Biztonság és kényelem: a Volkswagen Arteon ebben is jól teljesít

volkswagen arteon belső kormány
Az alumínium díszítőelemek emelik a belső tér elegáns hangulatát

Az új Arteon egyik kiemelt célcsoportja az üzleti élet képviselői. Ezért fontos, hogy az autó vezetési asszisztenciái egy hosszú munkanap után képesek legyenek megóvni a fáradt vezetőt egy-egy esetleges koccantástól, balesettől. Ezt segíti többek között a Travel Assist rendszer, amely részleges önvezetést tesz lehetővé 210 km/óráig. A Travel Assist részeként az adaptív távolságtartó automatika tartja a beállított maximális sebességet, és a követési távolságot. Ez nagyon kényelmes tud lenni, lehet közben kicsit relaxálni – persze csak úgy, hogy bármikor közbe tudjunk avatkozni. Sőt, ha ezt az adaptív távolságtartót összekapcsoljuk a navigációval, akkor a rendszer – az útvonal adatainak megfelelően – beállítja a sebességet a kanyarban, lekanyarodás előtt a kereszteződésben és a körforgalomban. Szokatlan, hogy nem mi irányítjuk ilyenkor az autót, de a jóhoz és kényelmeshez gyorsan hozzá lehet szokni. Ez is érdekelhet: Ilyen nincs! A hátsó ülésen mobilozott, miután önvezetésre állította a Teslát

Városban emellett mindig jól jöhet a gyalogosfelismerő és vészfékező rendszer, a több kamerás környezetfigyelő rendszer, valamint a parkolást segítő asszisztenciák. Természetesen ezek is kérhetők a Volkswagen Arteon legújabb modelljeibe.

A technikai biztonság mellett természetesen fizikai védelem is jár az Arteon utasainak: vezető- és utasoldali légzsák, térd- és fejlégzsák, oldallégzsákok gondoskodnak a teljeskörű védelemről.

új arteon r-line 2021
Gyöngyház fehér, piros vagy kék metál színben valószínűleg még ütősebb lenne az új Arteon

Így éreztem magam az Arteonban

A nálunk járt Volkswagen Arteon fogyasztásával elégedettek voltunk, a teszthét végére 6,1 literes értéket hoztunk össze. Ebben volt városi és országúti közlekedés, az autópálya most kimaradt. A légkondit max erőn működtettük, mivel a legforróbb nyári napokon teszteltük az autót, valószínűleg ez kicsit dobott a fogyasztáson.

Az ülések elől kényelmesek, jól tartották a derekamat, a combomat, a kormány fogása is rendben volt. Kicsit talán nagynak éreztem a kormányt, de el kell fogadnom, hogy egyelőre nem lehet kisebbet választani egyetlen autóhoz sem. Pedig milyen jó lenne, hogy ahogy a kerékből is létezik többféle méret, úgy kormányból is lenne méretválaszték. TIPP: 2022-től már női bábukkal is végeznek autós törésteszteket

volkswagen arteon bauer zsuzsa teszt

És ha már méretekről van szó, akkor megemlíteném, hogy a 190 centis fiam is ült az autóban. Elől kényelmesen elfért, hátul viszont nem igazán érezte jól magát, a lefelé ívelő tetővonal miatt a feje hozzáért a tetőhöz. A lábtér elég volt neki, bár ha két 190 cm feletti ember ül egymás mögött, akkor nem biztos, hogy a hátul utazó is komfortosan érzi magát.

Mindent összevetve, és a sötét színeket leszámítva, jó volt vezetni a Volkswagen Arteon R-Line-t. Megragadott a sportos és elegáns vonalvezetése, egyedi dizájnja. Szerettem a vezetést segítő asszisztenciáit, jól szólt a zene, biztonságban éreztem magam benne. Bár nagybevásárlásra nem mentem vele, így nem tudtam letesztelni, hogy belefér-e egy négyfős család (kamasz fiúkkal) egyheti ételmennyisége az 536 literes csomagtérbe. Valószínűleg, igen.

volkswagen arteon új hátsó fényszóró
A LED-es hátsó lámpák 3D hatást teremtenek, valamint fékezéskor váltanak a helyzetjelző és a féklámpa között
arteon oldalsó visszapillantó tükör
Az oldalsó visszapillantó tükörbe került a helyzetjelző
komfort autóülés gombok
Elektromosan állítható komfort ülések járnak az Arteonhoz
arteon r-line új modell 2021
Elegáns autóhoz elegáns ruha passzol?

Mennyibe kerül?

Az új Volkswagen Arteon R-Line felszereltséggel 14 875 000 forinttól indul – ez a 2.0 benzines, 190 lóerős, 7 fokozatú DSG váltós verziót jelenti. R-Line esetében a csúcskategória a plug-in hibrid változat, amelynél 17 401 000 forint a kezdőár. A kettő között háromféle dízel verziót kínál a márka (mindegyiket 2.0-ás motorral és 7 fokozató DSG váltóval): a 150 és 200 lóerős elsőkerék-, valamint a szintén 200 lóerős összkerékmeghajtású modellt. Ezek indulóára 15-16 millió között mozog. Jó hír viszont, hogy 1,2 millió forint kedvezmény jár mindegyik modellre, ha kiválasztjuk ezt az ingyenes opciót.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3