Ahogy a Ferrari-piros egyedi szín (még körömlakkban is van ilyen árnyalat), úgy a Mazda-piros (Soul Crystal Red hivatalosan) is egyedülálló, bárhol bármikor felismerem. A japán gyártó nagyon eltalálta ezt a fényezést, amelynek titka többek között az az alsóbb rétegekben lévő csillogó anyag, ami a szín mélységét, eleganciáját, feltűnőségét adja. És ha ehhez a csodálatos színhez még egy ütős forma, különleges dizájn is társul, no meg persze 150 lóerő és egy 2.0-as motor, akkor én elvesztem! Az új Mazda 3 Hatchback teljesen levett a lábamról, fájó szívvel adtam vissza a teszthétvége után.
Új Mazda 3: fények és formák különleges játéka
Nem kis feltűnést keltett az autó az utakon, piros lámpánál pedig szinte mindegyik mellettem várakozó sofőr alaposan megnézte az új Mazda 3 Hatchbacket. Dinamikus vonalvezetése, sportautókra hajazó, dögös hátsó része, 18 colos könnyűfém keréktárcsái, gyönyörű színe, sötétített, hátrafelé elvékonyodó ablakai igazán vagánnyá tették, elbújni sem lehetett volna vele a forgalomban.
A most piacra dobott új Mazda 3 a japán kompaktautó negyedik generációja, és vitathatatlanul nagyon eltalálták a formáját! A jellegzetes Mazda-orr az egysoros, húzott szemekre hasonlító LED-fényszórókkal egyszerre testesíti meg az eleganciát és a sportosságot. Nincsenek túltolva a hullám- és törésvonalak, épp annyi került rá belőlük a teljes autóra, amennyi kell.
Bár a fotókon úgy tűnhet, hogy behorpadt az új Mazda 3 oldala, ám ez optikai csalódás, csupán a fények és formák különleges játékáról van szó. De épp ettől lett anyira izgalmas az autó megjelenése! Az izgalmat pedig tovább fokozza a kerekded, csapott hátsórész, amelyben a kerek hátsó lámpák úgy tekintenek ránk, mint egy lesben várakozo ragadozó. A hátsó spoiler és a kétoldali kipufogók pedig arra utalnak, hogy a ragadozóban nagy erő bújik meg. És ez valóban így van, hiszen a 2.0-ás M-Hybrid Skyactive-G benzinmotorban 150 lóerő és 213Nm/4000 rpm nyomaték lakozik, ami 10,4 másodperc alatt gyorsítja fel ezt a nem is olyan kicsi autót 0-ról 100-ra.
A Mazda 3 belsejébe a következő oldalon tudsz belesni.
Körbeölel a vezetőfülke
Bár nem vagyok odáig azért, ha egy autóbelső kizárólag a fekete és a szürke különböző árnyalataival játszik, de az új Mazda 3 Hatchbacknek ezt megbocsátottam. Mert egy sportos autóhoz jól illik ez a belső! Szépen kidolgozott formák, minőségi anyagok, jól illeszkedő varrásvonalak, a krómozott felületek megfelelő aránya mind hozzájárul ahhoz, hogy jó érzés beülni az autóba.
A Mazda 3 vezetőfülkéje szinte körbeöleli a vezetőt, minden nagyon jól kézre esik. Igaz, a tekerőgömbos menüvezélő gomb még mindig elég szokatlan nekem, de a teszthétvége végére egész jól megszoktam. A két első ülés közötti hatalmas könyöktámaszt imádtam, annak ellenére, hogy emiatt a pohártartók a váltókar elé kerültek. A kétoldali klíma szerencsére fizkai gombokat kapott, hajlamos vagyok ugyanis menet közben gyakran változtatni a hőmérsékleten vagy a légbefúvás erősségén. Ez pedig így sokkal könnyebben megy, mintha a menüből kellene a kijelzőn elővarázsolni a funkciót.
Kényelem és dizájn szempontból is kítűnő belső
A multikormány bőrborítású, jó a fogása, szép a formája, a krómberakások elegánssá teszik. A kormány mögötti műszerfal azonban csalóka: azt hinnénk, hogy analóg, miközben teljesen digitális! Csak éppen ilyen jópofa analóg órákat jelenít meg a digitális kijelző. A keret nélküli visszapillantó tükör szintén ötletes, szép megoldás.
A középső 8,8 colos színes multimédia kijelző nem túl nagy, de könnyen kezelhető, logikus a menürendszer felépítése, a grafika igényesen kidolgozott. Különösen a tolatókameránál fontos szempont ez nekem, szeretem ugyanis, ha élethűszerűen látom a kijelzőn, hogy mi rejtőzik az autó mögött.
Mivel hatchbackről, vagyis ferde, lejtős hátú modellről van szó, ezért a hátul utazók nem látnak ki olyan jól az autóból, mintha például egy SUV-ban (ami jó választás lehet egy nőnek) vagy egy hatalmas kombiban ülnének. Bár nem kis autóról beszélünk (közel 4,6 m hosszú, 1,8 m széles, 1,4 m magas), mégis inkább az elől utazók érezhetik igazán kényelemben magukat a kocsiban. Ott azonban teljes a luxus! Mind kényelemi, ergonómiai, mind látvány, dizájn szempontból. Sőt, én még hátrafelé is tökéletesen kiláttam az új Mazda 3 Hatchbackből, engem nem zavartak a vastag B oszlopok, a keskeny hátsó ablakok. Lehet, hogy kisebb, női termetemenek volt ez köszönhető…?
Lapozz, és további érdekességeket tudhatsz meg az autóról!
Nézzük, mit tud biztonsági szempontból az új Mazda 3 Hatchback!
A nálunk járt tesztmodell Plus felszereltséget kapott Style és Sound csomaggal. Ez azt jelenti, hogy a vezetéstámogató asszisztenciák közül került bele például első és hátsó parkolóradar, tolatókamera, vészfék asszisztens, holttérfigyelő rendszer hátsó keresztirányú forgalom figyelővel, intelligens kulcs nélküli nyitás és indítás. A Style csomag a megjelenéshez ad egy kis többletet: pl. adaptív LED fényszórók, keret nélküli belső visszapillantó tükör, B és C oszlop dekor. A Sound csomagnak köszönhetően 12 darab csúcsminőségű Bose hangszóró jár az új Mazda 3 Hatchbackhez, amelyeknek hála olyan jól szól benne a zene, amilyen egy ilyen feltűnő autóhoz illik.
A négyféle felszereltségi szint (Core, Plus, GT, GT Plus), a többféle motor (Skyactive-G 122/150 LE, Skyactive-X 180 LE), az automata és manuális váltó, a nagy színválaszték, a négyféle kiegészítő csomag (Style, Safety, Sound, Luxury), a textil és bőr (piros bőr is lehet!) üléshuzat, valamint a számos egyéb kiegészítő lehetővé teszi, hogy olyanná alakítsuk a saját Mazdánkat, amilyenné szeretnénk. Ráadsául, az új Mazda 3 nemcsak az ötajtós hatchback, hanem a négyajtós, kissé visszafogottabb, elegánsabb szedán kivitelben is kérhető. A variációk száma hatalmas, egy azonban biztos: nekem a hatchback kellene, és csakis ebben a gyönyörű Mazda-piros színben! (Arról, hogy miért szeretik olyan sokan a piros színű autókat, ebben a cikkünkben írunk.)
Ha érdekel, hogy vajon ugyanennyire teszett-e nekem a Mazda CX-30, akkor olvasd el ezt a cikkünket!
A Mazda 3 Hatchback tesztautó adatai:
Listaár (Plus felszereltség, Sound és Style csomaggal): 8 949 900 Ft (Soul Crystal Red fényezés +209 900 Ft)
Hengerűrtartalom: 1998 cm3
Motor: benzines (M-Hybrid Skyactive-G)
Sebességváltó: 6 fokozatú kézi
Teljesítmény: 150 LE (110 kW)
Mérete: h: 4460 mm, sz: 1795 mm, m: 1435 mm
Ajtók száma: 5
Szállítható személyek: 5 fő
Gyorsulás 100 km/órára: 10,4 mp
Max. sebesség: 197 km/h
Kombinált gyári fogyasztás: 5,1 l/100 km
Szén-dioxid kibocsátás: 116 g/km
Üzemanyagtank: 51 liter