Kezdőlap Autók E-Mobility Sarkvidéki hidegben teljesített a vadonatúj, tisztán elektromos Cupra Born

Sarkvidéki hidegben teljesített a vadonatúj, tisztán elektromos Cupra Born

Két év tesztelés után meglepő eredményt hozott a vadonatúj Cupra Born. A 100 százalékban elektromos autónak, úgy tűnik, még a csontig hatoló fájdalom sem képes megálljt parancsolni.

Teszt a legzordabb időben

Igazán szélsőséges környezetben, az Északi-sarktól csupán néhány kilométerre tesztelték a hamarosan megjelenő Cupra Born-t. A vakítóan fehér helyszínen, ahol a helyieknek is kétszáz szavuk van a hó kifejezésre, a hőmérséklet mínusz 30 fokon jár. Ebben a környezetben töltöttek két évet a Cupra mérnökei a legújabb elektromos autó társaságában. Ez az időszak pedig különösen fontos volt a fejlesztés végső szakaszában.

Két éve tesztelés várt a Cupra mérnökeire a legzordabb körülmények között

A Cupra csapata, a Föld leghidegebb részén több mint ezer tesztnek vetette alá az elektromos autót. A tartóssági teszt 30 ezer kilométer megtételét jelentette éjjel és nappal. A dinamikus futómű vezérlést és a lengéscsillapító különböző erősségű beállításait pedig egy befagyott tavon lévő pályán tesztelték. A cél annak biztosítása volt, hogy a 100 százalékban elektromos Cupra Born bármilyen körülmények között a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa.

Tankolni is igazi kihívás volt a mínusz 30 fokban

A Cupra Born tökéletes eredménye minden terepen

A Cupra Born tesztje olyan pályán történt, ahol váltakoztak a jeges és aszfaltos felületek. Ezáltal kitűnően tudták tesztelni az eltérő tapadási körülményeket. Az érzékelők mind a négy keréken elemezték az egyes tereptípusokat, hogy a mérnökök megtalálják a legstabilabb fékezést biztosító egyensúlyt. Mivel a gépkocsi teljesen elektromos, a CUPRA Born klímaberendezésének hatása is azonnal érezhető. Az autó még mínusz 30 fokos hidegben is a legelső másodperctől biztosította a maximális fűtési teljesítményt. Annak ellenére, hogy csaknem 4.000 km-re voltak a martorelli műszaki központtól, a mérnökök a legmodernebb technológiát, például 3D nyomtatókat használtak a légkondicionáló rendszer fejlesztésére.

A csúszó, jeges körülmények között kitűnő tapadási eredményeket produkált az autó

A CUPRA első, 100 százalékban elektromos autója sikeresen teljesítette a több, mint ezer extrém teszt programot. Technológiája, teljesítménye, dinamizmusa, a fékezés pontossága és a kényelem érzete a legzordabb éghajlati viszonyok között is megállta a helyét. Mi már nagyon várjuk, hogy május elején a hazai szalonokban is elérhetővé váljon az egyik legzordabb körülményt is legyőző jármű.

További extrém teszteket olvasnál? Akkor van számodra pár ajánlatunk: