Kezdőlap Autók Hírek Több mint két millió eladott új autóval elképesztő évet zárt a BMW...

Több mint két millió eladott új autóval elképesztő évet zárt a BMW Group

A BMW Group a koronavírus-járvány hatásaival sújtott évben is meg tudta őrizni globális vezető pozícióját: több mint 2,3 millió értékesített új BMW, MINI és Rolls-Royce modellel, tizenhétéves sikersorozatát folytatva, 2020-ban is a világ vezető prémiumautó-gyártója lett. A legnagyobb értékesítési volumen növekedést a plug-in hibrid modelljei érték el: világszerte 38,9%-os, míg hazánkban 32%-os volt a bővülés. A BMW Group Magyarország Évindító sajtótájékoztatójának összefoglalója.

Világszinten tarolt a plug-in hibrid

2020-ban a legnagyobb sikert a BMW Group a plug-in hibrid és elektromos autók szegmensében könyvelhette el. Éves szinten globálisan 191.646 konnektorról tölthető autót értékesített, mely 31,8%-os bővülést jelent a megelőző évhez képest. Ezáltal sikerült túlteljesítenie a szigorú 2020-as európai uniós károsanyag-kibocsátási normákat, így a vállalat flottakibocsátási értéke 100 g/km alatt maradt.

BMW 7-es limuzin

A két éve tartó luxus-szegmens bővülés tovább folytatódott: a tavaly értékesített 115.420 modellel, már 70%-os a BMW 7-es, 8-as és X7-es sorozatok térnyerése 2018-hoz képest” – mondta el Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat Évindító sajtótájékoztatóján. A nagyobb teljesítményű, még stílusosabb és még több vezetési élményt nyújtó BMW M GmbH modelljei közel 50 éves fennállásuk legjobb eredményét hozták: 144.218 autót szállítottak ki ügyfeleknek, ami 6%-os fejlődést jelent.

A MINI és a Rolls-Royce is jó évet zárt

A MINI márka értékesítése némileg csökkent tavaly a 2019-es évhez képest, de az új MINI Cooper SE-ből 17.580 autót adtak át ügyfeleknek, míg a márka John Cooper Works szériája 20.565 darabbal, 20,8%-os javulást mutatott a megelőző évhez képest.

A MINI Cooper John Works GP szériája az egyik legsikeresebb.
A 2021-es Rolls-Royce Ghost. (Fotó: Rolls-Royce)

A Rolls-Royce 3756 autót szállított ki ügyfeleinek, mely nagy részben a tavalyi évben csak nagyon korlátozottan elérhető Ghost modellnek volt köszönhető. Ugyanakkor az év végén bemutatott új Ghost modell (amelyből Kris Jenner garázsában is landolt egy darab) már most jelentős rendelésállományt tudhat maga mögött.

A következő oldalon megtudhatod, hogyan alakultak a BMW Group magyarországi eladásai.

A BMW Group Magyarország Évindító: jó eredményekkel zárt hazánk 2020-ban

„A magyarországi eladások megközelítették a 2019-es eredményeket. A BMW márka mindössze 5%-kal maradt el az előző évtől, miközben a BMW Group (BMW és MINI) értékesítése a prémium szegmens 33,3%-át uralta. Ez különösen jó eredmény annak tükrében, hogy a magyar összpiac közel 19%-kal, míg a prémium szegmens 8%-kal esett vissza, tehát a BMW Group még növelni is tudta piaci részesedését” – folytatta a vállalat ügyvezető igazgatója az Évindító sajtótájékoztatón.

A BMW Group Magyarország Évindító online sajtótájékoztatóját élőben az Eiffel Műhelyházból közvetítették. Az Opera legújabb egysége fantasztikus tereivel adott otthont az eseménynek, ahol a BMW M440i Coupé, a MINI Countryman és a BMW R18 Classic motorkerékpárt állították ki. Az Opera és a BMW Group Magyarország kulturális partnersége immár hat éve tart.

Tavaly a BMW legnépszerűbb modellje Magyarországon a 3-as sorozat volt 543 eladott darabbal, melyet az X5 (482 db), az X3 (344 db), az 5-ös sorozat (334 db), a 2-es sorozat (330 db) és az X6-os (286 db) követett. A BMW 3-as modellje a prémium középkategória messze legsikeresebbje volt 2020-ban. Évek óta tapasztalható, hogy a BMW X modellekegyre nagyobb részt képviselnek a márka értékesítésében. Tavaly 1709 darabra, 4 százalékos növekedést mutatva bővült a bajor SAV és SAC modellek térnyerése, így a BMW márka összértékesítésének már 48%-át teszik ki. Különösen sikeresek voltak az X6 és X7 modellek.

A BMW 3-as sorozata töretlen népszerűségnek örvend Magyarországon.

A BMW M és M Performance modelljei Magyarországon is kiválóan szerepeltek: a január-november időszakban 45%-kal, 533 darabra nőttek az eladások. A hamarosan érkező új BMW M3 és M4 páros további sikereket hozhat a legsportosabb BMW-knek. A BMW luxusszegmensben való értékesítés bővülése szintén nagyon látványos volt. A BMW 7-es, 8-as és X7-es sorozataiból 249 darabot szállítottak ki tavaly, 26%-kal többet, mint 2019-ben.

A vállalat plug-in hibrid modelljeinek értékesítése egyre nagyobb teret nyert Magyarországon is. Teljes összhangban a nemzetközi piacokkal, így 32%-kal több, azaz 545 db plug-in hibrid BMW és MINI modell került kiszállításra tavaly. A legnépszerűbbek a BMW X5 45e (122 db), a 330e (120 db) és az 530e (99 db) modellek voltak. A plug-in hibridek a magyarországi BMW Group értékesítés 14%-át tették ki 2020-ban.

Elektromos fronton is erős

Az immár hétéves BMW i3-as tavaly is a legnépszerűbb prémium kategóriás modell volt 187 darabbal a hazai elektromos autó piacon. Az újdonságként érkező MINI Cooper SE elektromos autóból is 75 db került ügyfelekhez. Ezzel az eredménnyel a BMW Group a magyarországi elektromos autópiac 8%-át tudhatta magáénak.

MINI-ből tavaly 366 darab kelt el, de a Cooper SE és Cooper S E Countryman ALL4 konnektorról tölthető modellek kiváltképp sikeresek voltak (110 db) és a MINI értékesítés 30 %-át adták.

A következő oldalon mutatjuk, milyen új BMW modellek várhatók 2021-ben.

Új 2021-es BMW modellek: erős a felhozatal

A 2021-es évet a BMW az iX3 bemutatásával kezdi, a modell a következő hetekben megérkezik Magyarországra is. Ez a vállalat első modellje, mellyel teljesül a „Power of Choice” azaz a választás szabadsága ígéret. Eszerint az ügyfelek egyazon kategórián belül választhatnak benzines, dízel, plug-in hibrid vagy teljesen elektromos modellt is. A tavasz elején pedig érkezik a várva várt BMW M3/M4 páros, lenyűgöző, egyedi dizájnnal, alapból 480 lóerős teljesítménnyel, mely Competition kivitelben 510 lóerőt tud.

Az új BMW modellek egyike 2021-ben az iX lesz.

Az év talán legnagyobb újdonsága a 2021 legvégén érkező vadonatúj BMW iX elektromos modell, mely újraértelmezi az SAV szegmenst előremutató formatervvel, technológiával, anyaghasználattal és konnektivitási funkciókkal (és persze az új digitális kulccsal). Az autó 600 km megtételére lesz képes egy töltéssel és fontos szerepet játszik a BMW Group azon törekvésében, mely szerint 2023-ra már 25 darab konnektorról tölthető modellt fog kínálni a vállalat.

A BMW Concept i4 az első tisztán elektromos meghajtású BMW Gran Coupé.

Végül, de nem utolsósorban szintén 2021-ben hull le a lepel a BMW i4-ről, mely több mint 500 lóerős teljesítménnyel, 600 km-es hatótávval és megkapó dizájnnal egészíti ki a BMW 4-es modellpalettáját.

Az elmúlt évben az általunk tesztelt BMW és MINI modellekről készült cikkeinket itt találod:

Forrás/Fotók: BMW Group Magyarország PressClub