Elektromos, emissziómentes, energiával teli: ilyen az új Opel Mokka! A német márka most mutatja meg kompakt bestsellerének második generációját, amelyet már a Liverpool edzője is tesztelt. A teljesen új Mokka erőteljes fellépésű, szupermodern, hatékonyabb és kompaktabb, mint valaha – villanyautóként emisszió nélkül közlekedik. Világos bizonyítéka annak, hogy villamosít az Opel. Ismerjük meg közelebbről!
Ügyesen mozog a városban az új Mokka
Az új Mokka 12,5 centiméterrel rövidebb az elődgenerációnál – miközben tengelytávja két milliméterrel nőtt. Ezáltal öt személynek kínál helyet, és az elődmodellhez hasonlóan 350 literes csomagtartót. Mindössze 4,15 méteres hosszúságával ügyesen mozog a városban, és játszi könnyedséggel áll be szűk parkolóhelyre. Dizájnja lélegzetelállító arányokkal és a legapróbb részletekig érvényesülő precizitással lep meg. Merész küllemét rövid túlnyúlások és kiegyensúlyozott, stabil kiállás jellemzik.
Az új Mokka akár 120 kilogrammal könnyebb az elődmodellnél –, és növelték a karosszéria szilárdságát. Az elektromos variáns akkucsomagja a padlóvázban kap helyet, ezáltal 30 százalékot elérően nőtt a torziós merevség. Kisebb az energiafogyasztás, és az élénk, közvetlen reagálás jóvoltából nagyon élvezetes lesz vezetni.
Először áll a modellnév büszkén a jármű hátsó része közepén, új, abszolút precíz és technikai hatású tipográfiával. A 18 colos kerekek is minden eddiginél jobban érvényesülnek.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Pure Panel: csak a lényegesre koncentrál
Ez az első modell a jövőbeli márkaarculat (a Mark Adams dizájncsapata által tervezett Opel Vizor a 2020-as évek összes új modelljét jellemzi majd) és következő generációjú, teljesen digitális Opel Pure Panel műszerfallal, amelyben nincs sem analóg kijelző, sem szükségtelen dekorációs elem. A Pure Panel a lényegesre koncentrál, világos és áttekinthető információkat nyújt. Vízszintesen álló műszerezésének két széles kijelzője közül a vezető előtti 12 colos. Hogy a közlekedésre tereljék a teljes figyelmet, az Opel tervezői a kezelést ösztönössé tették: a legfontosabb funkciók, akárcsak eddig, saját fizikai gombokat is kaptak, hogy a vezetőnek ne kelljen almenükben keresgélnie.
Az új Mokka világítása
Az új Opel Mokka felsőbb járműkategóriák innovatív technikáját teszi hozzáférhetővé. A legjobb példa erre a szegmensben egyedülálló, adaptív, mindig vakításmentes, összesen 14 egységből álló IntelliLux LED® Mátrix világítás. A Mokka összes modelljében alapfelszerelés az első és hátsó LED lámpa, az elektromos rögzítőfék és a jelzőtábla-felismerés. Kívánságra további csúcstechnikájú rendszerek is elérhetők, mint például a sávközéptartó, mely az adaptív sebességtartóval együttműködve képes az autót a sáv közepén mozgásban tartani, állandóan monitorozva a forgalmi viszonyokat is. A precíz manőverekhez a 180 fokos tolatókamera nyújt kiváló segítséget.
A rendszert állandóan távolsági fényre kapcsolva lehet hagyni, mert folyamatosan monitorozza a pillanatnyi forgalmi helyzetet. A LED-egységek körülvilágítják a szembejövő, vagy előttünk haladó járműveket. Senkit sem vakítanak el, miközben a Mokkából stadionvilágításnak tűnik a fényár. Hátul is csak LED-ek vannak, ennek köszönhetően tervezhették ilyen karcsúra és dinamikusra a lámpákat, tovább fokozva a precízió és a minőség hatását.
Rendkívüli komfort: Opel-ülések és csúcsmodern okosautó-funkciók
Az új Mokkához sportos alcantara, illetve klasszikusan szép bőrkárpit is rendelhető. A hat irányban testreszabható, ergonomikus ülések közül kiemelkedik a fűthető, perforált bőr komfortülés, vezetőoldalon masszázsfunkcióval. Az első sorban ülők lazán letehetik okostelefonjukat a középkonzol erre szolgáló felületére, ahol mindjárt vezeték nélkül fel is töltődnek. A telefonok csúszkálását gumifelület akadályozza meg. A kiváló okosautó-funkciókról és szórakoztatásról az új infotainment-kínálat gondoskodik. Az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis multimédia-rendszerek hangvezérléssel is működnek. Az OpelConnect ráadásul gyors és közvetlen kapcsolatot biztosít a műszaki segélyszolgálathoz, valamint segélyhívás esetére is. A piros SOS gomb megnyomásával pillanatok alatt elérhető a segítség. Ha működésbe lépnek az övfeszítők vagy a légzsákok, a rendszer automatikusan indítja a vészhívást.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Közvetlen reagálás, élénk agilitás és dinamika: ilyen az elektromos Mokka
Az Opel márkatörténet első modelljeként rögtön a piaci bevezetéstől kezdve elektromos autóként is kapható lesz az új Mokka. A Mokka-e villanymotorjának teljesítménye 100 kW/136 LE, álló helyzettől kifejtett nyomatéka 260 newtonméter. A vezető igénye és hangulata szerint választhat Normál, Eco és Sport mód között. A csúcssebességet elektronikusan határolták 150 km/órára, hogy kíméljék az akkumulátort, és meghosszabbítsák a hatótávot.
Normál módban a Mokka‑e akár 322 kilométert is megtehet a WLTP-ciklus1 szerint, tisztán elektromosan. Eco módban tovább növelhető a hatótáv. 100 kW-os egyenáramú villámtöltőnél (amivel a Mokka-e alapfelszereltségként kompatibilis) 30 perc alatt tölthető fel az 50 kWh-s akku 0-ról 80 százalékra. A villámtöltőkön túl az új Mokka-e használható lesz a váltakozó áramú áramforrások minden típusával, legyen az fali töltő, töltőoszlop, vagy háztartási konnektor. Az autó egy- vagy háromfázisú váltóárammal, akár 11 kW teljesítményig tölthető, az akkumulátorra pedig nyolcéves garancia jár.
A második Mokka-generáció 2020 őszétől lesz megrendelhető. Az elektromos hajtás mellett kapható lesz különösen hatékony dízel- és benzinmotorokkal is.