orszagos tisztifoorvos kerese maradj otthon

Az operatív törzs mai sajtótájékoztatóján Müller Cecília országos tisztifőorvos elmondta, hogy a csoportos megbetegedések időszakába léptünk. A koronavírus ma már az ország minden területén megtalálható, és hamarosan tömeges, csoportos megbetegedésekre számíthatunk. Ahhoz azonban, hogy lassítsuk a fertőzés terjedését, és ezáltal csökkentsük a megbetegedések számát, valamint a súlyos esetek számát, nem elég a hatóság és az egészségügyi dolgozók tevékenysége. Müller Cecília a lakosság segítségét kéri, amihez arra van szükség, hogy mindenki betartsa a következő szabályokat.

1. Az idősek maradjanak otthon!

Sajnos még mindig sok az idős az utcákon, a tömegközlekedési eszközökön. Ők a legrizikósabb csoportba tartoznak, náluk nagy valószínűséggel súlyos lefolyású lenne a betegség. Mindenképp maradjanak otthon, kérjék a családtagok, szomszédok, ismerősök, vagy az önkormányzat segítségét.

2. Országos tisztifőorvos: A fiatalok maradjanak otthon és tanuljanak!

Szintén sok fiatal van kint az utcákon, tereken, bevásárlóközpontokban. Sokan sétálgatnak együtt, bulikat tartanak. Az országos tisztifőorvos hangsúlyozza, hogy ezt NE tegyék! Egyrészt hétközben oktatás van a számukra, és ehhez is otthon kellene lenniük. Másrészt pedig nagy a fertőzés esélye, ha sokan vannak egy helyen. A kapcsolatot mindenki tartsa a barátaival az online térben.

otthon tanulas
Fotó: Emma Matthews Digital Content Production/Unsplash

3. A külföldről hazatérők vállaljanak önkéntes házi karantént!

Attól függetlenül, hogy a most hazautazók melyik országból tértek haza, önszántukból maradjanak otthon 14 napig. Aki azonban a megjelölt járványos országokból érkezik (Olaszország, Kína, Dél-Korea, Izrael, Irán), annak kötelező az otthoni kéthetes karantén.

4. Moss kezet! – figyelmeztet folyamatosan az országos tisztifőorvos

Most is elhangzott az egyik legfontosabb szabály: gyakran és alaposan mossunk kezet, naponta többször is!

kezmosas vilagnapja
Nem mindegy, hogyan mossuk meg a kezünket, de a helyes technika könnyen megtanulható; fotó Pexels/Burst

5. Együtt sikerülhet!

És végül arra kért mindenkit az országos tisztifőorvos, hogy legyünk fegyelmezettek, viselkedjünk felelősen, és tartsuk be a szabályokat. Mert csak így, együtt tudjuk legyőzni a koronavírus-járványt!

További kérdésekre kaphattok választ ebben a cikkünkben, ahol dr. Papp Magor háziorvos válaszol a sokakat foglalkoztató kérdésekre. Vigyázzatok magatokra és másokra, maradjatok otthon, ha tudtok!