A túlméretezett SUV-ok királya évtizedek óta egyértelműen a Cadillac Escalade mindig éppen aktuális modellje. A 2021-ben megjelenő, immár ötödik generációjába lépő gigaautó minden eddiginél nagyobb méreteket ölt. Az új Cadillac Escalade-et a The Verge újságírója, Andrew J. Hawkins is tesztelte, és kendőzetlen véleménycikkében egyenesen balesetveszélyesnek hívta az amerikai monstrumot.
Ilyen lehet egy elefánt hátán utazni
Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a 2021-es Cadillac Escalade méretei félelmetesek. A standard modell 5,3 méteres hosszával, és több mint 2 méteres szélességével sem kutya, ám a csúcsmodell, az úgynevezett Escalade ESV még ennél is félelmetesebb méretekkel bír. Az ESV nem kevesebb, mint 5,7 méter hosszával már egy igazi szörnyeteg lett.
Hawkins felettébb örült, amikor a Cadillac-től megkeresték, hogy lehetősége lenne tesztelni az új Escalade-et. Az újságíró természetesen kapva kapott az alkalmon, hogy kipróbálja ezt szuper technológiákkal felszerelt monstrumot. A kezdetei lelkesedés azonban nem várt fordulatot vett. Hawkins, aki saját bevallása szerint nem tartozik a visszafogott vezetők közé, végül élete egyik legstresszesebb vezetési élményét élte át a 2021-es Escalade tesztelése alatt. Az újságírót a 2,7 tonnás behemót vezetése közben valósággal kiverte a víz. „Bár még sosem volt szerencsém elefánton utazni, viszont a 2021-es Escalade vezetése nagyjából ilyen élménynek felelt meg” – írja Hawkins a cikkben.
Háromméteres elülső holttérrel rendelkezik
Az autóban ülve a vezető egyáltalán nem érzékeli a külvilágot, csak az autó biztonsági berendezéseire lehet hagyatkozni, ami valljuk be, nem éppen ideális, hiszen saját érzékeinket nem válthatja ki egy digitális szenzor vagy kamera. Ez többnyire azért lehetséges, mert egyszerűen nem jól belátható az autó közvetlen környezete a vezető ülésből nézve. Az autó motorháztetője ugyanis olyan, mint egy hegy, ez pedig több méteres holtteret képez az autó előtt.
És nem, ez nem csak egy írói túlzás, Hawkins egy korábbi felmérésre hivatkozik, amelynek keretén belül több népszerű amerikai SUV-nak mérték meg az elülső holtterét, miután számos közúti balesetet okoztak a hatalmas városi terepjárók.
A felmérésből kiderült, hogy bizony a legnagyobb, közel háromméteres első holttere az Escalade-nek van. Hogy minél inkább figyelemfelkeltő legyen a teszt, ezt gyerekekkel szemléltették: óvodásokat ültettek egymás mögé, a vezetőnek pedig szólnia kellett, mikor látja meg az első gyereket a földön. Az Escalade esetében ez a tizenharmadik gyereknél történt meg. Hawkins saját fiával is szemléltette az új Escalade elképesztő méreteit:
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Lehet, hogy mégsem amerikai utakra tervezték?
Hawkins megjegyzi, hogy a hatalmas SUV-trend egyáltalán nem a Cadillac sajátossága, hanem a teljes amerikai autóipar jellemzője. Ha megnézzük, az elmúlt években egyre inkább elterjedtek a hatalmas, doboz formájú, magas SUV-ok, amelyek még az amerikai infrastruktúra korlátait is feszegetik.
Hawkins ugyanis az egy hét tesztelés alatt azzal szembesült, hogy az új Cadillac Escalade-et egyszerűen nem a hagyományos külvárosi kétsávos utakra tervezték (hanem inkább a legnagyobb sztárok Beverly Hills-i palotáiba?). Az pedig, hogy saját autófeljárójára sem fért el, már meg sem lepte, a garázsát pedig már ne is említsük. És ha valami amerikai szemmel túl nagynak számít, akkor ott tényleg baj van.
Hawkins természetesen megemlíti a számos high-tech biztonsági felszerelést, amivel teletömték az Escalade-et, úgy mint kamerák, gyalogátkelő-jelző, tucatnyi mozgásérzékelő szenzor stb. Azonban ezek csupán alternatív megoldások az emberi érzékek helyettesítésére, amelyektől megfosztja vezetőjét az autó minden irányban hatalmas mérete.
Forrás: The Verge