Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Az új Ford Puma egy szerethető kompakt SUV, tele extrákkal – Kipróbáltuk!

Az új Ford Puma egy szerethető kompakt SUV, tele extrákkal – Kipróbáltuk!

Ford Puma ST-line X Vignale: feketében igazi vadmacska

Még 2019-ben tért vissza szabadidőautóként a kompakt sportkupéként megismert Ford Puma. Pontosabban fogalmazva, a jól bevált nevet vitte tovább a gyártó egy új konstrukcióra. Noha sokan kétkedve fogadták, hamar kiderült, hogy az új városi crossover méltó utódja lesz a közel 25 éve bemutatott kis kétajtós kupénak. Idén tavasszal pedig megérkezett a csúcskategóriás változat, ami a Ford Puma ST-line X Vignale nevet kapta. A sajtóbemutató után egy dögös kis feketét hoztunk el belőle tesztre. Bevallom, eddig nem igazán hoztak lázba a Fordok, de ebből a Pumából fájó szívvel szálltam ki. TIPP: Új Ford Puma: ez már nem az egykori kupé, de így is szeretjük!

A Ford Puma királynője a Vignale

Mivel a SUV-ok népszerűsége továbbra sem akar alábbhagyni, így várható volt, hogy a Ford is előrukkol egy újabb modellel a kisméretű városi szabadidőautó szegmensben. Így született meg az új Ford Puma még 2019-ben, amiből jelenleg mind komfort, mind biztonság terén a csúcskategóriás változat a tavasszal bemutatott ST-line X Vignale. A modell csak az európai piacra készül, a romániai Krajovában. Sokakat meglephet így a 21. században, hogy dízel változatban is gyártják, viszont a Ford határozottan állítja, hogy van rá igény. Sőt, már 7 fokozatú automata váltóval is hazavihetjük dízel meghajtással. Ez is érdekelhet: 5 dolog, amiért a SUV a tökéletes női autó!

A Ford Puma ST-line X Vignale egyik legszembetűnőbb extrája a fényes fekete hűtőrács, króm elemekkel

Akár az év női autója címet is elnyerhetné az új Ford Puma

Hogy mennyire női vagy nem női egy autó, arról sokszor lehet vitatkozni. Vannak azonban olyan modellek, amelyekről ha rögtön nem is, de pár év alatt eldől, hogy tipikus női autók. Véleményem szerint nem lesz ez másként a Ford Pumával sem, bár tudom, hogy a férfi kollégáknak is megdobogtatta a szívét. A teljesen megújult külső dizájnnal valahogy mégis inkább mintha a nőket célozná a márka. Az első lámpáknak és a hűtőrácsnak köszönhetően első pillantásra egy barátságos mesebeli békalány jut eszünkbe róla. Ha viszont oldalról és hátulról nézzük, akkor azonnal meglátni benne a dögös, sportos vonalat. Igazi női városi szabadidőautó! Tudják ezt a marketing osztályon is, nem véletlen, hogy a hivatalos fotókon is női sofőrökkel reklámozzák az új Pumát.

Ford Puma számokban: 4186 mm hosszú és 1537 mm magas

A megújult Puma 8 féle színváltozatban érhető el, mi egy Agate Black példányt csíptünk el tesztre. A Vignale csúcsváltozatban színre fújt lökhárítók, selyemfényű alumínium felső hűtőrács, ébenfekete légbeömlők, nagyobb hátsó légterelő, LED fényszórók és pofás 18 colos kerek járnak az autóhoz. Tudtad, hogy az autód színe a személyiségedet is kifejezi?: Színpszichológia: mutasd az autód, megmondom ki vagy!

Az orrész kissé megemelt, akárcsak a hátsó kerékmeghajtású kocsiknál, de természetesen itt erről nincs szó. A forma teljesen arányos, nem elnagyolt sem az első, sem a hátsó traktus. Abszolút látszik, hogy időtálló megoldást keresett a Ford és hosszú távra tervez a piacon az új Pumával.

A következő oldalon benézhetsz a Ford Puma belsejébe is.

Kidolgozott részletek, átgondolt dizájn belül is

Ahogy nyílik a Ford Puma Vignale ajtaja, egyértelműen látszik, hogy valóban a csúcsváltozattal van dolgunk. A Windsdor bőrülések elől nagyon kényelmesek és még masszázsfunkció is jár hozzájuk. A kézzel varrott, lapított, Manacor bőrborítású sportkormány jól illik a dizájnhoz. Olyan extrákkal is számolhatunk, mint a kulcs nélküli nyitás, a vezetéknélküli telefontöltés és a B&O hangrendszer. A 8 colos központi érintőképernyős kijelzőn könnyű eligazodni, a rendszert pedig másodpercek alatt összekapcsolhatjuk a telefonunkkal. Hátul ISOFIX pontokkal két gyerekülés könnyen beköthető. TIPP: Tudtad, hogy az autós gyerekülésnek is van lejárati dátuma?

Hátul kicsit szűkösebb a lábtér, de még éppen nem zavaró

A Ford egyik legnagyobb újítását a csomagtérben kell keresni, ami egyébként a KeyFree megoldásnak köszönhetően láblendítéssel is nyitható. Alapesetben 456 literes térrel kalkulálhatunk, melynek egyik extra eleme egy 80 literes plusz rekesz. Ez a süllyesztett tároló vízálló bevonatának köszönhetően egyszerűen tisztán tartható, mosható és az alsó dugónak köszönhetően az összegyűlt víz könnyen leengedhető. Mindennek az újításnak a pótkerék látta csak kárát, így az új Pumában defektjavító készletet találunk. Őszintén bevallom, én inkább örülnék egy teljes értékű pótkeréknek, mint a vizezhető MegaBoxnak. Gőzöm sincs, hogy mire használnám, de lehet, hogy hamar összebarátkoznánk.

A 80 literes rejtett rekeszt a Ford Puma csomagtér tálcája alatt találjuk

A Pumába került egy „intelligens kalaptartó” is, ami annyit tesz, hogy a csomagtérbe pakolt dolgok magasságának megfelelően állítható, mivel nincs hozzárögzítve a hátsó üléssorhoz. Ami egyébként 40:60 százalékban megosztva, vagy akár teljes szélességében is dönthető, így még nagyobb tér áll rendelkezésre a csomagszállításra. Ezzel azt hiszem ki is maxoltuk a csomagtartót. Ez is érdekelhet: Autók, amelyekbe majdnem a fél házat bepakolhatjuk

Az autón találunk még sötétített hátsó üvegeket is, amelyek a sportos jegyeket erősítik.  A prémium érzés tehát tényleg adott ezzel a felszereltséggel.

Nem spórolták ki az extrákat ebből a Pumából

Műszerfal a 3 küllős sport kormánykerékkel

A sok extra és a jól eltalált dizájn mellett amiért mégis igazán lehet szeretni az új Pumát, az a vezethetősége. Eszméletlenül jól reagál a kanyarokban, feszes, a kormányzása tűpontos.

Igényeinknek és az útviszonyoknak megfelelően öt féle vezetési mód – normál, ECO, sport, csúszós út és terep – közül választhatunk. Emellett már-már megszámlálhatatlan vezetéstámogató megoldás könnyíti és teszi élvezetessé a vezetést az ST-line X Vignale csomagban. Hogy csak a legfontosabbakat nézzük: adaptív sebességtartó automatika, holttérfigyelő-, keresztforgalom figyelő-, táblafelismerő rendszer, vészhelyzeti kormányzás – és hegymenet asszisztens, sávtartó automatika, tolatókamera. Na és hát a non plusz ultra kényelmeseknek, hogy le is parkol helyettünk. És hogy nekünk melyek a kedvenc asszisztenciáink? Mutatjuk: 5 vezetéstámogató asszisztens, amit nagyon szeretünk

Ami sima úton előny, az a kátyús, fekvőrendőrökkel teli kertvárosban kicsit hátrány. A feszességének köszönhetően az úthibákat még kis sebességnél is eléggé megérzi az autó. Ezt a „hibát” pedig még a négyéves lányom is rendszeresen szóvá tette a hátsó ülésen.

Biztonsági megoldásokban azonban szintén nincs hiány: elektronikus menetstabilizáló (ESP), gyalogosfelismerő, kipörgésgátló, keréknyomás figyelő és vészfékrásegítő rendszert is találunk az új Pumában. A sofőr védelme érdekében a vezetőoldalon térd- és mellkasvédő oldalsó légzsákok is kerültek az autóba a szokásos légzsákokon felül.

Lapozz, és megtudod, milyen motorral érhető el az új Puma.

Egyelőre csak benzin- vagy dízelmotort választhatunk

Az általunk kipróbált ST-Line X Vignale változat benzin és dízel hajtással is hazavihető. A 120 lóerős, 1,5 literes dízelmotoros változat hatfokozatú sebességváltót kapott. Ezzel a konstrukcióval egyértelműen a hosszabb távokon autózókat célozza a Ford. Átlagfogyasztása akár 4,5 literre is kijöhet százon.

A mi tesztautónkban egy 48 voltos EcoBoost Hybrid, 155 lóerős, 1 literes benzinmotor dolgozott, amivel a gyártó adatai alapján akár 5,6 liter/100 km-es fogyasztás is elérhető. Mi átlag 6,8 literes fogyasztást mértünk, mondjuk főként városban használtuk. 125 lóerős változat is elérhető a Ford Puma ST-line X Vignale felszereltséggel és a 6 fokozatú manuális váltó helyett akár 7 fokozatú automata váltót is választhatunk.

A hajtást külön felirat is hirdeti

A sok extráért azért zsebbe kell nyúlni

Mindent összevetve nagyon úgy tűnik, nem nyúlt mellé a Ford az új dizájnnal és a fejlesztésekkel, így még jó pár évig előkelő helyen lehet a SUV piacon a Ford Puma. Az ST-line X Vignale felszereltséggel pedig olyan plusz kényelmi és felszereltségi extrákat kínál a vásárlóknak a gyártó, amivel valóban prémium érzést közvetít tulajdonosa felé, hiába a belépő szintű SUV kategóriában járunk.

A cuki békaszemek ötvözése a sportos dizájnnal pedig nők ezreit varázsolhatja el, ahogy történt velünk is. Az általunk tesztelt csúcsfelszereltséggel 9,5-10,2 millió forint közötti áron vihető haza az új Ford Puma, attól függően, hogy milyen motort és váltót rendelünk hozzá. Aki beéri a békaszemmel és az új dizájnnal, valamint kevesebb extrával, az 1 literes 95 lóerős EcoBoost motorral, hatsebességes manuális váltóval már 6,5 millióért beállíthatja a garázsba a legújabb Ford Pumát.