A Qatar Airways 2021. január 17-én ünnepelte, hogy pontosan tíz éve érkezett meg az első menetrendszerinti járata Dohából Budapestre. 2011-ben a Budapest Airport vízsugaras köszöntéssel üdvözölte a leszálló Airbus A320 gépet, amelynek fedélzetén tartózkodott a légitársaság vezérigazgatója, Akbar Al Baker is.
A járat a 23. európai desztináció, világviszonylatban pedig a 97. úticél volt a Qatar Airways teljes hálózában. Akkoriban heti négy járattal üzemelt a légitársaság (még bukaresti megállóval) a magyar és a katari főváros között, gyorsabb útvonalat biztosítva a magyar utazóknak a Perzsa-öböl, illetve Ázsia, és a Csendes-óceáni térség eléréséhez.
Tíz éve menetrendszerinti járat Budapest-Doha között a Qatar Airways-zel
Napjainkban, a pandémia időszakában is heti háromszor működtet járatot a Qatar Airways Dohába, ráadásul a modern Boeing 787-es Dreamliner gépekkel. A légitársaság az elmúlt tíz évben számos nemzetközi és hazai díjat nyert; többek között például a Magyar Utazási Irodák Szövetsége a tag utazási irodák szavazata alapján a „Legjobb légitársaság” díjával jutalmazta.
A Qatar Airways magyarországi country menedzsere, Martin Zdarek így nyilatkozott: „Budapest továbbra is kulcsfontosságú piac számunkra, és köszönjük utasainknak, akik minket választottak, és azoknak a partnereknek, akik támogattak minket az elmúlt tíz évben. Örülünk, hogy továbbra is megtisztelnek minket bizalmukkal és részesei lehetünk utazási élményeiknek.”
A cikk a következő oldalon folytatódik.
A járvány alatt is egyik legbiztonságosabb légitársaság
A COVID-19 járvány során Katar állam nemzeti fuvarozójának fő célkitűzése az volt, hogy az embereknek segítsen hazajutni a világ bármely pontjáról. Ennek következtében a járvány kezdete óta a fuvarozó több mint 3,1 millió utast szállított haza, és szoros együttműködésben dolgozott a világ kormányaival, cégeivel. Több mint 470 charter – és extra menetrendszerinti járatok beiktatásával, a legfrissebb IATA-adatok szerint, az egyik legnagyobb nemzetközi fuvarozóvá vált. A katari légitársaság emellett egészségügyi dolgozóknak és tanároknak is biztosított ingyen jegyeket, így köszönve meg a koronavírus-járvány allatti fáradhatatlan munkájukat.
A járvány kezdete óta a Qatar Airways a legfejlettebb biztonsági és higiéniai intézkedéseket hajtotta végre. Ebbe beletartozik a védőfelszerelés (PPE) biztosítása a légiutas-kísérő személyzetnek, valamint az ingyenes védőfelszerelés az utasok számára. Ezenkívül a fokozott higiéniai intézkedések mellett a légitársaság volt az első nemzetközi fuvarozó, amely a Katari Légügyi Szolgálat által működtetett Honeywell ultraibolya (UV) kabinrendszert telepítette, tovább fejlesztve higiéniai fedélzeti intézkedéseit.