetési élményt kínált. Fordulni azonban ugyanúgy nehéz vele, mint a Twingoval, az egy ívben megforduláshoz bizony minimum négysávos út szükségeltetett.
4. Mercedes A 140 – egy luxusmárka népautója
A modern, elfoglalt városi nő kisautója. A Mercedes egyik első, de nagyon is sikeres próbálkozása volt az olcsóbb, megfizethetőbb tömegautók piaca felé. A Smartokat nem számítva a legkisebb Mercedes motor hajtotta. Utastere meglepően tágas, gyűjteményünkben a legmagasabb kisautó. Ez abban is megmutatkozott, hogy bizony sofőrként is kicsit magasabban ültünk a többi utashoz képest, így pedig tökéletesen beláttunk mindent. Több automataváltós példány készült belőle, mint kézi. És te melyiket szereted, az automata vagy a kézi váltós autókat? Tudj meg többet a témáról: Kézi vagy automata váltó: melyiket érdemes választani?
Igazán akkor tudhattuk, hogy ez bizony egy Merci, ha beszálltunk. A belső térben minőségi anyagokat használtak, ez ebben a kategóriában tényleg egyedinek számított. És mitől női még? Na persze, hogy a sok pakolórekesztől! Csomagtartója is elég nagy a többi kisautóhoz képest. Sőt, a Twingora és Micrara jellemző csúsztatható hátsó üléssor innen sem hiányzott. Több Mercedes modell is járt már nálunk, így például ez: Mercedes CLA 250e Shooting Brake: Az áramvonalas prémiumcirkáló
5. Volkwagen Beetle – nosztalgia a köbön
Pici és stílusos, mindenki felismeri. Nem kis fába vágta a fejszéjét a Volkswagen, mikor elkészítette a Beetle-t. Egy olyan kultikus autónak, mint a Bogár, legyártani az utódját hatalmas kockázat. Amerikában nagyon vitték, itthon sajnos kicsit magasra sikerült az árazása, így nem tudott versenybe szállni a Golffal. Ennek ellenére, akinek van vagy volt, imádja, imádta.
Sikerét elsősorban elődje hírnevének és kedves külsejének köszönhette. 1998-ban mutatták be és bár nem kifejezetten nőknek szánták, végül csak női kisautó lett belőle. 2011-ben jött is az új generáció, amivel már igyekeztek a férfiak szívét is elnyerni. Beatrix is imádja a márkát, mégpedig annyira, hogy teljesen a saját ízlése szerint alakította át a saját Beetle-jét. Ismerd meg Beatrix és az autója történetét: Ő itt Babydoll, a rózsaszínbe öltöztetett fekete Volkswagen New Beetle
Alapesetben inkább kétszemélyes autó, hiába a hátsó üléssor. Valljuk be őszintén, hátul utazni a Beetle-ben kész katasztrófa. A hajlított kupolatető miatt az amúgy is csapott hátsó ablakok mellett csak felhúzott térdekkel kuporogva lehet imádkozni azért, hogy érjünk már oda, ahova indultunk. A se nem kicsi, se nem nagy csomagtartó bővíthető a hátsó üléssor ledöntésével, ezért utazáshoz ketten is elég jól tele lehetett rakni. 2001-ben limitált Beetle RSI is készült belőle, 250 példányban. Minden negatívuma ellenére ez mégis csak a Bogár utódja és egyszerűen imádtuk, még esküvőre is tökéletes választás.
Ezt se hagyd ki: