Még azelőtt utaztunk ki Berlinbe az új elektromos Opel Corsa bemutatójára és rövid tesztvezetésére, mielőtt az országok lezárták volna határaikat a külföldiek előtt. Ekkor már éreztette hatását a koronavírus-járvány, alig lézengtek az emberek a repülőtereken, de a WHO által előírt biztonsági szabályokat betartva fogadtak bennünket az eseményen, majd adták nekünk az autókat. Azóta pedig éppen két hét telt el, és tudtommal a csapatból senki sem lett beteg.
Kék és narancssárga a retro szellemében
Az elektromos Opel Corsa tavaly ősszel debütált a Frankfurti Autószalonon, mi már akkor láttuk a márka első, teljesen elektromos modelljét. Nagy várakozás előzte meg a leleplezést, rengetegen tolongtak a hatodik generációs Corsát (Corsa-F) bemutató stand körül. Ám nemcsak az elektromos, hanem a benzines és dízelmotoros változat is ekkor mutatkozott be a szakmának , majd a közönségnek. Mi pedig nem régen már ki is próbálhattunk egy 1,2-es benzines Corsa GS Line modellt, a sportos kisautóról készült tesztünket itt olvashatod el.
Na, de nézzük, milyen az új elektromos Opel Corsa! A repülőtérre érkezve már ott vártak minket az autók, amelyek narancssárga és kék színben sorakoztak a parkolóban. Bár a Corsa-e nyolcféle színben kapható, a bevezetéshez ezt a két árnyalatot választotta a márka: Voltaic Blue és Power Orange. Mit mondjak… Egyik szín sem fogott meg igazán. Hiába szeretem a narancssárgát és a kéket is, valahogy olyanra sikerült ez a két árnyalat, hogy nekem nem igazán jött be. Nem elég trendi, inkább amolyan retro érzést keltett bennem. Ami lehet, hogy nem is annyira véletlen, mivel az Opel kommunikációjában mostanában erősen megjelenik a retro életérzés, a retro és vintage divat. És mivel a retro manapság igencsak divatos trend, így nem biztos, hogy melléfogott a márka az elektromos Opel Corsa ezen fényezésével.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Elektromos Opel Corsa: hatótáv és töltés
Az elektromos autóknál az egyik legfontosabb kérdés mindig a hatótáv, vagyis hogy milyen hosszú út megtételére képes a kocsi egyetlen feltöltéssel. Nos, az elektromos Opel Corsa 337 km-t tud megtenni egyetlen feltöltéssel. Természetesen ez a legkedvezőbb feltételek között értendő, hiszen a hatótávot csökkenti például a dinamikus vezetési stílus, az emelkedő, vagy a klíma működtetése.
Ugyancsak sarkalatos pont az autó töltési lehetőségei. Az elektromos Opel Corsa számos variációban tölthető: nyilvános töltőoszlopon, gyorstöltőn (kb. 30 perc alatt 80%-ra feltölthető) és az otthoni fali konnektorba, vagy váltakozó áramú otthoni töltőállomásra (AC fali töltő, külön rendelhető) csatlakoztatva. A töltőket és adaptereket kedvünkre, és autózási szokásainknak megfelelően variálhatjuk, vásárláskor szívesen segítenek a választásban az értékesítők. Érdekesség, hogy akár egy olyan univerzális töltőt is kérhetünk, amelyen csak az adaptereket kell cserélni, és bárhol bármikor tudjuk tölteni a kocsit. A gyártó pedig kitesz magáért, ami az akkumulátorra vállalt garanciát illeti: 8 évig vagy 160 ezer kilométerig vállalja a szavatosságot. Ez idő alatt a márkaszervizekben bármikor megnézik az akkumulátor állapotát, ha kíváncsiak vagyunk rá. Az Opel továbbá az elöregedett akksik újrahasznosítására is gondolt: a fejlesztési fázisban lévő modelljeihez készít belőlük akkumulátorokat.
Vezesd sportosan és hatékonyan!
A 136 lóerős (100 kW) elektromos Opel Corsa 260 Nm nyomatékra képes, 2,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 50 km/órára, a 100-at pedig 8,1 másodperc alatt éri el. A sportos életérzést fokozza a kupé-szerű tető és az előző generációhoz képest 4,8 centivel alacsonyabb hasmagasság, valamint a 2,8 centivel alacsonyabb ülésmagasság. Ettől pedig dinamikusabb és sportosabb lesz a Corsa-e. Ezt mi is érzetük, amikor vezettük, főleg akkor, amikor a Sport vezetési módba kapcsoltunk.
A legdinamikusabban ugyanis Sport fokozatban vezethető a Corsa-e, ha szereted az erőt és a sportos haladást, akkor válaszd ezt. Ha inkább nyugodtabb vezetésre vágysz, akkor tedd Normál fokozatba, ha pedig a hatékonyságra utazol, akkor jöjjön az Eco mód! Sőt, ha az automata váltót a D (Drive) helyett a B állásba helyezed, még több energiát nyerhetsz vissza „motorfék” esetén. A rekuperatív fékezés esetén ilyenkor intenzívebb lesz a visszatöltés az akkumulátorba.
Természetesen a kormány mögötti digitális műszerfal mindig jelzi, hogy milyen szinten áll az autó töltöttsége, emellett energiafogyasztási statisztikákat, energia-visszanyerési információkat is megjelenít. Ezeket az adatokat egyébként a kocsitól távol is elérheted, ha a mobilodra letöltöd a myOpel applikációt. A telefonodon így nemcsak azt nézheted meg, hogyan áll az akksi, hanem beidőzítheted például a feltöltés elindítását vagy beállíthatod azt, hogy mikor kezdje el fűteni/hűteni az autó az utasteret. Ez nagyon kényelmes, mivel így télen nem kell fagyoskodnod a kocsiban ülve, amíg felmelegszik (bár az ülés- és kormányfűtés valamit enyhít a hidegérzeten), hanem a kellemes hőmérsékletre felmelegített autó fog várni téged. Nyáron pedig a már hűvös kocsiba pattanhatsz be.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Elektromos Opel Corsa: biztonság és kényelem
A márka büszke rá, hogy a kisautó szegmensben ők adnak először alapfelszereltségként az autóhoz IntelliLux LED mátrix fényszórókat. Továbbá az is figyelemreméltó, hogy a Corsa-e a legszerényebb, Selection felszereltséggel is igen sok mindent kínál. Van benne például távvezérelhető légkondicionálás, elektromos kézifék, kulcsnélküli nyitás és indítás funkció, ApplaCarPlay és Android Auto kompatibilis multimédia és navigációs rendszer 7 colos kijelzővel, digitális műszerfal.
Belekerült több olyan vezetéstámogató asszisztencia is, amelyek a biztonságot és kényelmet szolgálják. (A mi kedvenceinket ebben a cikkben gyűjtöttük össze.) Található benne többek között tempomat, közlekedési tábla felismerő, gyalogosérzékelő, aktív sávtartó és ütközésfigyelmeztető automatikus vészfékezővel.
A következő felszereltségi szint az Edition, amely mindössze annyiban különbözik az elektromos Opel Corsa előző szintjétől, hogy ehhez nem 7kW-os, hanem 11kWos fedélzeti töltő jár alapfelszereltségként. Ez azonban elég fontos tényező, mivel így átlagosan 50%-kal gyorsabban tölthető az autó. A legmagasabb felszereltség pedig a Corsa-e First Edition, amelyben szinte mindent megtalálunk, amire csak vágyhatunk. Mindenhol LED fényszórók (még az ajtók tárolórekeszeiben is), 17 colos könnyűfém tárcsák (a másik kettőnél 16 colos jár), bőr kormánykerék, ISOFIX rögzítési pont a vezető melletti ülésen – csak hogy néhányat említsek.
Élményvezetés Berlinben
Na de milyen volt vezetni az autót? Az első, ami még mindig szokatlan, ha egy teljesen elektromos meghajtású kocsiba ülök, hogy szinte alig hallom, amikor elindul a motor. Tavaly július 1-jétől egyébként minden új, EK típusjóváhagyási számmal rendelkező hibrid és elektromos autót csak akkor lehet forgalomba hozni, ha van bennük hanggenerátor. A járműveknek 20 km/h sebességig fehér zajt kell kibocsátaniuk annak érdekében, hogy a gyalogosok, különösen a gyengén látók és a vakok, valamint a kerékpárosok könnyebben észlelhessék azokat. Gondolom, a Corsa-e is megfelel ennek az előírásnak, erről konkrétan nem hangzott el információ az eseményen.
Beülni egy elektromos Opel Corsába egyébként hasonló élményt adott, mint a GS Line benzines modell, amit szintén vezettünk már. Sportos, kényelmes, mindennel felszerelt modell. Volt, aki furcsállta, hogy a multimédiás kijelző nem lapul bele teljesen a műszerfal síkjába, hanem egy kicsit ki van fordítva a vezető felé. Nekem ez a megoldás kimondottan tetszett, mivel így sokkal jobb a rálátás a képernyőre.
A vezető ülés kényelmes, jó a kilátás – bár a hátsó szélvédőn kicsit nehezebb a kupé-szerű tető miatt. De hát valamit valamiért, ugye? A kormány fogása jó, ugyanakkor a co-driverem szerint van mit javítanom a kormányfogási technikámon. Sajnos rossz berögzült mozdulatom, hogy kanyarodásnál néha belülről fogom meg a kormányt. Egy éles és gyors irányváltásnál nem biztos, hogy megúsznám csuklósérülés nélkül. És azt hiszem, igazat kell neki adnom. Mert mint később kiderült, hosszú éveken át rally versenyző volt az alkalmi navigátorom.
Az elektromos Opel Corsa fontosabb adatai
(További infók ezen a linken.)
Induló ár (állami támogatás nélkül): 10 300 000 Ft
Hatótáv: akár 337 km
Akkumulátor bruttó kapacitása: 50 kWh
Gyorstöltés: 30 perc alatt 80%-ra
Teljesítmény: 136 LE (100kW)
Nyomaték: 240 Nm
Gyorsulás 0 km/h-ról: 50 km/h-ra 2,8 sec, 100 km/h-ra 8,1 sec
Max. sebesség: 150 km/h
Méretek: 4060 mm hosszú, 1960 mm széles, 1435 mm magas
Csomagtér: 267-1042 liter (ez utóbbi ledöntött hátsó ülésekkel értendő)
Ajtók száma: 5
Utasok száma: 5 fő
Fotók: Opel, DMB