Üzenetküldő applikációkkal spórolnak a telefonszámlán a magyarok. Az internetes hangtovábbítási eljárással működő applikációk, például a Messenger, Viber, Skype használata Magyarországon népszerűbb, mint számos EU-tagállamban. A BillKiller reprezentatív kutatásából kiderült, hogy online hívásokkal és üzenetekkel próbáljuk csökkenteni a mobilhasználati költségeinket. Ráadásul az európai átlagnál is nagyobb mértékben indítottunk hívásokat és küldtünk üzenetet online. Ez is érdekelhet: Bankkártya helyett okostelefon: Egyre népszerűbb a mobilfizetés
Az EU-s átlagnál is többet használjuk az online appokat
- a magyarok 47%-a részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben,
- 38% inkább e-mailt küld SMS helyett,
- a harmadik legnépszerűbb spórolási megoldás az ingyenes, nyilvános Wi-Fi hálózatra való rácsatlakozás.
A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar előfizetők közel ötöde rövidebb beszélgetésekkel próbál spórolni, 11% pedig megpróbálja csak végszükség esetén használni a telefonját. A megkérdezetteknek csak 15%-a mondta azt, hogy egyáltalán nem szokott spórolni a mobilköltségekkel. Az előfizetők 17%-a a mobilinternet korlátozásával igyekszik mérsékelni a költségeket, például nem néz videókat, amelyek jelentős mértékben fogyasztanák a mobiladatot. Tipp: OBBPoint: Vezess szabályosan, gyűjtsd a pontokat és váltsd be a kedvezményeket
Ha érdekel, hogyan terjedt el az online telefonálás és csetelés a nagyszülők körében, lapozz a következő oldalra.
A nagyszülők körében is népszerű az online telefonálás
Az előzetes várakozással ellentétben a 60 év felettiek körében eléri az 54%-ot azok aránya, akik üzenetküldő applikációkkal spórolnak. Harmaduk keresi az ingyenes Wi-Fi elérhetőségeket, 26% pedig alkalmanként az adatforgalmat is kikapcsolja a költségcsökkentés miatt.
Az Eurostat adatai szerint az Európai Unióban az online telefon- és videóhívások aránya nőtt a legnagyobb mértékben az internetes tevékenységek, például a hírolvasás, zenehallgatás, közösségimédia-használat mellett a koronavírus-járvány első évében. A felhasználók 52%-kal több hívást indítottak, mint egy évvel korábban. A magyarok 68%-a használta ezt a csatornát a kutatást megelőző három hónapban, szemben a 60%-os uniós átlaggal.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek:
- Ezek a slusszkulcsok olyan menők, akár a legújabb okostelefonok – VIDEÓ
- Végre itt a YouTube Shorts, készíts vele látványos, rövid videókat!
- Ezt töltsd le! Mobil applikáció segít a dohányzásról való leszokásban
- Elindult az ÉletMentő applikáció – gyorsabban kiérhet a mentő
Forrás: KillBiller/MTI