Az új Mercedes-AMG SL egy ikon új kiadása, amely klasszikus vászontetővel és sportos karakterrel tér vissza a gyökerekhez. 70 éves történetében először lesz elérhető az SL összkerékhajtással. A luxusban bővelkedő 2+2 üléses modell sportos profilját további csúcstechnikás megoldások erősítik. A dizájnért pedig teljesen odavagyunk, de beszéljenek a képek! Tipp: Nagyágyú világsztár lett az új, 850 lóerős Mercedes-AMG arca
Közel 70 évvel ezelőtt egy stuttgarti sportautóból azonnal legenda lett. A Mercedes-Benz márka potenciálját a motorsportból a közutakra érkező SL még tovább bővítette. Nem sokkal 1952-es premierjét követően a 300 SL (avagy a W 194) azonnal sikert sikerre halmozott a versenypályákon: többek között győzedelmeskedett Le Mans-ban és a Nürburgringen. Sőt, szinte mindenhol, ahol rajthoz állt, így az SL gyorsan legendává vált.
A versenyautó sikereit 1954-ben követte a sorozatgyártású változat (W 198), amelyet ikonikus ajtajai miatt sirályszárnyasnak is hívnak. Az évszázad sportautója címet is bezsebelő modellt olyan ikonok követték, mint a W 113-as „Pagoda” vagy az örökzöld R 107-es, amelyet 18 éven át gyártottak. Az R 129 pedig különleges alakjával vívja ki az elismerést mind a mai napig. Az SL rövidítés (super leicht) mind a mai napig egy igazi ikont ír körül.
Kétféle motorral kérhető az új Mercedes-AMG SL
A történet most új mérföldkőhöz érkezett: az új Mercedes-AMG SL az eredeti SL sportosságát exkluzív luxussal és kimagasló technológiai megoldásokkal ötvözi. Mindez a 4.0 literes, biturbó V8-as AMG motorral együtt ígér kimagasló vezetési élményt. Ahogy az a Performance Luxury modellekre jellemző, az affalterbachi Mercedes-AMG a vadonatúj SL-t is teljesen függetlenül fejlesztette. A piacbevezetés kétféle, AMG V8-as motorral szerelt modellváltozattal kezdődik. Ezt is ajánljuk: Mercedes EQA 250: teszteltük a belépőszintű e-Mercit
Kattints és mutatjuk a külső és belső formaterv extráit, a galériában pedig az új Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ lenyűgöző fotóit!
Külső formaterv: kiegyensúlyozott arányok, sportos gének
A motorháztető két erőteljes domborítását (powerdome) az első SL tiszteletére alakította így a Mercedes. A hosszú tengelytáv meghatározza az új Mercedes-AMG SL kiegyensúlyozott arányát, amelyet az erősen döntött szélvédő és a széles hátsó hangsúlyoz ki még jobban. Az AMG-specifikus hűtőrács 14 függőleges lamellával tiszteleg az 1952-es 300 SL versenyautó előtt. Az éles körvonalakkal rendelkező DIGITAL LIGHT LED fényszórókhoz különösen vékony hátsó LED fényszóró társul.
Belső formaterv: nagyteljesítményű luxus „hiperanalóg” műszerfallal
Az új Mercedes-AMG SL az első 300 SL Roadster szellemiségét idézi meg mai, modern eszközökkel. Kifinomult anyagok és aprólékos megmunkálás jellemzi a belső teret. Az új 2+2 személyes üléskoncepció fokozott helykínálatot és funkcionalitást biztosít. Ezt se hagyd ki: Kormány helyett joystick? A Mercedes 1996-ban még így képzelte el a jövőt
Az új modell belső kialakítása az analóg világ geometriáját egyesíti a digitális kor megoldásaival. Az így létrejövő „hiperanalóg” műszerfal teljesen digitális műszercsoportot, valamint alapfelszereltségként MBUX telematika rendszert kínál. Utóbbi különböző üzemmódokkal és stílusokkal szabható személyre és könnyű kezelhetőséget ígér.
A modell integrált fejtámlával rendelkező AMG sportüléseket kapott. Opcionálisan AMG Performance ülések is elérhetők, amelyek különböző stílusú belső kárpitozással és díszítőelemmel szabhatók személyre.
Karosszéria: új roadster kompozit alumínium struktúrával
Az SL új generációja egy vadonatúj 2+2 üléses platformon alapul, amelyet a Mercedes-AMG fejlesztett. A felhasznált anyagok között megtaláljuk az alumíniumot, magnéziumot, különböző kompozitokat és az acélt is, amelyből például a szélvédőkeret készült. A karosszéria pedig mindössze 270 kilót nyom, amely az alacsony súlyponttal együtt kiváló menetdinamikát biztosít. Az új megoldás egyetlen alkatrésze sem egyezik a korábbi SL generációval vagy például az AMG GT Roadsterrel – a mérnökök egy teljes egészében új modellt hoztak létre. Tipp: A Mercedes EQE figyelmeztet, ha elkalandozik a tekinteted
A következő oldalon megnézheted, milyen lett az új Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+, de a szériáról is elárulunk még pár újdonságot.
Kétrészes airpanel légterelő rendszer
Az aerodinamikai fejlesztések egyik csúcspontja a két részből álló AIRPANEL aktív légterelő rendszer, amelynek egyik része az első lökhárító alsó légbeömlője mögött található. A másik rész a felső légbeömlőt fedi. Alaphelyzetben a rendszer lamellái zártak. A megfelelő hűtés érdekében a két rendszer képes azonban egymástól függetlenül nyitni.
Ezt a sokoldalúságot szemlélteti a karosszériába láthatatlanul beleolvadó hátsó légterelő, amely a vezetési helyzet függvényében változtatja a helyzetét. 80 km/h-s sebességtől automatikusan kiemelkedik, és ötféle állásban optimalizálja a menetstabilitást, vagy csökkenti a légellenállást. A motor előtt, a karosszéria alsó részén elhelyezkedő opcionális, mindössze körülbelül két kilogrammos szénszálas légterelő-elem szintén a menetdinamika fokozását szolgálja. Ezt is ajánljuk: Ha létezik tökéletes Batmobil, akkor az a Vision Mercedes-Maybach 6
Klasszikus vászontetővel hódít az új Mercedes-AMG SL
Az új SL sportosabb megjelenését erősíti a vászontető. A megoldás alacsonyabb súlypontot és 21 kilóval kisebb tömeget biztosít, mint a keménytetős megoldás. A Z-alakban összecsukódó vászontető háromrészes kialakítása akusztikus zajcsillapító réteget is tartalmaz. A nyitás vagy a zárás körülbelül 15 másodpercet vesz igénybe és akár 60 km/h-s sebességig menet közben is történhet.
Motor, váltó és összkerékhajtás: minden eddiginél nagyobb választék
A piacbevezetéskor az új SL az AMG 4.0 literes, V8-as biturbó motorjának két teljesítményszintjével lesz elérhető. Az erőforrások az SL 63 4MATIC+ csúcsmodellben 585, az SL 55 4MATIC+ lemezei alatt pedig 476 lóerő leadására képesek. A 3,6 és 3,9 másodperces 0-100-as gyorsulási adatok is magukért beszélnek. Az erősebb SL változat végsebessége 315 km/h, az SL 55 4MATIC+ pedig legfeljebb 295 km/h-val száguldhat. A későbbiekben az SL elérhető lesz nagyteljesítményű hibrid hajtással is.
Az AMG SPEEDSHIFT MCT 9G automata váltó különösen emocionális és gyors váltásokat biztosít. A hidrodinamikus nyomatékváltót egy nedves kuplunggal helyettesítették, ami alacsonyabb tömeget, kisebb ellenállást és gyorsabb gázreakciókat kínál. Tipp: Kipróbáltuk és imádtuk a Mercedes legújabb modelljeit
Kattints és tudd meg, milyen sokoldalúan alakíthatod saját egyéniségedhez az új Mercedes-AMG SL modelleket.
Szériafelszereltség a hátsótengely kormányzás
Történetében először az SL aktív hátsótengely kormányzással rendelkezik, méghozzá szériában. 100 km/h-s sebesség alatt a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban mozognak, rövidítve a fordulókört és fokozva a manőverezhetőséget, 100 km/h-s sebesség felett pedig a megegyező irányba forduló kerekek nagyobb tapadást biztosítanak.
Az AMG DYNAMIC SELECT üzemmódválasztó hatféle üzemmóddal kínál tökéletes személyre szabhatóságot. A rendszer különlegessége a teljesen igény szerint beállítható „Individual” mód mellett a RACE üzem, amely versenypályás vezetéshez szükséges radikálisan sportos beállításokat tesz elérhetővé. Ezt se hagyd ki: 69. születésnapját ünnepli a versenyautók sztárja, a Mercedes-Benz SL
Minden porcikájában személyre szabható az új Mercedes-AMG SL
A felszereltségi lista a legkülönfélébb ügyfélkívánságoknak való megfelelést is lehetővé teszi a sportosan dinamikus konfigurációktól kezdve az exkluzív luxus megteremtéséig. A tizenkét árnyalatból álló színválasztékban kettő kimondottan az SL számára készült: a Hyper kék, valamint a MANUFAKTUR Monza magno szürke. A személyre szabási lehetőségeket háromféle tetőszín és számos keréktárcsa változat fokozza, egészen 21 colos méretig.
Menetdinamikai kiválósága mellett a vadonatúj SL a biztonsági rendszerek tekintetében is sokat nyújt. Az új generációs Mercedes-Benz S- és C-osztályból érkező asszisztens rendszerek minden eddiginél szélesebb körű funkciókkal segítik a balesetmentes közlekedést, az új vezetőtájékoztató rendszerek pedig gyorsabban tájékoztatják a vezetőt a veszélyhelyzetről.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: