Kezdőlap Autók Autóvilág 5 ikonikus sportautó az 1970-es évekből, amelyeket azonnal elfogadnánk

5 ikonikus sportautó az 1970-es évekből, amelyeket azonnal elfogadnánk

A sportautó gyártók számára ugyan nem volt túl szerencsés időszak a ’70-es évek, mégis olyan maradandó modellek születtek, amelyek történelmet írtak. Az olajválság ellenére a sportversenyek továbbra is sikeresek voltak, a pályán feltűnt ikonikus autók pedig a városi közlekedésben is megjelentek. Mutatjuk melyek azok a modellek, amelyekért mindenki megveszett az 1970-es években. Következzen öt szuper sportautó az 1970-es évekből!

Lamborghini Miura SV (1971)

A P400 Miura volt az első „szuperautó”, amelyet a Lamborghini gyártott. Sokan már akkoriban is úgy emlegették, mint a világ első izomautója. Ez azonban nem is csoda, mivel a sportautó 6,7 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/órára. V12-es motorja 350 lóerőre volt képes és 355 Nm nyomatékkal bírt. A 280 km/órás végsebességű motorral rendelkező legendából összesen 275 darabot gyártottak. Ez a sportautó az 1970-es évek elején robbant be a köztudatba.

(Fotó: wikimedia.org)

Porsche 911 Carrera RS 2.7 Touring (1973)

Néhány megfogalmazás szerint a Porsche ezen modellje volt az egyik legkívánatosabb. A 210 lóerős autó kifejezetten jól teljesített a versenypályákon. A 3 literes motorral felszerelt, mindössze 2 370 fontot nyomó Porsche 5,5 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/órára. Az elektromos tetővel is elérhető sportautó mindössze 1580 példányszámban készült el. A Porsche 70. évfordulójára szervezett különleges kiállításról itt olvashatsz: Bezárta magát a szívünkbe a Porsche

(Fotó: flickr.com/george_sander)

A cikk a következő oldalon folytatódik!

BMW M1 (1978)

Az első, nagy teljesítményű kupé volt az a modell, amelyet már a BMW Motor Sport GmbH készített. A 277 lóerős, 3,5 literes motorral készült sportautó utcai változata 260 km/órás végsebességre volt képes. Összesen 456 darab gördült le a gyártósorról, amelyből csupán 56 darab készült utcai használatra. A középmotoros modellt számos igazi legenda is vezette a versenypályán, köztük Niki Lauda. A BMW M1 történetétől bővebben itt olvashatsz: A BMW M1 legendája – Ha el akarod bűvölni a pasidat, ismerd meg a legmenőbb kocsi sztoriját

(Fotó: wikimedia.org)

Ferrari 308 (1975)

Az üvegszálas, V8-as motorral felszerelt sportautó ma az egyik legkeresettebb és legdrágább modell a világon. 252 km/órás végsebessége, és 1090 kilogrammos tömege a sportversenyek legyőzhetetlen királyává varázsolta. A 2,9 literes motorral szerelt változatból nagyjából 750 darab készült el, így igazi kuriózumnak számít a gyűjtők szemében.

Ismerd meg Erikát, aki egy gyönyörű Ferrari 458 modell tulajdonosa: Ferrari 458 Spider Italia és Morgan Roadster: Mindkettőt imádom vezetni!

(Fotó: flickr.com/ken_lane)

Datsun 240z (1973)

Az eredetileg két üléses típusnak tervezett modell 130 lóerővel rótta az utakat. A japán autógyártó 2350 font tömegű sportautója 9,5 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/órára. Gyártása ugyan nem tartott sokáig, a mindennapi használatban mégis szép számban voltak jelen Datsun modellek. A 4,1 méter hosszú sportautóból ugyanis majdnem 150 ezer példány kelt el.

(Fotó: pixabay.com)

További ikonikus autókról olvasd el korábbi cikkünket is: Öt filmes autó, amit sosem feledünk

(forrás: moneyinc.com)