Kezdőlap Autók Kipróbáltuk 5 dolog, amiért szerethető az új Renault Arkana E-TECH, a márka hibrid...

5 dolog, amiért szerethető az új Renault Arkana E-TECH, a márka hibrid SUV-kupéja

Végre megérkezett az új Arkana, a Renault első hibrid városi terepjárója. A Renault-tól eddig szokatlan formavilágot szállító SUV-kupé megjelenést eddig az olyan német prémiumkategóriás modellektől szoktuk meg, mint például a BMW X4 vagy a Mercedes-Benz GLC Coupé. A különbség csupán annyi, hogy az új Renault Arkana ezt az exkluzív hibrid SUV-feelinget sokkal elérhetőbb áron kínálja. Egy rövid menetpróbára nemrég elvittük az E-TECH-kel felszerelt új hibrid Arkanát, mutatjuk, hogy melyek a legvonzóbb tulajdonságai. Tipp: Renault Clio, Megane, Captur: már hibridként is elérhetők, kipróbáltuk őket

1. Egyedi SUV-dizájn

A francia gyártó teljesen új oldalról közelítette meg a SUV-koncepciót: a Renault újdonsága ugyanis egy egyedi és új dizájnt testesít meg. Jellemző stílusjegyei közé tartoznak a kecses vonalak, az elegáns forma, de ugyanilyen hangsúlyos az autó sportos szilárdsága is, ami a felsőkategóriás R.S. Line-ban mutatkozik meg leginkább. Ez is érdekelhet: Renault Megane R.S. – a báránybőrbe bújt farkas

Kiemelkedő hasmagasságával (200 mm), megemelt és izmos övvonalával, széles vállával az új Renault Arkana tökéletesen illeszkedik a terepjárók világába. Ahogy azt fentebb említettük, a modell a sportos elegancia kettőse. Első és hátsó kerékívei, hangsúlyos hűtőrácsa és a nagyra nőtt Renault-embléma fokozzák a robosztus SUV-megjelenést. Ezt azonban kellően ellensúlyozzák a kupé-stílus jellemzői, mint a süllyedő tető- és ablakvonalak.

Az új Renault Arkana lehengerlő formatervezése annak profiljában mutatkozik meg igazán. A nagy, 690 mm átmérőjű kerekekre ültetett autó hossza 4568 mm, magassága 1571 mm, tengelytávja pedig 2720 mm. Az ablakokat kiemelő krómozott vonalak vagy az első lökhárító króm burkolata mind az autó különleges testalkatára hívják fel a figyelmünket.

2. E-TECH Hybrid egyenesen az F1-ből

Az új Renault Arkana a maga szegmensében egyedülálló multi-hibrid palettával érkezik: az E-TECH Hybrid 140 LE motorral és a TCe 140 & TCe 160 motorokkal, 12 V-os mikrohibrid rendszerrel. Ezek közül egyértelműen az E-TECH Hybrid verzió a legérdekesebb.

Az E-TECH Hybrid megoldás egy belsőégésű motorból, két elektromos motorból és egy akkumulátorból áll. A Formula-1 világából származó, öntöltő hibrid motor egyszerre gazdaságos, dinamikus és rendkívül hatékony.

Az E-TECH modellek elektromos technológiája miatt az új Renault Arkana könnyebben gyorsul, a vezetési idő akár 80 százalékában teljesen elektromos közlekedést eredményez. A belsőégésű járművekhez képest akár 40 százalékkal alacsonyabb fogyasztás érhető el városi közlekedés során. Az E-TECH motor regeneratív fékezési technológiájának köszönhetően a fékezés és a lassítás során felszabadult energia miatt tovább élvezhető a hibrid autó előnye, és persze a kevesebb tankolás. Ez is érdekelhet: Renault Clio, Megane, Captur: már hibridként is elérhetők, kipróbáltuk őket

A következő oldalon megismerheted az új Renault Arkana hibridet belülről is. Lapozz!

3. Sportosan elegáns és tágas belső

A kényelem és ergonómia érdekében a vezetői és az anyós ülések megemelt pozíciókat kaptak. A hátsó ülésen utazók élvezhetik a (kivehető) széles középső kartámaszt és az állítható szellőzőnyílásokat a középkonzol hátsó paneljén. Sőt, az Arkanával a hátsó ülésen utazók különösen tágas teret kaptak. A világosabb utastér érdekében az új Renault Arkana egyes változatai napfénytetővel is felszerelhetők.

Ami a csomagtartót illeti, 513 literes (E-TECH Hybrid verzió esetében 480 literes) űrtartalommal bőséges befogadóképességet kínál. Állítható magasságú padlóját alacsony helyzetbe lehet állítani, hogy maximalizáljuk a befogadóképességet; magas pozícióba pedig, hogy megkönnyítsük nehéz tárgyak rakodását. Ezzel a csomagtér állítással maximálisan kihasználható az autó kapacitása, hiszen az 1/3 vagy 2/3 arányban dönthető hátsó üléstámlák ledöntésével hosszú síkpadlót kapunk.

4. Új Renault Arkana: a legmodernebb felszereltség

Csúcstechnológia kívül-belül! A műszerfalon két képernyő található: a 10,2 hüvelykes színes műszerfal és a 9,3 hüvelykes központi érintőképernyő. A csatlakozási funkciók közé tartozik az Apple CarPlay és az Android Auto kompatibilitás, az okostelefonok vezeték nélküli töltése és négy USB csatlakozó (kettő elöl és kettő hátul). A tökéletes hangzásért a 9 hangszóróegységből álló Bose hangrendszer felel. Ami a vezetést illeti, a MULTI-SENSE rendszer a személyre szabott vezetésre 4 vezetési mód választást és 8 színben hangulatvilágítást kínál.

Az új Renault Arkana tizenöt innovatív vezetéstámogató rendszerrel van felszerelve. A szériafelszereltség részét képezik az alábbiak:

  • RENAULT PARK félautomata parkolóasszisztens, amely lehetővé teszi az automatikus parkolási manővereket.
  • Sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó rendszer, amely szükség esetén automatikusan kiigazítja az útvonalat.
  • Aktív vészfékasszisztens gyalogos- és kerékpáros érzékelővel, amely alacsony sebesség mellett képes érzékelni a gyalogosokat és a kerékpárosokat is. Ha a radar ütközés veszélyét észleli, és úgy tűnik, hogy Ön nem reagál, az asszisztens közbelép és aktiválja a fékezést.
  • Követési távolságra figyelmeztető rendszer.
  • Tempomat sebességszabályozó és -korlátozó funkcióval.

5. Széles választék elérhető áron

Az új Renault Arkana három verzióban került piacra, ezek a Zen, az Intens és az R.S. Line, a listaárak 9 299 000 és 11 799 000 Ft között mozognak. Ugyanakkor az új Renault Arkana legnagyobb erőssége a fent említett 145 lóerős E-TECH öntöltő hibrid motoros verzió, amely nem csak kellemesebb és dinamikusabb vezetést eredményez, de takarékosabb is, mint a mikro-hibrid változatok. Mindez 600 ezer forintos felárárat jelent mindhárom verzió esetében, ami hosszú távon kifizetődő beruházásnak tűnik.

Ne maradj le a legújabb autós hírekről, olvasd el őket nálunk: