Kezdőlap Style&Trend Program A budapesti bevásárlóutcák közösen üzenik: #Várunkvissza

A budapesti bevásárlóutcák közösen üzenik: #Várunkvissza

A budapesti bevesárlóutcák nagyban függnek a külföldi turistáktól, akik idén a járvány miatt szinte egyáltalán nem jöttek. (Fotó: ingatlanhirek.hu)

Idén is közösen gyűjtötte össze az általuk kínált termékeket és szolgáltatásokat Budapest öt bevásárlóutcája: a kezdeményezés a vírushelyzetre reagálva ezúttal #Várunkvissza – Együtt a helyi vállalkozókért néven hirdeti az összefogást az adventi időszakban. Az összefogáshoz csatlakozott a Falk Art&Antique Street (Falk Miksa utca), a Bartók Béla Boulevard (Bartók Béla út), a Fashion Street (Deák Ferenc utca), a KultUnio (a 6. és 7. kerület multikulturális negyede) és a Ráday Soho (Ráday utca).

Az öt bevásárlóutcában a járványhelyzet idején is több mint 100 üzlet tart nyitva a legkülönbözőbb formában. Az éttermek, kávézók nagyrészt elvitelre vagy házhozszállítással kínálják finomságaikat, a Falk Art&Antique Street üzleteinek többsége azonban látogatható az adventi időszakban is. Az aukciósházak a szokásos karácsonyi árveréssel készülnek, ám az árverések ezúttal online zajlanak.

A budapesti bevásárlóutcák fényeiről idén sem kell lemondanunk

A Bartók Béla Boulevard vendéglátóhelyeinek mindegyike átállt a kiszállításos vagy utcáról átvehető üzemmódra. A többi szolgáltató és galéria korlátozott látogatószámmal működteti tevékenységét. Ugyanitt, a Bartókon a bezárt üzletek portáljai, lehetőséget adnak az iparművészek számára a bemutatkozásra.

A Bartók Béla út is díszkivilágítást kapott. (Fotó: bartokbelaut.hu)
A tömegek igen, de az ünnepi kivilágítás idén sem maradhat el a Fasion Street felett. (Fotó: FashionStreetOnline.hu)

A Fashion Streeten az üzletek mellett a karácsonyi fények adják meg az ünnepi hangulatot a bevásárláshoz. A KultUnio egyik Liszt Ferenc téri egysége pedig az átvételre rendelt ételeket akár az autóhoz is kiviszi. Elvitelre és kiszállításra a Ráday utca gasztronómiai kínálatból is lehet választani, míg a Király utcai K11 Művészeti és Kulturális központ online programokkal várja az érdeklődőket.

A #Várunkvissza kommunikációs kampány főszervezője, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által létrehozott Bevásárlóutca Menedzsment (BUM) célja, hogy a budapesti bevásárló- és tematikus utcákban működő vállalkozásokat támogassa. Karácsonyig a www.bevasarloutca.hu oldal naprakész információt kínál arról, melyik vállalkozás milyen szolgáltatásokat nyújt még ebben a nehéz helyzetben is.

Hae tetszenek a karácsonyi fénybe öltözött bevásárolóutcák, akkor imádni fogod azt a cikkünket, amelyben bemutattuk, miként borult fényárba az egész ország. Emellett a szokásos adventi fénybuszokról, fénytrolikról és fényvillamosokról is írtunk, mint ahogy a budapesti környezettudatos díszkivilágításról is.

Forrás: MTI