Az október a női egészség szempontjából az egyik legjelentősebb hónap az évben. Ennek tükrében indította el figyelemfelhívó kampányát a Mellrákinfó Egyesület. Fontos: Mellrák megelőzés otthon: Íme az önvizsgálat 4 egyszerű lépése
Magyarországon évente 8500 nőnél diagnosztizálnak mellrákot és körülbelül 2500 nőt veszítünk el a késői felismerés miatt. Rendszeres mammográfiai szűréssel a betegség a korai stádiumban rendkívül jó arányban gyógyítható, mégis kevesen, a nők 40-50%-a jár csak el a szűrővizsgálatokra. Ennek a részvételi aránynak növelése érdekében az Egyesület idén októberben is számos aktivitással indította útjára a „Pink October” nevű figyelemfelhívó kampányát.
Októberben rózsaszínbe borul a világ a mellrák ellenes küzdelem népszerűsítése érdekében
A hónap során számos aktivitás keretében tudhatunk meg többet a mellrák megelőzéséről és kezeléséről. A Pink péntek a pékségekben, avagy #pinkpékség aktivitás keretében már 14 hazai pékség ajánlotta fel, hogy péntekenként kibővíti kínálatát rózsaszín finomságokkal is. A pink gasztronómia jegyében a #pinkgasztro kezdeményezéshez pedig éttermek csatlakozhatnak, így a kihelyezett táblákon, illetve a menükártyákon szereplő információkból tudhatunk meg többet a mellrákról.
Október 22-én, pénteken a Gresham Palota pink estjéhez kapcsolódó Vespás figyelemfelkeltő felvonulás lesz a Roosevelt téren. A motorok az eseményhez méltóan rózsaszín masnis matrica díszítést kapnak. Mellettük érdemes lesz a felvezető járműre is figyelni, hiszen azt az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar kiváló tanulói építették, kifejezetten a mellrák elleni hónap népszerűsítésére.
A pink ételek és termékek megvásárlásával olyan nemes célt támogathatunk, mint a Mellrákinfó Egyesület idei célkitűzése: egy vénascanner (vénakereső) beszerzése a Fejér Megyei Szent György Kórház onkológiai osztálya számára. Segíts te is!
Fontos cikkek, amik érdekelhetnek: