elektromos közlekedés gyerekek villanyautó
Tízből hét gyereknek kikérik otthon a véleményét autóvásárlás előtt

Nem csak az autóipar, hanem a gyerekek is letették voksukat az elektromos közlekedés mellett. A Peugeot széles körű piackutatást végzett általános iskolás gyerekek körében, hogy kiderítse, mit gondolnak a környezet védelméről. Az eredmények hallatán büszkék lehetünk a kicsikre: nagy többségük azt mondja, első kocsijuk biztosan villanyautó lesz.

Jön a Z-generáció!

Mára gyakorlatilag nem létezik autógyártó, amelynek a kínálatában ne találnánk részben vagy teljesen elektromos üzemű modellt. A nemzeti kormányok, regionális jogalkotók ambiciózus közép- és hosszútávú elképzeléseket vázoltak, tíz, tizenöt vagy húsz évre előre meghatározva a közlekedésben kívánatos energiamixet és megengedhető károsanyag-kibocsátást. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy ez alatt a tíz, tizenöt vagy húsz év alatt átalakulnak a fogyasztói rétegek. A jelenlegi elsődleges fizetőképes réteg, az X generáció helyébe gyermekeik, a Z generáció tagjai lépnek. Ők viszont ma még többségükben tanulmányaikat végzik, az általános iskolától a felsőoktatásig. Elképzeléseik vannak a környezet védelméről és az elektromos közlekedés témájában is, de mivel nem képeznek vásárlóerőt, hangjuk sincs. Legalábbis eddig nem volt.

autóvásárlás peugeot család
Környezetvédelmi kérdésekben a szülők többségükben hallgatnak gyermekeikre

A környezet védelme nagyon is érdekli a gyerekeket

A Peugeot úttörő jelentőségű közvélemény-kutatást végzett Nagy-Britanniában: 1250 kisiskolást, 7 és 12 év közötti gyermekeket kérdeztek meg arról, hogy mit gondolnak szüleik fenntarthatóságot érintő döntéseiről. Az eredmények egyértelműek, örvendetesek, ám legalább annyira elgondolkodtatók is voltak. Kiderült, hogy a szülők többségükben hallgatnak gyermekeikre, ha olyan, hosszú távú, felelősségteljes kérdésekről van szó, mint a környezet védelme. Húsz gyerekből tizenegy (54,8%) arról számolt be, hogy sikeresen terelték szüleiket a környezettudatos magatartás felé, legyen szó a szelektív hulladékgyűjtésről, az energiatakarékosságról, az újrahasznosításról vagy éppen a közlekedésről.

Ez önmagában is jó kezdet – bár bőven volna még mit javítani a helyzeten –, és különösen ígéretes annak fényében, hogy a gyerekek 72,2 százalékát megkérdezik a szüleik, mielőtt olyan jelentős beruházásokba fognának, mint az autóvásárlás. Hogy csak a felmérésben érintett brit piacnál maradjunk, 2020 első tizenegy hónapjában szinte pontosan 700 000 új autót vásároltak magánemberek. Ezt a számot a fenti statisztikákkal összevetve tehát közel 277 ezer háztartásban győzködték a gyermekek szüleiket arról, hogy váltsanak részben vagy teljesen elektromos mobilitásra. Ahogy megyünk előre az időben, úgy lesz egyre nagyobb a részben vagy teljesen elektromos járművek aránya: a 7-12 éves gyerekeknek több mint a kétharmada (67,8%) biztos abban, hogy amikor évek múlva megveszik első autójukat, az akkumulátoros elektromos vagy plug-in hibrid lesz.

gyerek volán mögött
A jövő sofőrje e-autót vezet

A Peugeot mindenesetre gondoskodott arról, hogy progresszív gondolkodású szüleiknek ne kelljen addig várniuk. A cég kínálatában már ma számos elektromos és plug-in hibrid modell található: e-208 és e-2008 villanyautók, e-Traveller, továbbá a konnektorról tölthető hibridek a 3008 és 508 modellcsaládokon belül. 2021 során pedig érkezik a e-Partner / e-Rifter páros a családoknak és kisvállalkozásoknak.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •