Kezdőlap Autók Kiállítás Szuperautók és luxusautók a Genfi Autókiállítás sztárjai

Szuperautók és luxusautók a Genfi Autókiállítás sztárjai

A gazdaságban hatalmas pénzügyi károkat, a kiállítóknak és a látogatóknak pedig óriási csalódást okozott, hogy a koronavírus-járványnak a Genfi Autókiállítás is áldozatául esett. Szerencsére azonban mi mégis részt tudtunk venni a legújabb modellek leleplezésén. Igaz, csak virtuálisan, hiszen csak az online bemutatókon láthattuk ezeket az autócsodákat.

Előző cikkünkben öt kedvencünket hoztuk el nektek, most pedig következzen öt újabb különlegesség a szuperautók és sportautók világából!

1. Koenigsegg Gemera: A világ első családi szuperautója

Nagy meglepetést okozott a svéd szuperautó gyártó, amikor leleplezte a Gemerát. Christian von Koenigsegg, a cég alapítója családjával együtt, látványos online prezentáció keretein belül mutatta meg a vállalat valaha épült első négyüléses autóját.

A Gemera kívülről egy hiperautó kaliberű járműnek tűnik, ám belül négy, két méter magas személy is kényelmesen elfér. Ráadásul négy darab kézipoggyász méretű bőrönd is bepakolható a csomagtartóba. Ezt a modellt a cég kifejezetten családi utazásokra vagy hétvégi kirándulásokra tervezte, amihez jól jöhet a hátul ülőknek szánt 13 colos képernyő is.

A svéd márka még sosem látott forradalmi megoldással ötvözte a benzines és elektromos hajtást autójában. A plug-in hibrid jármű teljesen feltöltve 1000 km menettávra képes, miközben akár teljesen CO2 kibocsátás mentesen is tud működni, ha etanollal vagy metanollal tankolják meg.

A Koenigsegg Gemera 1700 lóerős és 1,9 másodperc alatt gyorsul százra, légsebessége meghaladja a 400 km/órát. Az autó kívülről lélegzetelállítóan néz ki, 4 méter hosszú, de eközben megtartotta a Koenigsegg tipikus formai jegyeit, többek között az elmaradhatatlan felfelé nyíló ajtókat. Azért, ha szemfülesek vagytok, észrevehetitek a kölcsönzött dizájnelemeket a plug-in hibrid Ferrari SF90 elejéről, vagy a Porche Cayman GT hátuljáról.

A Gemera szóösszetétel egyébként svédül azt jelenti, hogy többet adni. Ez egyértelműen tükrözi a koncepció lényegét, hiszen ezzel a modellel egy teljesen új autó kategóriát teremtett a svéd luxusautógyártó. A modellt 300 darabszámos limitált szériában fogják gyártani a családos szuperautó örültek számára. A tervezett ár 1 millió euró körüli lesz.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

2. Hyundai Prophecy Concept: a Genfi Autókiállítás jövőbe mutató tanulmányautója

A Hyundai egy letisztult, elektromos koncepcióautóval készült a Genfi Autókiállítás megnyitójára, a tanulmányautó előrevetíti a márka új formavilágát. A koreai gyártó célkitűzése – a távol-keleti kultúrák szellemiségéhez hasonlóan – hogy emocionális hidat képezzenek az autók és azok tulajdonosai között. Jövőképüket Optimista Futurizmusnak nevezték el, ahol az emberek és járművek egymással harmóniában léteznek.

A Hyundai tanulmányautó arányai és formái szinte a végletekig letisztultak. Első ránézésre talán a Porsche 911–es kiegyensúlyozott vonalvezetése ugrik be róla. A középen nyíló páros ajtók és a bőséges belső tér kialakítása jellegzetes elemei egy modern koncepcióautónak, ami rögtön egyértelművé teszi, hogy ez a modell a látszat ellenére nem egy kétajtós kupé.  Ez a koncepcióautó elvileg az önvezetésre is képes, nem is találunk benne a szó megszokott értelmében hagyományos kormánykereket, csak két joystick szerű vezérlő kart.

A Hyundai ezzel a próféciájával lerakta egy teljesen újjáértelmezett, jövőbeli, elektromos jármű kategóriájának az alapkövét.

3. Bugatti Chiron Pur Sport: a pillekönnyű sportautó

A Bugatti Chiron sorozat legújabb darabja 1479 lóerős, és 50 kilogrammal lett könnyebb, mint az elődje. A megújult kiadásnál a hangsúlyt a vezetési élményre helyezték a tervezők, és minden változtatás ezt az élményt hivatott szolgálni. A könnyű súly ellenére javítottak az autó leszorító erején, valamint az alváz és a felfüggesztések rugalmasságán is.

Az autó külsejében is vadabb lett. A Bugatti védjegyeként ismert patkó alakú hűtőrács alatt kiszélesített karbonszálas anyagból készült légbeömlők teszik még sportosabbá az elejét, aminek tovább fokozták a légellenállását. Az autó feneke egy két méter széles, szexi spoilert visel, ami az extra leszorító erőért felelős, hogy a pillekönnyű szörnyeteg ne repüljön le az útról, amikor eléri a 300 km/órás végsebességét.

Az újítások közé tartoznak a kocsi aerodinamikáját javító és a fékeket külön hűtő, magnéziumból készült extrakönnyű kerekek. Ezzel 16 kilogrammot spóroltak meg a tervezők, akárcsak a 3D nyomtató technológiával gyártott pehelysúlyú titánium kipufogókkal. A limitált szériából mindössze 16 darab készül majd az év második felében, amiket egyenként 3,2 millió euróért lehet megvásárolni.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

4. Aston Martin V12 Speedster: csak megrendelésre gyártják

A tető nélküli, teljesen nyitott Aston Martin egész egyszerűen gyönyörű, maga James Bond sem tudna ellenállni neki. A tervezők visszanyúltak a márka gyökereihez és lágyabb vonalvezetéssel dolgozták ki ezt a kizárólag megrendelésre készülő autót. Az 1959-ben debütált DBR1 ikonikus arányai köszönnek most vissza és mi csak irigyelhetjük azt a csupán 88 szerencsés vásárlót, akik megkapják ennek Speedsternek a kulcsát.

Habár tető nélküli koncepcióautót már láthattunk az angol márkától. Ez volt a CC100 Speedster tanulmányautó, ami 2014-ben elnyerte a legszebb koncepcióautónak járó kitüntetést. Ám közúti modellt egyelőre még nem készítettek belőle.

5. Pininfarina Battista Anniversario: a Genfi Autókiállítás kézzel készített hiperautója

A mindössze öt példányban készülő modell a cég alapításának 90. évfordulóját hivatott ünnepelni. Battista ‘Pinin’ Farina 1920-ban alapította karosszériaépítő műhelyét. Ebből a műhelyből azóta a Pininfarina az olasz dizájn egyik meghatározó fogalmává és ikonjává nőtte ki magát.

Tavaly a Genfi Autószalonon mutatkozott be a Pininfarina Battista elnevezésű elektromos hiperautó, amelynek különleges kiadású változatát, a Battista Anniversariot az idei évi eseményen szerették volna bemutatni, végül egy online show keretében ezt meg is tették. A mindössze 5 példányban készülő hiperautó része a Battista 150 darabos szériájának, de az ára valamivel magasabb, 2.87 millió dollár körül lesz.

Az Anniversio azért nagyon különleges, mert soha nem készült még ilyen teljesítményű, utcai használatra legalizált sportautó Olaszországban. A cég szerint modelljük megtestesíti mindazt, amiről a Pininfarina az elmúlt 90 évben szólt és azt, amit a jövőben üzenni szeretne. Ezért létrehoztak egy olyan környezetbarát, elektromos luxusautót, ami egyedülálló a hiperautók között. Erről csak röviden annyit, hogy az 1900 lóerős villanymotorok 2 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/h-ra, és kevesebb mint 12 másodperc alatt repítenek nulláról 300 km/h-ra. A kocsi végsebessége 350 km/h.

Az egyedi modellek festése kézzel készül, ahogy a belsejében is mindent kézzel varrnak és minden darabot egyenként készítenek majd a cég torinói üzemében. Az autó külsejének szembeötlő különlegessége a hátulján található két cápauszonyra emlékeztető egyedi hátsó szárny: ez biztosítja a jó aerodinamikát és a leszorítóerőt.

Az autó belseje, de nevezzük inkább pilótafülkének – hiszen egy tényleges pilótafülke, az F18-as vadászgép fülkéje inspirálta ,- szénszálas anyagok, 3D nyomtatással készült gumi és kézzel kikészített bőr ötvözete. A kesztyűtartó helyén pedig, praktikusan, egy kivehető bőrtáskát helyeztek el. Az első, természetesen kézzel készített darabok 2021 első felében kerülnek a szerencsés tulajdonosokhoz.