A Mercedes-Benz SL innovációs történelme

mercedes_benz_r107_flickr_
1971-ben jelent meg a az R 107-es kódnéven futó modell (foto: flickr.com/georg sander)

A Mercedes-Benz 300 SL későbbi történelme számos további mérföldkőben bővelkedett. 1963-ban megérkezett a Pagoda. A sikerszériát az R 107-es kódnéven futó harmadik generáció követte, amely 1971-ben mutatkozott be. A V8-as motorral is elérhető típus 18 évig futott a gyártósoron, és a kupé verzióval együtt összesen közel 300 ezer példányban került forgalomba.

1989-ben újabb csúcstechnikával folytatódott a modellsorozat gyártása. Az R 129-es sorozat mérföldkőnek számított a biztonság terén: a bukókeret 0,3 másodperc alatt aktiválódott. Az R 129-et követte a 7,3 literes V12-es motorral szerelt SL 73 AMG. 525 lóerős teljesítménye olyan mérföldkő volt, amelyre manapság is felkapják a fejüket.

Az ügyfelek álma valóra válik

Az R 230-as széria igyekezett felvenni a versenyt elődjeivel, és sikerült is neki valóra váltani az ügyfelek álmát. A mindössze 16 másodperc alatt nyitható keménytető ugyanis egyesítette a kupé és a kabrió műfajt. Az ötödik generációs Mercedes-Benz SL modellek közül pedig kiemelkedett az SL 65 AMG Black Series, amely 670 lóerős teljesítményével új dimenziókban mozgott.

SL 65 Mercedes Black series
Az ötödik generációs modell már 670 lóerős teljesítményre képes (foto: flickr.com/Alexandre_Prévot)

A 2012-ben bemutatkozó R 231-es típus az első nagyszériás sorozatgyártású autó volt, teljesen alumínium karosszériával. A 140 kilogrammos súlycsökkentése révén a torziós merevség 20 százalékot javult. A sikerszéria az idei évben is folytatódik: hamarosan a nagyközönség is megismerheti az új, R 232-es SL modellt.

További szuperautókról szóló cikket is olvasnál? Olvasd el korábbi írásunkat: Gondoltad volna, hogy ezeket a szuperautókat közúti használatra tervezték?

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2